X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעלי תפקידים לוקים בחוסר תשומת לב, כך בענייני כשרות: הכיתוב "כשר" או "תעודת הכשרות" הם המדד העיקרי, המרכזי, והיחידי שלי, לדעת שאני באמת אוכל כשר
▪  ▪  ▪
תעודת הכשר [צילום ארכיון: איתמר לוין]

על הכשרות כבר כתבתי. על משגיחים שבאים והולכים -בעיקר הולכים- על חוסר תשומת הלב שבו לוקים בעלי התפקידים שאחראיים וממונים על התחום שהם אמונים עליו. על הכול כבר כתבתי. אבל זה עדיין מפריע לי ואני עדיין רוצה לנסות.
"אינני סומך על ההשגחה שאני בעצמי נותן, רק שאני עושה זאת, כדי להקטין תקלות ולצמצם נזקים לציבור החילוני. אנשים יאכלו פחות טרפות וזה מבחינתי מספיק." אמר לי פעם מישהו העוסק בתחום, "לאדם ירא שמיים אני לא ממליץ לאכול במקומות שנושאים תעודת כשרות רגילה". סיכם.
בעיניי זו אמירה חסרת אחריות שמי שמאמין בה, ומסתבר שיש הרבה כאלו, תוך כדי שהם מחזיקים במשרות יפות במוסדות הרבנות, ראוי שילכו ויעשו לביתם (או שבעצם ב-"לעשות" הם לא ממש טובים בזה, אז לפחות שילכו וזהו). אני לא אדם חילוני, וככל אדם דתי ממוצע אני מסתכל על מוצר אם הוא כשר, ושואל כל בעל מסעדה אם יש לו כשרות, תוך כדי שאני מחפש את התעודה שתלויה אצלו במקום.
הכיתוב "כשר" או "תעודת הכשרות" הם המדד העיקרי, המרכזי, והיחידי שלי, לדעת שאני באמת אוכל כשר. הרב שסבור שהוא עושה טובה לחילוניים, חייב לדעת שהוא מכשיל אותי ועוד רבים שסבורים שהכשרות נועדה עבורם.
תעודת הכשרות שאתה מספק אמורה להיות טובה ומספקת לפי הדרישות שהיא התחייבה לספק. בלי פלפולים ובלי טובות. בדיוק כמו שאני לא מוכן שרופא ייתן לי שירות אחר, רק כי אני לא משלם לו מתחת לשולחן.
אין לי דרישה ממשגיח, לתת כשרות מהדרין על בשר "לא חלק" או ירק שהוא לא "גוש קטיף", שיכולים להיקרא "הידור". אבל האם אלו ההבדלים היחידים בין תעודת הכשרות הרגילה לתעודת הכשרות "מהדרין" שאתם מספקים לעסקים? כל תשובה אחרת מ-"לא", היא תשובה של חילול השם.
הנושא הזה כבר נדרש לשולחנם של רבנים וכאלו שעוסקים בתחום, ומסתבר שמדי שבוע בשבוע, כך לפי פרסום מלפני כשנה (ואני מקווה שעדיין) מתכנסת קבוצת רבנים ומשפטנים, ובראשם רבני ערים וחברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, והם מבקשים לחולל את השינוי המתבקש. אינני יודע מי מינה אותם לתפקיד הזה, והאם המשתתפים אינם חפים מכל כשרות בד"ץ שברשותם, אך מעניין לשמוע את מה שיש להם לומר על הכשרות שעליה הם מופקדים.
בוועדה חברים: רב העיר גבעתיים, רב העיר חולון, רב העיר יבנה, רב העיר עתלית, רב המועצה האזורית עמק-חפר, רב אזורי דרום השרון, רב היישוב קדר. בהחלט פאנל מצוין של רבנים שיכולים לייצג נאמנה את רוב, אם לא כלל רבני הערים. ברקע נשמעים קולותיהם של רבים מראשי המועצות הדתיות הזועקים: "אין לנו כסף לממן את הכשרות. בעלי-העסקים אינם מוכנים לממן את שכרו של המשגיח - ואנו נאלצים להיקרע בין המצפון, שכן אם נסיר כשרות מבתי עסק למזון, הציבור יכשל במאכלות אסורות. מצד שני, קופתה הדלה של המועצה הדתית, מתקשה לממן את שכרו של המשגיח".
