X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - נקמנות, עוני, חיטוי ודוגמה אישית
▪  ▪  ▪
משה יעלון. פועלים בשמו [צילום: פלאש 90]

א. בריונות בחסות החוק
הריסת ביתו של שגיא קייזלר, מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, ביישוב קידה מלמדת על הזדון, המפעיל את אנשי המינהל האזרחי - בריונים בחסות חוק מעוות נגד יהודים. זו עוד פעולה של תג מחיר, שממשלה כושלת וצבאה המסואב מפעילים ברשעותם נגד תושבי המדינה.
הבסיס החוקי לפעילות המינהל האזרחי נגד התיישבות יהודית ביהודה ובשומרון הנו קביעות מופרכות של טליה ששון, שמניעיה הפסולים נחשפו עוד בהיותה עובדת מדינה. מדהים, שלממשלת נתניהו אין האומץ למחוק את החרפה, שהעלתה על הכתב ששון.
הריסת בית שגיא מעידה על נקמנות יצרית של חבורת פראים, המנצלים בזדונם את הפרשנות המעוותת לחוקי מדמנתנו. את הבית - מבנה יביל בגודל 160 מ"ר - ניתן היה גם לאטום, ולהעביר משם ללא הריסה, אבל תאוות ההרס והנקמה היו גדולים מדי. כיוון שהיו צריכים ללמד לקח את קייזלר. לא המתינו עד שיעתור נגד ההריסה; ולאחר שהבית נהרס, המשיכו בווידוא הריסתו בפטישים.
עוד יותר מדהים, שמשה יעלון, שר הביטחון (לכאורה, איש ימין), שותק בחרפה זו. נראה, כי ההרס הוא נקמה קטנונית של פקחי המינהל האזרחי על פעילות המחאה של קייזלר במסגרת הוועד. טוענים, שכדי לנקום בקייזלר שהרגיזם, הטעו אנשי המינהל האזרחי את שר הביטחון, בטענה כי הבית לא היה מאוכלס והמדובר בקראוונים ריקים.
ראש הממשלה (גם הוא, לכאורה, איש ימין) צריך לזכור, כי הפושעים, המבצעים את מעשי העוול נגד ההתיישבות, פועלים בשמו. נתניהו אינו יכול להמשיך להבליג, ולצפות שהימין בטיפשותו ימשיך לתמוך בו - למרות מדיניותו נגד ההתיישבות.
בריוני המינהל האזרחי הוכיחו שוב, כי מגמתם להתנכל ליהודים, וגם אם חלקם חובשים כיפה, אין היא משמשת הוכחה לטוהר כפיהם. אדרבה - כיפה אינה מטהרת נבלים ושרצים. עם נבזים כאלה מיותר להחזיק אויבים, או גיס חמישי.
ב. רק למי שרוצה להיות מבוגר ועני
פורום אדריכלים צעירים הפיץ סרטון וידאו, שקובל על הליכים מסורבלים ובלתי-סבירים ברישוי אדריכלים במדינתנו. מסקנתם - הדבר נועד להבטיח רמה נמוכה של אדריכלות בארץ.
לדעתי, האדריכלים הצעירים טועים - מדיניות רשם האדריכלים (שפועל במשרד הכלכלה) נועדה להמריץ את זליגת המוחות מארצנו.
חמש שנים נמשכים לימודי אדריכלות (אחרי ועדות קבלה מתישות, שהן פרשה בפני עצמן). אלה לימודים יקרים מאוד, ואחריהם צריכים הבוגרים הצעירים להירשם אצל לבלר - רשם האדריכלים, שלפעמים פוסק, שלימודיהם (שאושרו כחוק על-ידי המועצה להשכלה גבוהה)אינם מתאימים לתקן, שקבע בשרירותו, ודורש מהם השלמות. תהליך הרישום, שפעם היה פשוט, וכנהוג בארצנו, סובך בצורה מדהימה, ונמשך כמה חודשים ואפילו כמה שנים. רק אחרי רישום יכולים האדריכלים הצעירים להתחיל בסטאז', שנמשך כשלוש שנים, ואחריו הם צריכים להיבחן.
כמה כבר ספרתם? לי (בתור מאותגר מתמטית) יצאו כארבע-עשרה שנה, לפחות, אחרי השירות הצבאי, כדי להתחיל לעבוד כאדריכל בארץ הקודש.
בקיצור, רק מעטים עוברים את המסננת. ומה עושים השאר?!
כנראה, נמצא אותם ברחבי העולם.
באותו הזמן מציעים בוגרים של כל מיני מוסדות לעיצוב פנים את שירותיהם לקהל. לחלקם יש תעודת טכנאי, לחלקם תעודת הנדסאי ולחלקם תעודות, שהדפיסו בבית-דפוס כלשהו. זה אינו הופך אותם לאדריכלים, אך הם מתחרים בשוק מול אדריכלים רשומים. וכך אנחנו נראים.
המלצה: אל תשלחו את ילדיכם ללמוד אדריכלות. אם לא ישמעו בקולכם - הם מבטיחים לעצמם חיים מעניינים של עוני עד גיל מבוגר, שבו (אם יהיה להם מזל) יעברו בהצלחה סוף-סוף את מבחני הרישוי.
ג. איש קטן גדול
בתחילת החודש שמעתי הרצאה של פרופ' יעקב קטן על מחלות צמחים בכנס בנווה יער. כמו רבים ממכריו ומתלמידיו, שמחתי להתבשר, כי זכה בפרס ישראל למדעי החקלאות.
"יש פרס כזה?!" תמה בני הקט.
