X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה רוצים מהחרדים? שלא יילחמו, שלא יאבקו, שלא ינצלו את כל ההזדמנויות? ועוד שאלה היא עקרונית: מדוע רק החרדים מהווים דוגמה לאי-שוויון בנטל הביטחוני?
▪  ▪  ▪
הוועדה לשוויון בנטל [צילום: פלאש 90]

החרדים צודקים. במדינה המנציחה אי-שוויון מוחלט בנושא הגיוס לצה"ל, מאז ועד היום, אין אמצעי מוצלח ביותר מאשר מאבק כנגד הממסד הרופס והמתרפס. מי שפתח את הצוהר ופטר מגיוס מטעמי אמונה דתית קיבל כיום חלון ראווה ענק. זו פרצופה של המנהיגות הישראלית לדורותיה. לוחצים, מפגינים, מעלים טיעונים בלתי ניתנים להוכחה, מפעילים את הפוליטיקאים ומקבלים את הפטור הנכסף.
אז, טמבלים יקרים, זכרו: הפוליטיקאים הציניים עובדים עליכם בעיניים, יורקים לכם בפרצוף ואתם סבורים שיורד גשם. כל המהלכים הפוליטיים מכוונים כדי להסתיר את האמת: בישראל השירות הצבאי נועד רק לטיפשים שאינם יודעים איך להשתמט בחסות החוק.
ואם בחוק עסקינן, הרי חוק הגיוס החדש הוא זריית חול בעיני הטמבלים המתגייסים ומשרתים כדי לשמור על חיינו כאן בישראל. אז אם יש כאלה המוכנים לבלוע את הגלולה המרה, לאכול את הדגים המסריחים, מדוע לא יעשו מאתנו צחוק? ויש עוד אמצעי בדוק ובטוח כדי להסתיר את הכוונות האמתיות ולשלהב חלק מן הציבור שמגיב בצורה אינסטינקטיבית רק למשמע השם בג"ץ. נכון שבג"ץ מחליט לפי החוק ותוקף בחריפות את המנהיגות הפוליטית על אוזלת ידה ואפסותה, אך מה יותר מומלץ מאשר לבוא ולתקוף את שופטי בג"ץ באופן אישי, להשמיץ אותם, להפוך אותם לעוכרי ישראל וליורשי אנטיוכוס אפיפנס הזכור לשמצה.
מסיטים את הדיון מן העיקר, מטמטמים את הציבור, נואמים נאומים חסרי כל בסיס עובדתי, מקבלים את התמיכה וממשיכים הלאה בדרך העקלקלה והבזויה.
החרדים אינם מתגייסים לצה"ל, וגם לא יתגייסו, בגלל מספר סיבות. ראשית, החשש הגדול מאוד שלהם ושל ראשי הישיבות שמא הגיוס לצה"ל, אותו כור היתוך עליו דיבר בן-גוריון ומחרים אחריו כל האחרים, הוא מבחינת שמד תרבותי-דתי עבור החרדים. ממש כך. בכל הניסיונות של החרדים להתערות בחברה הסובבת לאורך ההיסטוריה, התוצאה הייתה התפרקות הקהילה ויציאה אל "התרבות הרעה".
אין כמו לקח תנועת ההשכלה היהודית אשר המיטה כליה על הקהילה היהודית במתכונתה הישנה, וסופה עליית החילון בקרב היהודים. החרדים לא יעשו טעות זו שנית. הסיבה השנייה היא יותר תיאולוגית וקשורה בעצם אי-הכרתם במדינה היהודית שקמה בישראל שלא בדרך כתבי הקודש ופרשנות הממסד הדתי החרדי. ישראל נולדה בחטא, לכן אין מקום לשתף עמה פעולה בחיסול הדת היהודית. הרי אי-ההכרה במדינת ישראל באה לידי ביטוי לא רק באי-גיוס לצה"ל אלא בעצם הסירוב המוחלט של החרדים ליטול חלק בעשיה הכלכלית, בעבודה, וכד'.
דא עקא הם יודעים היטב איך להשיג את מבוקשם: לוחצים על הפוליטיקאים שבינם לבין המוסר אין ולא כלום, ומקבלים את הפטור הנכסף הן מגיוס לצה"ל, הן מאי-השתתפות במעגלי העבודה, וגם מקלים פרס ראוי לשמו הנקרא קצבאות. אז אם אפשר לעשות זאת, מדוע שלא ינצלו את האוצר האולטימטיבי של פוליטיקאים חסרי מצפון והנלוזים.
מה רוצים מהחרדים? שלא יילחמו, שלא יאבקו, שלא ינצלו את כל ההזדמנויות? ועוד שאלה היא עקרונית: מדוע רק החרדים מהווים דוגמה לאי-שוויון בנטל הביטחוני כאשר גם במגזר הדתי-לאומי-ציוני שבנט ושקד וכל סיעתם מייצגים, קיים אי-שוויון מובהק אך חוקי למהדרין: "ישיבות ההסדר" מהוות המצאה נהדרת כדי להצדיק שירות של 16 חודשים בלבד לעומת 36 חודשים של בני "הישובות החילונית", קרי החילוניים. זו אינה אפליה? זו אינה זריית חול בעיני הציבור תוך מתן הסברים וקמפיינים מאורגנים היטב? נכון שבני ישיבות ההסדר משרתים במילואים ואפילו בתפקידים משמעותיים ביותר אך מה בין כך לבין העובדה שיש אזרחים המחויבים לשרת 36 חודשים בשירות סדיר ואילו אחרים רק 16 חודשים?
גם השירות הלאומי הוא פרי המצאה של המגזר הדתי-לאומי כדי לאפשר אי-גיוס לצה"ל של בנות המגזר בדיוק מאותה סיבה שהחרדים אינם מתגייסים: לא להתערבות בתרבות הרעה של החילוניים ולשמור על טוהרן המוסרי של הבנות הדתיות. הבנות החילוניות אינן חסודות וטהורות כמו בנות המגזר הדתי, לכן שתתגייסנה. הכול כמובן בחסות החוק.
כל מחזה התעתועים הזה עוד יתברר כעוד פארסה פרי חוסר מוסריותם של מנהיגנו.