הרב שטיינברג, מחברי הוועדה מציין כי ישנם משגיחים שממונים על-ידי הרבנים בגלל קרבתם אליהם, ולעומתם ישנם אברכים בני תורה, שינקו בבית כשרות - דבר ששווה כמה וכמה קורסים - והם מחוסרים פרנסה. אלא מה, חטאם שהם לא מקורבים לרבנים.
שטיינברג ממשיך לפרט את הבעיות מזווית ראייתו: "יש מסעדות שהמשגיח מגיע רק בשעות הבוקר. משעות הצהריים, המקום נטוש ואפשר להכניס פרות שלמות למסעדות. מה עושים?", הוא זועק בדאגה כנה.
אלו רבנים העוסקים בתחום שזועקים את זה. מה נאמר אנחנו ומי שינה משהו בתחום?
וסיפור עצוב לסיום
אדם שעוסק בתחום מספר כך- בשנה שעברה סמוך לחג הפסח, פורסמה מודעה מטעם חברת תיירות לנופש פסח במלון בירושלים ובתוספת הכיתוב גלאט למהדרין לא שרויה! המלון הינו בכשרות רגילה של רבנות ירושלים וכבמטה קסם מלון זה כמו כל מיני מלונות אחרים בארץ נהפכים לכשרים למהדרין לחג הפסח, ע"י חברות התיירות והנופש.
ברור קצר העלה את המובא להלן: פניתי אל המלון וביקשתי הבהרה או מסמך - לגבי הכשרות, והם הסבירו לי, שאכן יש להם במלון משגיח מטעם הרבנות. בקשתי שיעבירו אותי אליו ולאחר שהועברתי למטבח, חיפשו אותו במשך דקות ארוכות ולא מצאו אותו. ביקשתי את הנייד של אותו משגיח, שוחחתי עמו ומתברר שהוא משגיח די חדש ולא מנוסה, ללא ידע בסיסי בתחום. פניתי בעקבות השיחה לחבר ברבנות ירושלים [מקור בכיר] והוא חזר אלי לאחר בירור ומסר לי "שזה מינוי של הליכודניקים הבעיה ידועה, הנושא בטיפול".
לפחות כאן, הליכוד עושה משהו.

תאריך:  02/02/2014   |   עודכן:  02/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מהדרין בע"מ
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
הרצון העז של ג'ון קרי להביא לידי הסכם את גמר הסכסוך בין ישראל לפלשתינים ובעקבות כך גם עם שאר העולם הערבי, יש לראות באור חיובי ביותר ולעזור לו במשימתו שאין קשה ממנה לאור עמדות הפתיחה של שני הצדדים
ד"ר רון בריימן
יש לומר לג'ון קרי: הגיעה העת לחפש נתיב אחר לשלום. במקום להמשיך להתבסס על הנחות יסוד שגויות, עדיף לחשוב על דרך שטרם נוסתה: 2 מדינות, 2 עמים (עם ישראל והעם הערבי), 2 גדות לירדן
נחמן פביאן
אירופה וארה"ב "מכילות" את אירן עד להודעה חדשה    לאחר פגישה בין נשיא שוויץ לרוחאני, הזדרז דובר משרד החוץ השוויצרי להודיע כי משרד האוצר של מדינתו יבקש מממשלתו להסיר רשמית את הסנקציות על אירן כבר בשבועות הקרובים
איתן קלינסקי
תלמידי בית-הספר התיכון למדעים ולאומנויות בירושלים, מבינים יותר טוב ממה ששר החינוך ממלמל ומבטיח ועוד יותר טוב מהסתדרות העובדים, שהייתה צריכה להיות הראשונה להירתם למיגור הנגע הממאיר במערכת יחסי העבודה בישראל
מנחם מ' פאלק
מי שעוקב בעין חדה אחר כתיבתם של המשוררים התאומים מגלה מובלעות של שירים לאומיים-חברתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il