יש פרס, ולדעת רבים ששוחחתי עמם, ראוי פרופ' קטן לפרס. הוא איש נעים הליכות, מבכירי הפיטופתולוגים בישראל, שביסס את המדע הזה בישראל ובעולם, והעמיד תלמידים רבים, הממשיכים את דרכו ואת מורשתו.
פרופ' קטן זכה בפרס על הישגיו המדעיים בתחום מחלות קרקע והשלכות על מחלות צמחים. הוא המציא ופיתח שיטה ייחודית לחיטוי קרקע - חיטוי סולארי - שלא באמצעים כימיים. על תרומתו לקהילה המדעית במחקר הבסיסי והיישומי. מחקריו והישגיו מיושמים בארץ אלא ובעולם. החיטוי הסולארי פותח בשנות השבעים, ומשתמש באנרגית השמש כתחליף לחומרי הדברה, המזיקים לסביבה.
מחקריו דנים גם במחלות שורש ובהיבטים סביבתיים: התנהגות חומרי הדברה בקרקע והאינטראקציה שלהם עם מיקרואורגניזמים, אקולוגיה וגנטיקה של פתוגנים, השתתפות בטיפוח זני צמחים עמידים למחלות.
ד. רמאים קטנים
מחלקה של חניכים בקורס מ"כים בבית-הספר למקצועות החי"ר (ביסלמ"ח) הושעתה כיוון שאנשיה זייפו תוצאות ניווטים באמצעות שימוש ברשת ואטס-אפ.
לכאורה, כולם מנידים ראשיהם וסופקים כפיים, אך אלה רק האחרונים במסורת רבת-שנים של זיוף ניווטים, שהונצחה בצבאנו. לפני כעשרה ימים דיווחתי על בעיה בצי הצוללות הגרעיניות האמריקני - התברר, שעשרות צוללנים, שהיו אמורים לעבור בוחן כשירות תקופתי בתפעול כורים גרעיניים, העבירו את הבוחן בדואר אלקטרוני; וכך עברו בהצלחה את הבחינה.
עונשם: שלילת אישוריהם הביטחוניים והשעיה - עד שיוחלט האם להעמידם לדין. באירוע קודם של רמאות במבחני כשירות הודחו מפקד הצוללת ממפיס ושלושה-עשר מאנשי צוותו.
כמה ימים לפני כן דיווחתי על בעיה דומה בפיקוד הטילים הגרעיניים של חיל האוויר. גם שם עשרות מפעילי טילים הושעו - עד לבירור עניינם - וצ'אק הייגל, שר ההגנה, התערב אישית בפרשה.
אתה כבר סמסטר בטקסס, ויודע אנגלית. מה המלה הגסה ביותר באנגלית? שאל אותי הפרופסור באוניברסיטה של טקסס.
חייכתי, ואמרתי, F גדול.
אתה טועה, אמר הפרופסור בסלחנות, המלה שאמרת גסה, ובני תרבות אינם משתמשים בה, אבל המלה הגסה ביותר היא cheating (רמאות). על כך שלפו כאן במערב הפרוע אקדחים.
שוחחנו על הבחינות, שהיו על מלת כבוד של הסטודנטים - ללא בוחנות, שהתרוצצו ברשעות מופגנת, והפריעו למהלך הבחינה. הפרופסור הוציא מתיקו את הבחינות ששכפל (ועדיין הסריחו מכוהל ...), חילקן, והסביר מה שהסביר. אנחנו התחלנו להזיע, לחשוב ולכתוב, והוא פנה לספר מעניין, שהיה באמצע קריאתו.
איני שומר במחנה שבויים, הוא אמר על כוס קפה בחדרו, אבל מי שייתפס בהעתקה יודע, שדינו נחרץ, ולא יקבל תואר באוניברסיטה לעולם.
בחינות כבוד הנן בסיס לבגרות ולאחריות. איני זוכר, שסמכו עליי ועל עמיתיי עד כדי כך - לא בבתי-הספר שלמדתי בהם בארץ, לא בצבא ולא באוניברסיטאות, שלמדתי בהן. כנראה, הבסיס, שעליו מושתתת המערכת שלנו, אינו אמון ויושרה.
וזה נכון גם בצבא.
מלה של קצין, הסביר לי אבי המנוח, היא קודש. כשהוכחתי לו, שאין הדבר כך בצבאנו המפואר - הוא הזדעזע. וזה היה לפני הרבה עשרות שנים.
אז מה רוצים מהחניכים המסכנים בקורס מ"כים?! הם גדלו בחברה, שאינה מוקיעה רמאות (ואולי מעריכה מאוד רמאים), והתגייסו לצבא, שרק מדבר גבוהה על נורמה של דיווחי אמת. התנהגותם הנה תוצאה עלובה של תרבות ושל חינוך מעוותים, ואי-אפשר לתקן זאת בקורס אחד. מה עוד שהם מקבלים דוגמה אישית מקצונה בכירה, שאינה דוברת אמת.
ואם אתם רוצים לראות את ההבדל התרבותי בינינו לאמריקנים - הנה מה שאומר דובר צה"ל על הפרשה: "...הנושא מתוחקר על-ידי המג"ד ובסיומו יוחלט על המשך דרכם".
וכך מדווח יוחאי עופר: "לאור הגילוי, ייתכן שייערך לחיילים ניווט חוזר כבר במוצאי-שבת הקרובה (משמע - חילול שבת המוני של המחלקה - אב"ץ), שכן בשבוע הבא הם עתידים לסיים את הקורס". והוא מסביר, "אחת הבעיות הניצבות בפני המפקדים היא העובדה כי לא ניתן יהיה להעניש את החיילים ולהדיח אותם מהקורס בשל העובדה כי הם נדרשים להשתלב ביחידות צה"ל, והדחתם עשויה לפגוע בחטיבות השונות שיוותרו ללא מפקדים".
אם אמירת שקר פוסלת חייל לפיקוד - הכיצד?!

