X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרצון העז של ג'ון קרי להביא לידי הסכם את גמר הסכסוך בין ישראל לפלשתינים ובעקבות כך גם עם שאר העולם הערבי, יש לראות באור חיובי ביותר ולעזור לו במשימתו שאין קשה ממנה לאור עמדות הפתיחה של שני הצדדים
▪  ▪  ▪
עלינו להכיר תודה רבה לג'ון קרי [צילום: AP]

מאז התמנה ג'ון קרי לשר החוץ אצל הנשיא ברק אובמה, הוא לקח לו כמשימה ראשונה במעלה את הסכם השלום בין ישראל לפלשתינים. בתוקף זה הוא "זכה" להיקרא על-ידי שר הביטחון כאחד שפועל באובססיביות יתרה ותוך הרגשה משיחית, הוא חותר לקבל את פרס נובל לשלום וכדומה.
רבים מהגוש הימני רואים בו עוכר ישראל עד כדי אנטישמיות. אף זאת הוא פועל לא כמתווך הוגן, אלא כאוהד הערבים והפלשתינים. אומנם ארה"ב רואה בישראל נכס אסטרטגי, ובעלת ברית שהיא מחויבת לביטחונה, אולם לאור התהליכים העוברים על ארה"ב בתקופתו של אובמה כנשיא, ייתכן שלאמרות אלו אין הרבה משקל. ראו מקרה סוריה שהשתמשה בנשק להשמדה המונית ללא תגובה חריפה מצד ארה"ב ובניגוד להצהרה מוקדמת של הנשיא אובמה.
גם ההסתלקות מאפגניסטן כמו הזנחת בעלות הברית במפרץ הפרסי, מעידים על שינוי עמוק במדיניות החוץ האמריקנית שללא ספק תגיע לישראל בזמן מן הזמנים.
לאור כל זאת, הרצון העז של ג'ון קרי להביא לידי הסכם את גמר הסכסוך בין ישראל לפלשתינים ובעקבות כך גם עם שאר העולם הערבי, יש לראות באור חיובי ביותר ולעזור לו במשימתו שאין קשה ממנה לאור עמדות הפתיחה של שני הצדדים.
האחרון בין שרי החוץ של ארה"ב שעשה זאת היה הנרי קיסינגר שהשתמש בלחץ פיזי לא מתון על ישראל על-מנת להביא לידי הסכמים. ג'ון קרי אינו נוהג לפרסם את הנעשה בחדרי חדרים שבמו"מ בינינו לבין הפלשתינים וגם על כך מגיע לו יישר כוח. דווקא הצדדים למו"מ הם אלה שמוציאים החוצה חלק מהדברים על-ידי הדלפות מכוונות או על-ידי ניפוח בלוני ניסוי והפרחתם, ראה נושא השארת מתנחלים בשטח בריבונות פלשתינית.
משום מה נפתלי בנט שוכח כי ביבי היה זה שיישם את הסכם וואי, מסר את חברון ועוד כ-13% משטחי יהודה ושומרון ולמרות זאת נטה לשכוח זאת ועבד תחתיו, הן בהיותו ראש האופוזיציה, וכן הסכים להיכנס לקואליציה איתו ופתאום הסתבר לו שהבן-אדם אבד את ערכיו לחלוטין והוא בפשיטת רגל ערכית.
זאת ועוד הוא לא אמר זאת על איילת שקד שאמרה דברים ברורים בדיוק בנושא הזה. הוא גם שוכח שלעת שלום ההתנהגות משתנה מיסודה ולעת שלום ערבים יפגעו פחות בישראלים, אבל גם ישראלים יפגעו פחות בערבים והיו גם רוצחים יהודיים למגינת ליבנו ראו מקרה ד"ר ברוך גולדשטיין עדן נתן זאדה ואחרים.