כותב המאמר הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  12/02/2014   |   עודכן:  12/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טמבלים, עובדים עליכם. תתעוררו!
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מיהו ד"ר צ'לו רוזנברג?
יגאל הירושלמי  |  12/02/14 17:46
 
- בוש לך
RENN  |  12/02/14 18:35
 
- מול עובדות אין מה להתווכח
יגאל הירושלמי  |  13/02/14 09:29
2
הבעיה האמיתית: עבודה
אלון פלג  |  13/02/14 12:09
3
למנהיגות החילונית אין ברירה
משה ש.  |  13/02/14 23:12
 
- הראייה
MSAM  |  14/02/14 09:02
 
- הכל באמת פוליטיקה
משה ש.  |  14/02/14 22:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
עידן יוסף
סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה על החוק לשוויון בנטל: זה לא יעבור ציבורית ומשפטית
ד"ר רון בריימן
הכלל המנחה צריך להיות גיוס חובה למשך זמן אחיד ובתשלום אחיד לכל אזרחי ישראל: יהודים ושאינם יהודים; בנים ובנות; חילוניים, דתיים וחרדים; חיילי נח"ל וחיילי ישיבות ההסדר; וכן הלאה
דרור אידר
רובנו הגדול, כיהודים, מבין את הערך החשוב של קבוצה בתוכנו העוסקת בשימור ובפיתוח עולם התורה. הדיון בסוגיית גיוס החרדים צריך להתחיל מכאן
ראובן לייב
לא רק שבסופו של דבר לא יתגייסו החרדים לצה"ל, אלא שגם הצבא לא יפיק מהם תועלת כלשהי, לו אכן היו מגויסים אליו. אז חבל על האנרגיה הרבה המושקעת במאמץ השווא לגייסם
ד"ר רון בריימן
לעומת היחס החד-משמעי להשתמטות החרדית, בשיח הציבורי בישראל יש גישה סלחנית, כמעט אי-הבחנה והעלמת עין, לגבי השתמטות של אחרים, כאלה שאינם חרדים אלא מחרידים, כאלה שבוחרים מטעמי מצפון וצביעות לדרוש ולקבל מהמדינה ומהחברה, אבל לפעול נגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il