תאריך:  16/02/2014   |   עודכן:  16/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נקמנות, עוני ודוגמה אישית
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
חוק ומשפט נוסח בן צדף
שלמה המגיב  |  16/02/14 23:01
 
- שלוימה, יש לנו מערכת נהדרת
אביתר בן-צדף  |  17/02/14 00:03
 
- "עובדות" נוסח בן צדף
שלמה המגיב  |  17/02/14 09:18
 
- החלאה ש.המגיב נתפס על חם משקר!
ע_הראל  |  18/02/14 01:10
 
- תודה
אביתר בן-צדף  |  18/02/14 08:54
 
- המנהל האזרחי גיבור על חלשים
לשלמה ממגיב ותיק  |  18/02/14 11:32
 
- התייחסות למגיב הותיק
שלמה המגיב  |  18/02/14 14:07
 
- שלמה
מגיב ותיק  |  18/02/14 16:04
 
- התייחסות נוספת למגיב הותיק
שלמה המגיב  |  18/02/14 18:30
 
- שלמה
מגיב ותיק  |  18/02/14 22:13
 
- נבזות=הריסת בזק,טרם עתירה לבגצ
ע_הראל  |  19/02/14 03:57
 
- נבזות=הריסת בזק,טרם עתירה לבגצ
ע_הראל  |  19/02/14 03:59
2
בריונות בחסות החוק
הגורם המרכזי  |  18/02/14 15:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
מי צריך בכלל סחורה דנית, אם הדנים מתנהגים בצורה מכוערת שכזו אל עקרונות הדת שלנו?! די, מספיק כבר עם סחורה דנית! עם חוצפנים ועם דורשי רעתנו לא עושים עסקים!
מיכל סרוסי
למרות דרישתו של האו"ם, "לשבור מחסומים ולפתוח דלתות לשילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה", ועל אף שבישראל חיים כמיליון וחצי אנשים עם מוגבלות (כ-20% מהאוכלוסייה), נדמה כי אנשים אלה שקופים כאן, אולי יותר מתמיד
מיכל סרוסי
המחקרים המדברים על פגיעות מיניות בקרב אוכלוסייה זו באים לידי ביטוי בפועל ולצערי הרב התמונה שמצטיירת עגומה למדי
רפי לאופרט
כמה העמדות פנים, הטיות והטעיות צריך הציבור לסבול מ"חכמי ציון" שלו? לישראל אינטרס אמיתי לקדם מו"מ לסיום הסכסוך, לא בכל מחיר, כמובן, אבל קרי כבר אינו משחק במגרש הזה
דרור עמית
החוק "המתקדם" מטפל בנושא האשפה האלקטרונית על הנייר בלבד. בפועל אין בנמצא בית קברות אלקטרוני בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il