X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלבד מעקב אחר אנליזות של בתי ההשקעות המפרסמים באופן שוטף סקירות, אנליזות ודירוגי השקעה לחברות שונות ניתן לעקוב אחר חברות השקעה פרטיות הנקראות פרייבט אקוויטי
▪  ▪  ▪
איך להשקיע [צילום: פלאש 90]

אין הכוונה של הפוסט הנ"ל ללמד כיצד מרוויחים הרבה כסף ומהר. נהפוך הוא – יש הבנה כי הדבר לא ניתן.
כמו-כן, יש הבנה כי לא לכולם יש את הכלים, הכוח והרצון לנתח דוחות כספיים ולהסיק מסקנות נכונות וראויות להשקעה.
בנוסף, אין כוונה לגלוש בפוסט הנ"ל לפעילות השקעה קצרת טווח על בסיס ניתוח טכני או שיטות קצרות אחרות המבטיחות הרבה רווח במעט זמן.
הסוגיה של למצוא השקעה מנצחת עולה בקרב כל משקיע. על-מנת להגיע למצב בו תיק ההשקעות שלנו מכיל מניות של חברות שדוחותיהן נבחנו עד דק והוצאו מסקנות חיוביות יש צורך בעבודה קשה ולדעת היכן למצוא את העיקר בבליל דפים רב הכולל הרבה חומר כתוב ולא תמיד רלוונטי.
לא אלמד את הקוראים כיצד לגשת לדוחות כספיים וכיצד ניתן להוציא את המוץ מהתבן אך נקודת אור אחת יכולה לעזור למשקיעים שמוכנים להכנס לתהליך ההשקעה.
תהליך השקעה יכול להיות ארוך ומצריך אורך רוח, סבלנות והבנה כי כך בנוי התהליך ואין קיצורי דרך.
מאחר שאין בידי כולם את המידע, הידע והיכולת לבצע אנליזה מקיפה אודות החברה לקראת השקעה – ניתן לבצע סוג של 'קיצורי דרך'.
אחד מהקיצורים הפופולריים הוא מעקב אחר אנליזות של בתי ההשקעות השונים המפרסמים באופן שוטף סקירות, אנליזות ודירוגי השקעה לחברות שונות.
פעולה נוספת שלטעמי יכולה להועיל למשקיע שבחר להיכנס לתהליך השקעה היא יחסית פשוטה: מעקב אחר חברות השקעה פרטיות הנקראות פרייבט אקוויטי ("Private Equity").
קרנות השקעה ("Private Equity"):
קרן השקעות פרטיות ("Private Equity") הינה קרן שמוקמת למטרה של ביצוע השקעות. הקרן מנוהלת על-ידי מנהל הקרן שיכול להיות אדם פרטי או חברה ייעודית שהוקמה לשם כך. בדרך כלל מדובר באיש או בקבוצה של אנשי עסקים שפועלים לגייס הון מגופים שונים, כגון קרנות פנסיה, חברות ביטוח, בנקים ומשקיעים פרטיים אמידים במיוחד, הנחשבים מבחינה משפטית לשותפים מוגבלים.
המשקיעים מתחייבים להזרים לקרן ההשקעות הפרטית סכומי כסף, שיהוו בסיס לפעילות ההשקעה שלה. הקרן פותחת באיתור השקעות לפי מדיניות מוסכמת מראש ופועלת לממש אותן בתום תקופה שנקצבה לה מראש. לקרן השקעות פרטיות יש מועד תפוגה שבו היא חדלה להתקיים- לרוב כעשר שנים, עם אפשרות הארכה במספר שנים נוספות. פעמים רבות, ימשיך מנהל הקרן ויגייס קרן חדשה שתמשיך את קודמתה
(ויקיפדיה).
קרנות השקעה פרטיות עוסקות בחיפוש מתמיד אחר חברות, הן פרטיות והן ציבוריות, אשר נסחרות או שניתן לרכוש אותן במחיר הנמוך מהמחיר הראוי. הקרנות יחפשו במרבית המקרים להגיע לרכיב אחזקה גבוה אשר מקנה להם אפשרות למנות דירקטורים מטעמם ומאפשרת להשפיע על התנהלות החברה. קרן ההשקעה תחל להשפיע על השקעותיה על-מנת להשביח את ההשקעה להעלות את ערכה \ מניותיה ואז למצוא נקודת יציאה מההשקעה בחברה ברווח.
