X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנו קמים לבוקר חדש בו אנו מתבשרים על תקלה גורפת בגבייה בכרטיסי אשראי, בכל הארץ – מול כל חברות האשראי, התקלה היא בתקשורת לשב"א, שירותי בנק אוטומטיים, שירותים שהפכו למלכה, שירותים שהפכו לממלכה – ממלכת שב"א
▪  ▪  ▪
צומת סליקה אחד [צילום: איתמר לוין]

על-פי אתר האינטרנט של 'שב"א' – שירותי בנק אוטומטיים כך מוגדרת החברה "חברת שירותי בנק אוטומטיים בע"מ היא חברה פרטית הקיימת משנת 1979 כחברת שירותים משותפת של חמשת הבנקים הגדולים: בנק לאומי לישראל בע"מ., בנק פועלים לישראל בע"מ., בנק דיסקונט לישראל בע"מ., הבנק המזרחי המאוחד בע"מ., הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ".
וכך מתוארת שב"א באתר האינטרנט של חברת 'טרנזילה' העוסקת בעיקר בסליקה באינטרנט - "המבנה הייחודי של חברות אשראי בישראל מתרכז סביב צומת סליקה אחד ויחיד (Processor) שב"א שאחראי לניתוב וסליקת מרבית סליקות האשראי בישראל. צומת הסליקה מתופעל על-ידי חברת שב"א, חברת תפעול יחודית שעיקר עיסוקה ותוכלתה הינה סליקת עסקות בכרטיסי אשראי.
שב"א מהווה צומת התקשורת בין נקודות המכירה (POS), תוכנות אשראית ומימשקי סליקה (Gateways) ובין חברות אשראי הסולקות בפועל את עסקות כרטיסי האשראי. בנוסף, שב"א אחראית להקמה של מסופי סליקה וביצוע תאומים עם חברות האשראי".
שיפור מתמיד
ומה קורה כאשר יש תקלה קריטית בשב"א? אין גביה של כרטיסי אשראי בכל הארץ!! ומה יקרה אם תתגלה חשיפת אבטחת מידע בשב"א? כן, ייפרצו כל מספרי האשראי בארץ, או לפחות מרביתם.
מדינת ישאל לומדת היטב על בשרה שאין להשאיר משאבים לאומיים בעלי חשיבות גבוהה ביד אחת כי וזאת ממספר סיבות (1) התחרות גורמת לכך שתקלה אצל אותו גורם לא משביתה את כל הארץ (2) התחרות גורמת להתייעלות ולשיפור מתמיד, (3) התחרות מוזילה את השרות (4) התחרות מגדילה את אמינות השירות את בטיחות השרות וכל היבט אחר של השירות. בקיצור, הנפילה של שב"א היום והתקלה הארצית, הן תרחיש ידוע מראש, השליטה המוחלטת של שבא כממשק לחיוב חשבונות אשראי היא מוגזמת, לא תקינה, ומן הדין שהרגולטור יתערב בה וישים לה קץ.
ושלא נתבלבל כל מי שכיר קצת את תחום הגביה בכ"א מכיר שמות שמו טרנזילה, פלאקארד וחברות סליקה אחרות, אך גם הן חייבות למיטב ידיעתי להשתמש בממשקי שב"א על-מנת לבצע חיובים באשראי.
כאשר מדינה שלמה נשענת על צינור כזה דק וכזה שביר, אין ספק שהתקלות הקריטיות הן רק עניין של זמן, והרי מהממלכה הבריטית נותרו בעיקר סמלים, גם ממלכת שב"א חייבת להתפרק מנכסי הבלעדיות, מנכסי השליטה כמעט בכל אגורה שזזה בשוק סליקת כרטיסי האשראי בישראל.

תאריך:  13/02/2014   |   עודכן:  13/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
לאחרונה נשמעים קולות שלאור המצב עם הפלשתינים יש ספק רב אם יכון הסכם שלום בינינו לבין הרשות הפלשתינית. לכן, אם ייכשלו השיחות, יש ללכת על היפרדות חד-צדדית, היינו - אנחנו כאן והם שם ו"בא לציון גואל". אך בואו ונשאל את עצמנו, מה המשמעויות העולות מהיפרדות כזו ואיך עושים זאת?
עוה"ד צבי שוב וגלית קיט-טלמור
פסק דין חדש של בית המשפט קובע כי תוכנית איחוד וחלוקה היא אפשרית גם ביחס למקרקעין שהם בבעלותו של בעלים יחיד וכי ועדה מקומית רשאית, במסגרת תוכנית איחוד וחלוקה, לבצע "הצרחה" של שטחים, כל עוד השטח הכולל של כל ייעוד אינו משתנה
אברהם הללי
תרומה היא זכות לא רק חובה    הָאָמָּנוּת וְהָאוֹמָנוּת או אֻמָנוּת    מַאֲשִׁימִים אֶת הַזֻּלָּת בַּעֲשִׂיַּת הָרָע
חיים שטנגר
יש להחזיר את איסור הסוב יודיצה, גם באשר לעניינים אזרחיים ועתירות לבג"ץ ולבתי-משפט מינהליים התלויות ועומדות בבתי-משפט וממתינות להכרעה שיפוטית בעניינן
יורם אטינגר
הבית הלבן בוחר ללחוץ על ישראל ולפייס את משטרי טהרן ורמאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il