X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם לילדים האלה פיללנו? שני שרים כלכליים בכירים המתנצחים ביניהם על לא כלום. האם שלום טוב לכלכלה? האם הוא רע? חשבנו שהתפקיד קצת יבגר אותם, אבל מה לעשות, זה מה יש, לפחות עד הבחירות הבאות
▪  ▪  ▪
לפיד ובנט. מדברים סחור-סחור [צילום: פלאש 90]
לפיד: היעדר הסדר מדיני יפגע בכלכלה
איציק וולף
שר האוצר טוען כי יוקר המחיה בישראל יגדל אם הממשלה לא תגיע להסכם מדיני עם הפלשתינים * "הפגיעה תהיה של כ-11 מיליארד שקל בשנה"
לרשימה המלאה

האם החינוך עוזר לכלכלה? או שמא הוא מזיק לכלכלה? כי הרי החינוך עולה כסף מחד-גיסא, אך יוצר מקורות הכנסה מאידך-גיסא. אז מה התשובה? התשובה היא פשוטה: חינוך טוב ומקצועי המנוהל היטב, עוזר לכלכלה; וחינוך גרוע ולא מקצועי המנוהל באופן קטסטרופלי, ותוצאותיו שליליות – מזיק לכלכלה.
ומה עם ביטחון? האם הוא עוזר לכלכלה או מזיק לה? גם כאן אותה תשובה, הרי הביטחון עולה כסף, מחד-גיסא, הרבה כסף, אך בהעדרו אנו לא קיימים. אז מה התשובה? התשובה היא פשוטה: ביטחון טוב ומקצועי המנוהל היטב, עוזר לכלכלה; וביטחון גרוע ולא מקצועי המנוהל באופן קטסטרופלי ותוצאותיו שליליות – מזיק לכלכלה.
והשלום? אותו דבר. אז ברור לכולנו ששלום אמיתי שבו כל צד ישמור על חלקו בהסכם, ויעזור לצד השני לקיים חלקו בהסכם, הוא שלום שיתרום לכלכלה; ושלום שבפועל יהיה רק פתח למלחמה, יזיק לכלכלה.
הדיון הוא, אם כך, לא בתרומת השלום לכלכלה, אלא בסיכוי שהשלום הזה יהיה שלום או שלמחרת החתימה שלו, נבין שעשינו מקח טעות והמלחמה מעבר לפינה. ומכאן שאין ספק שהחתירה לשלום היא ראויה. אין ספק שפירות השלום יהיו פירות עסיסיים בכל המובנים, רק דבר אחד חייבים אנו להבטיח – שלום אמיתי.
ואיך אפשר להגיע לשלום אמיתי עם מי שלא מוכן לצעוק בראש חוצות ומעל כל במה, ולחתום על כך כתנאי יסודי ומרכזי בהסכם, שהוא מכיר בצד השני ובזכותו לבית לאומי במסגרת הגבולות שיסוכמו? ואיך אפשר להגיע לשלום אמיתי עם מי שמתכנן להקים ממשלה משותפת עם ארגון טרור השולט כעת בעזה?
בנט ולפיד מדברים על כלכלה
וכאשר שני פוליטיקאים "חדשים" (הפועלים בשיטות סופר-סופר ישנות) רוצים להסתיר מאתנו את מוקד הבעיה הם בורחים לנימוקים חסרי שחר.
נפתלי בנט מפחד לומר שאמנם אין הבשלה אצל הצד השני להגעה להסכם אמיתי – אך כשתהיה כזו, יהיה הסכם ותהיינה פשרות, אפילו מרחיקות לכת, והוא מפחד לומר זאת כי הדבר יפגע בצנטרום של האלקטורל, ולכן הוא מדבר על כלכלה.
ויאיר לפיד מפחד לומר לנו שהוא וכל הקהל שלו תומכים בהסכם – על-אף שאין כעת כל בסיס אמיתי לכזה הסכם, ולא יהיה כזה טרם תהיה הכרה הדדית של הצדדים בזכויותיהם הלאומיות – יהודים-ישראלים מחד-גיסא וערבים-פלשתינים מאידך-גיסא, כי הדבר יפגע בצנטרום של האלקטורל, ולכן הוא מדבר על כלכלה.
כנראה שחושבים הם שהעם טיפש ומודד את החלטותיו רק על בסיס גובה החמין בסיר הבשר, ולא היא – העם יעשה שלום כאשר תהיה מוכנות לשלום, העם יעשה שלום כאשר תהיה הכרה של הצד השני בהיות מדינת ישראל הבית הלאומי לעם היהודי, ואם בינתיים נצטרך להדק קצת את החגורה – לא נורא.
עתידנו ועתיד ילדינו חשובים יותר מסיר הבשר עליו מלהגים כבוד השרים הצעירים החדשים, וחשובים פי כמה וכמה מהשיקולים האלקטורליים שלהם.

תאריך:  30/01/2014   |   עודכן:  30/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלום טוב לכלכלה?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
העם בחר לפיד - והוא טפש.
אהוד פרלסמן  |  1/02/14 00:56
 
- קטני אמונה
ה.א  |  1/02/14 10:42
 
- אתה צודק.
אהוד פרלסמן  |  2/02/14 02:23
2
לשר האוצר אין מושג בכלכלה! ל"ת
דודי30  |  2/02/14 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ראובן לייב
יו"ר "הבית היהודי" נטל לעצמו את שרביט הפיקוד על הימין הקיצוני הנלחם בכל הסכם עתידי עם הפלשתינים. בסירובו העיקש להסכין עם עתידם של המתנחלים תחת ריבונות פלשתינית הוא לוקה באנכרוניזם ברור וגם מטרפד כל הסכם עתידי
אריאל י. לוין
מדינת ישראל חזרה להיות מוקפת בהתמודדויות כמעט מכל סביבה; האיסלאמיזציה במזרח התיכון מתמשכת ודוחפת לקיצוניות; ויש גם היבטים חיוביים: כושר ההרתעה של ישראל התעצם והצבאות הממוסדים נחלשו
מתי דוד
הם מעדיפים לחיות במדינה (היהודית) דמוקרטית אמיתית, שבה הם נהנים מרווחה כלכלית (יחסית), מתנאים סוציאליים, משרותי רפואה והשכלה שוויוניים
אריאל י' לוין
על אירן: הסכנה האירנית היא סכנה לעולם כולו. אם האירנים חושבים שהסכם הביניים הוא ניסיון לרמות את העולם, ההסכם לא יחזיק מעמד    "לישראל יתרון עצם מבחינת ידע, והיא מוכרחה לרוץ קדימה"
רפי לאופרט
אין צורך לייצר דם רע בין השותפות הטבעיות בממשלה לקו הלאומי, שאותו להערכתי מוביל ראש הממשלה, גם אם לא כל פרטיו משמחים את כל שותפיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il