הנקודה החשובה: כאשר קרן השקעות פרטית מבצעת פעילות השקעה בחברה פרטית – אין למשקיע שום דרך לדעת או להיחשף לעסקה.
מנגד, כאשר קרן השקעות פרטית מבצעת פעילות השקעה בחברת ציבורית (מעל 5%) יש חובת דיווח (על-פי חוק) ומכאן שניתן לדעת היכן השקיעה הקרן ובאיזה מחיר בוצעה העסקה.
אני חושב שהמשקיע הסביר יהיה מוכן להיחשף לפעילות חברת השקעות פרטית ולדרך קבלת ההחלטות בחברה היכן להשקיע את ההון. זה אפשרי ברגע שבוצעה השקעה בחברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה.
מסקנה: מעקב אחר קרן השקעות פרטית אשר מצליחה להשביח את השקעותיה לאורך זמן ראויה למעקב בעתיד.
הבונוס: ניתן לזהות (חובת דיווח) השקעה של קרן השקעות פרטית בחברה ציבורית ואם הקרן מוצלחת (היסטוריית השקעות) ניתן לבצע השקעה זהה. במידה וקרן ההשקעות הינה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה אזי פשוט ניתן להחזיק בתיק ההשקעות מניות של קרן השקעות המוצלחת.
מגרעות: חייבים לקחת בחשבון שהחלטת קרן השקעות מבוססת על פרמטרים רבים שלא תמיד חופפים את הפרמטרים עליהם מתבסס המשקיע הפרטי. כמו-כן, גם קרן השקעות, מוצלחת ככל שתהיה, יכולה להיכשל. עוד חייבים להבין כי קרן השקעות באה עם אופק השקעה ארוך ולפעמים ארוך מאוד וחייבים לקחת זאת בחשבון. בנוסף, מאוד ייתכן שהמניות שקרן ההשקעות משקיע בהן מקנות עדיפות על פני מניות "רגילות".
בין הקרנות שפועלות בישראל ניתן למנות את קרן פימי של ישי דוידי, קרן ויולה, קרן בלקסטון, קרן שמרוק, קרן פרובידנס אקוויטי.
קרנות פרייבט אקוויטי ציבוריות (ארה"ב): אפולו גלובל מנג'מנט, קרלייל גרופ, KKR.

תאריך:  11/02/2014   |   עודכן:  11/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
ועדת שקד נכנסת לשלב ההצבעות על סעיפי החוק לשוויון בנטל. נפתלי בנט כבר מרגיש את משק כנפי ההיסטוריה. האם תזכיר ההיסטוריה אותו ואת איילת שקד לטובה?
אפרים הלפרין
שם פרשת השבוע מתבסס בד"כ על המלים הראשונות שלה. לאור התרבות הפרשיות והפרישות מן המשטרה יש לקחת את הפרישה הרוטינית, ולהעניק לה שם, וללא ספק שפרישת השבוע היא פרישת וישתלח
חיים שטנגר
כדי לקיים מצוות האמונה היהודית אין צורך ברבנות ראשית. אין צורך גם במועצות דתיות כדי לקיים באופן שוטף הפולחן היהודי בהתאם לעקרונות השולחן ערוך
דרור אידר
רובנו הגדול, כיהודים, מבין את הערך החשוב של קבוצה בתוכנו העוסקת בשימור ובפיתוח עולם התורה. הדיון בסוגיית גיוס החרדים צריך להתחיל מכאן
איציק סיבוש
משתמטי בית-מדרשוקן ועלילת "צה"ל לא מוסרי"    כרגיל במחוזותינו הוויכוח די רדוד ומהר מאוד המגיבים נחלקים לקצוות: אלה רואים בו "בוגד", ואלה רואים בו ז'אן ד'ארק או סוג של ז'דנוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il