X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מדובר על סדרה בת שלושה כרכים אשר מבקשת להנגיש את הדמויות החשובות של עם ישראל במשך מאות ואלפי שנים לציבור הישראלי
▪  ▪  ▪

לאחרונה יצא הספר הנשמה המקראית בסדרת הנשמה היהודית אותו חיבר פרופ' אלי ויזל. מדובר על סדרה בת שלושה כרכים אשר מבקשת להנגיש את הדמויות החשובות של עם ישראל במשך מאות ואלפי שנים, לציבור הישראלי, תוך התמקדות בפן האישיותי וניתוח של הדמות המקראית. בעבר יצא ספר על גדולי החסידות בו הובאו אמרות וסיפורים של אישי התנועה אשר קמה לפני כ-200 שנה ואותה ייסד הבעש"ט.
עתה עובר ויזל אל התנ"ך ומנתח באופן שיטתי את הדמויות המורכבות עליהם מדובר במקרא. הוא מתמקד בדמויות בראייה עכשווית. מחד-גיסא, ישנה כאן ראייה שונה מזו המקובלת. מאידך-גיסא, ישנו כאן ניסיון לראות מזווית אחרת את דמויות המקרא ואת מעשיהם על-אף ולמרות שכלל לא בטוח שאלו אכן היו הסיבות. ניתן לומר, כי לפני אלפי שנים, המציאות הייתה שונה ועל כן לא ניתן לבחון בכלים האחרים של היום את שעשו דמויות המקרא בעבר ושעליהם מספרת ומתארת התורה.
כך למשל בפרק על לוט. ויזל בוחן כל אחד מן הדמויות המופיעות בסיפור ומנתח את דרכי הפעולה שלהם. הרבה פעמים ויזל לא מסתמך על הפסוקים ומעגן את דבריו בכתוב אלא כותב את דעתו מתוך מחשבתו הוא. ניתן לראות זאת בחיוב או בשלילה אבל ישנה כאן דרך מעניינת לבחון את הכתוב.

הנשמה המקראית, אלי ויזל, תשע"ג

והינה אלבום שיצא לאחרונה אחרי אלבום קודם באותו סגנון. שמחת עולם - מניגוני הרב גינזבורג מכיל לחנים של הרב החב"די אשר מבוצעים על-ידי מספר אומנים של המוזיקה היהודית. באלבום הקודם הדבר נעשה עם הלב והמעיין ועתה יש אומנים אחרים אשר מבצעים את לחניו של הרב שהולחנו בזמנים שונים במהלך השנה בעקבות אירועים או בסתם יום של חול.
פסוקים מתוך סיפור עקידת יצחק, אולי ה-סיפור היהודי המכונן ביותר אשר מסמל הקרבה והיענות בלתי מתפשרת לצו האלוקי על-ידי אברהם אבינו וכן הדרמטיות של הסיפור הפכו לרצועה הראשונה של האלבום. יש לציין, כי לקחת טקסט שכזה ולהפוך אותו לקטע מוזיקלי הוא בעיניי מעניין גם אם התוצאה היא פחות שיר, אלא יותר המחזה של הטקסט הנאמרת באופן שיש בו גם מן המוזיקה וגם מן הקריאה האישית.
מדובר באלבום מעניין שהוא כמו האלבום הקודם. זאת מוזיקה יהודית, אך כל הלחנים באלבום הם של פסוקים מן המקורות. מי שאוהב מוזיקה יהודית חסידית, ייתכן כי ימצא באלבום הזה מוזיקה לרוחו, אך גם מי שלא מתחבר לסוג המוזיקה הזאת, יוכל ליהנות מן השילוב של הטקסטים המוזיקה.

שמחת עולם, ניגוני הרב גינזבורג, תשע"ד

אז אחרי שכתבתי על האוכל שבמקומות שונים בירושלים, הפעם מדובר על אוכל שמחוץ לירושלים. מסעדת ארמנדו היא מסעדה כשרה שנמצאת בטיילת תל אביב. המסעדה מוגדרת כמסעדת דגים אבל יש גם מנות דגים ויש גם מנות בשר. אני אישית העדפתי לנסות את הבשר ובחרתי בקציצות קבב. למעוניינים יש אפשרות להזמין גם יין.
בתור פתיח עם המנה הראשונה הגיעו מבחר סלטים טעימים ולאחר-מכן למנה ראשונה בחרתי בקציצות דגים שגם הם היו נהדרות. ואז למנה העיקרית כאמור לקחתי מהתפריט קציצות קבב שהגיע עם תפוחי-אדמה אפויים בתנור עם רוזמרין, שום ושמן זית (תפוחי האדמה מגיעים עם המנה העיקרית). קציצות הקבב היו גם הם אחלה.
בסוגי המנות בתפריט למנה האחרונה או אם תרצו לקינוח, יש כל מיני מנות עם שוקולד. אני בחרתי את עוגת השוקולד עם כדור גלידה. בהחלט היה קינוח מעניין וטעים.
אז אומנם לא ראיתי את הים כי היה חושך כשהגעתי, אבל אם לסכם את הביקור שלי במסעדה, ניתן לומר שהיה על הכיפאק טעים ונחמד.

תאריך:  29/01/2014   |   עודכן:  29/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על מסעדה ופסוקים שנדרשים מתוך הנשמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
הצביעות השמאלנית חוגגת: אדם ורטה המסית והמדיח נגד צה"ל והמדינה נהנה מהגנת השמאל, בשם חופש הביטוי, שנשלל בידי השמאל ממורה אחר שלא הסית ולא הדיח לכלום
איתמר לוין
נתניהו מאיים לפטר את בנט - שרק הביע את דעתו - בדיוק כשם ששרון פיטר את ליברמן ואלון. צעד דיקטטורי נוסף עליו מדברים מקורבי ראש הממשלה הוא הקמת מפלגה חדשה כדי לעקוף את הליכוד. נראה שאי-אפשר לצפות ליותר מדי נאמנות ממי שהודה בניאוף
אליהו קאופמן
יאיר נתניהו איננו לצערנו הרב, המתבולל הראשון ועוד יותר לצערנו הרב יותר, הוא גם לא יהיה המתבולל האחרון    עזבו אתכם מכל הלכלוכים והשמחה לאיד, אם למישהו יש ביקורת פוליטית ו/או עניינית נגד נתניהו כראש ממשלה, שיאמר זאת אבל לא על גב צאצאיו שהם בריות בזכות עצמם
עו"ד אריאל דרור
בית המשפט לענייני משפחה קבע, כי על הבעל לפצות את אישתו בסך של 50,000 שקלים בגין האלימות, ובסך של 18,000 שקלים בגין לשון הרע    האישה ערערה ונקבע כי על הבעל לפצותה בסך של 100,000 שקלים בגין לשון הרע, ו-500,000 שקלים בגין אלימות
יוסף אליעז
תשאלו: לשם מה דרגות בארגון אזרחי הכולל גם אלפי מתנדבים? ובכן- הטוב שבמדים הוא שניתן להרכיב עליהם דרגות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il