X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על העובדים להפגין מול מנהלי ביה"ח כיום ובעבר שרוקנו את הקופה במהלכי קומבינה מתוחכמים, ולא מול הממשלה שבמקרה זה לא אחראית למצב, היות שמדובר בבתי-חולים פרטיים הממומנים ע"י תרומות מארגונים יהודיים
▪  ▪  ▪
בי"ח הדסה. שובתים [צילום: פלאש 90]

מיום שלישי האחרון (4.02.04) שובתים שנית בתי-החולים של רשת הדסה בירושלים (הר-הצופים ועין-כרם). במהלך השביתה מטפלים הרופאים במקרים דחופים כגון: טיפולים אונקולוגיים, טיפולי דיאליזה, לידות, ועוד.
הצוות הרפואי שובת כי לא קיבל את משכורת חודש ינואר. ביום שישי האחרון הגישה הנהלת בית-החולים "הדסה" בקשה להקפאת הליכים בבית המשפט המחוזי בירושלים. מטרת בקשה זו הינה לאפשר לבית-החולים לתפקד ולשלם משכורות לעובדים.
במקביל, בקשה המדינה מבית המשפט שימנה מפרק לבית-החולים,וכן משרד האוצר הבטיח חבילת תמריצים בתנאי שבית-החולים יכין תוכנית ייעול.
הצוות הרפואי שהרגיש את החרב על הצוואר יצא בהמוניו לרחובות והפגין מול משרד ראש-הממשלה. שאר בתי-החולים בארץ ערכו (א') שביתת הזדהות עם "הדסה" למשך שעתיים (12-10)בהם טפלו הרופאים במקרים דחופים.
עד כאן זה נשמע סיפור על מאבק רגיל של עובדים על זכויות המוקנות להם כחוק, אבל האמת היא כואבת הרבה יותר.
סיפורו של בית-החולים "הדסה" לא שונה בהרבה מזה של מפעל כושל בתל אביב, חצור-הגלילית או אשדוד. חוסר קביעת מדיניות ברורה לצד כשל ניהולי ומבנה ארגוני לא מסודר הובילו למספר כשלים אשר יתוארו להלן:
1: קומבינת השעות הנוספות:העובדים זכאים לקבל תשלום נוסף על שעות נוספות, אף שמרביתם כלל אינם נדרשים לעבוד מעבר למכסת השעות הרגילה. מחיר העסק: 38.8 מיליון לשנה.
2: טיפולים בחינם למשפחות: לא פחות מ25,000 בני-אדם כגון: עובדים, גמלאים ובני-משפחותיהם נהנים כיום מטיפולים רפואיים על חשבון "הדסה", במקום שטיפולים אלו יממונו ע"י קופות החולים.
3: כונניות מיותרות: ידוע כי צוותים רפואיים צריכים לשמש ככוננים מפעם לפעם, אך מסיבה כלשהי הסכימה הנהלת "הדסה" לשלם לעובדי מנהלה בעבור כוננות בסך 39.2 מיליון שקל.
4: משכורות גבוהות: מסתבר כי חלק מטכנאי הרנטגן הרוויחו בעבר סכומי עתק שהגיעו ל100,000 שקל לחודש.
כיום לאחר הפחתה דרסטית עומדת עלות העסקתם ב25.5000 שקל בחודש.
לשם השוואה מזכירה בכירה משתכרת 18,000 שקל בחודש.
5: הנהגת שר"פ בבית-החולים: "הדסה" הוא בית-חולים הנותן שירות ציבורי ופרטי כאחד. וכך, בזמן שרופא צרי לטפל בציבור הרחב הוא מבצע ניתוחים פרטיים. כך למעשה הוא מרוויח שתי משכורות.
6: קידום עובדים בקומבינה: בעבר היה בידי הוועד הזכות לקדם עובדים.
בשיטה זו קודמו 900 עובדים לתפקידי ניהול על 400 משרות.
חשוב לציין כי כמחצית מן החוב הכולל המוערך ב-600,000,000 שקל נוצרה בגין משכורות ותשלומים לעובדים.
לכן, על העובדים להפגין אל מול מנהלי בית-החולים כיום ובעבר אשר רוקנו את הקופה במהלכי קומבינה מתוחכמים,ולא לממשלה אשר במקרה זה לא אחראית למצב היות שמדובר בבתי-חולים פרטיים הממומנים ע"י תרומות מארגונים יהודים.

תאריך:  10/02/2014   |   עודכן:  10/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יאיר ויסמן
כשמפלים בין קבוצות באוכלוסייה רק בגלל השיוך האתני שלהן - ערבים שלא משרתים בצה"ל מקבלים כסף לתרבות ויהודים שלא משרתים בצה"ל לא מקבלים כסף לתרבות, זוהי גזענות פשוטה כמשמעה
יוסף אליעז
ניני לא היססה להטיל חרם על הופעתה בטכס שבו יוענק פרס ליוצר אחר לאחר ששרה לאפיפיור שעומר בראש הכנסיה אשר לא הפגינה אהבת יתר ליהודים
חיים שטנגר
לא אסתיר דעתי: יש לפעול לפירוקה המיידי של לשכת עורכי הדין ולהפוך אותה ללשכה וולונטרית. אין לי כל עניין בלשכה שעסקניה מסתכסכים זה עם זה חדשים לבקרים
אפרים הלפרין
כולנו אוהבים את הקיבוצים, ומוקירים את חשיבותם במורשת והווי המדינה, אך היכן השוויון בנטל, כיצד 2% מתושבי המדינה קובעים לנו כללים אשר משפיעים על הכיס שלנו?
ראובן לייב
לא רק שבסופו של דבר לא יתגייסו החרדים לצה"ל, אלא שגם הצבא לא יפיק מהם תועלת כלשהי, לו אכן היו מגויסים אליו. אז חבל על האנרגיה הרבה המושקעת במאמץ השווא לגייסם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il