ולכן כל זמן שהמו"מ מתקיים רצוי כי המשכיל בעת ההיא ידום. עלינו לנצל את הרצון הטוב והנחישות של ארה"ב וקרי להמשיך ולגשר על-פני הפערים שנראים כאילו אינם ניתנים לגישור.
תמיד אומרים, כי הפוליטיקה היא אמנות הבלתי אפשרי ולכן גם לא צריך לשפוט ראש ממשלה המשנה את דעותיו תוך כדי משא-ומתן, משום שזו בדיוק האמנות להתאים את הפתרונות למצב הנתון. רק לאחרונה קברנו ראש ממשלה נערץ שאחת התכונות הטובות של הייתה הפרגמטיזים.
מאשימים את ראש הממשלה כי הוא מציב תנאים על-מנת להרוג את תהליך השלום בעודו באיבו כמו הדרישה להכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי. המאשימים שוכחים, כי זוהי הגדרת המדינה בהחלטת האומות המאוחדות והדרישה בסיסית מכל אחד שמתקבל לאו"ם שיכיר ויכבד את החלטות האו"ם. ולכן לסיכום, כפי שכתבתי בכותרת, עלינו להכיר תודה רבה לשר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, שמוכן להטיל את כל כובד משקלו על-מנת להביא אותנו ואת הפלשתינים לחתימת הסכם שלום ולתת לו לנסח. זה יהיה אחד ההישגים הגדולים של המדינה אם נגיע להסכם שלום עם הערבים ונשים קץ לסכסוך המתמשך. עלינו להושיט לו יד תומכת ולתמוך ברגישות בניסיונו שלעיתים נראה כי הם בלתי אפשריים ולהפוך את העקוב למישור.

תאריך:  02/02/2014   |   עודכן:  02/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנו לקרי לנסח
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הלחץ האמריקאי יביא לריאקציה הפ
tאיציק  |  2/02/14 11:18
2
תנו לקרי לנצח
gershone  |  2/02/14 15:56
3
תנו לקרי בעיטה
אהרון שחר  |  2/02/14 17:32
4
מאמר הזוי- ינסח, ומה אחרי כן?
צ. שין  |  2/02/14 20:07
5
תנו לקרי חבטה לנערו מתרדמתו
דאגנית  |  3/02/14 11:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר רון בריימן
יש לומר לג'ון קרי: הגיעה העת לחפש נתיב אחר לשלום. במקום להמשיך להתבסס על הנחות יסוד שגויות, עדיף לחשוב על דרך שטרם נוסתה: 2 מדינות, 2 עמים (עם ישראל והעם הערבי), 2 גדות לירדן
מתי דוד
איך שהגלגל מסתובב לטובתנו "בעזרת" אויבינו: הנושא הפלשתיני הפסיק לעניין את מדינות ערב
יהודה דרורי
יש לשים קץ בחקיקה להעברת כספים פוליטיים מחו"ל לעמותות בישראל החותרות נגד אושיות המדינה ונגד מדיניותה וניזונות מכספי שונאינו מחו"ל
עליס בליטנטל
מה הכחש שסובבים אותנו בו, על מושג דמיוני שאין לו אחיזה במציאות? הגיע זמן האמת, לראות הכול נכוחה
איציק וולף
שר הכלכלה תוקף את מזכיר המדינה האמריקני: מידידותינו בעולם לעמוד לצידנו, רוצה להבהיר לכל נותני העצות: עוד לא נולד העם שיוותר על ארצו בגלל איומים כלכליים, גם לא אנחנו
רשימות נוספות
הצעת חכירה להתנחלויות מבודדות  /  עופר וולפסון
"מסירת ישובים לפלשתינים תביא לחיסולם"   /  עידן יוסף
אינדיק: רוב המתנחלים יישארו בבתיהם  /  עידן יוסף
והלכתי עמכם בחמת קרי  /  איתמר לוין
דרך תקשורת בהעלמה  /  ישראל מידד, אלי פולק
שלום טוב לכלכלה?  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il