X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם מנשה ארביב היה עובד ציבור רגיל ולא קצין משטרה, כבר מזמן הייתה נפתחת חקירה פלילית נגדו גם ארביב וגם ניסו שחם כנראה לא מבינים שקצין משטרה בכיר אינו יכול לטעון שמדובר בעניינים פרטיים
▪  ▪  ▪
ארביב. כמו בפרשת הולילנד [צילום: יוסי זליגר]

קחו את הידיעות שפורסמו בימים האחרונים בנוגע למנשה ארביב ואל תשנו בהן דבר, פרט לשמו של ה"גיבור". במקום קצין משטרה בכיר, שימו את שמו של איזה פוליטיקאי שתרצו - החל מראש הממשלה וכלה בראש העירייה. יש לכם ספק כלשהו שהמשטרה הייתה פותחת מיד - ובצדק - בחקירה נמרצת? אז למה כאשר מדובר על מישהו מהחבר'ה, עוד יש בכלל מקום להתלבטות? או שמא התשובה בגוף השאלה: זה מישהו מהחבר'ה.
חקירה כזו הייתה נפתחת גם אם היה מדובר בכל עובד ציבור אחר. אני יודע את זה, כי כך בדיוק היה בפרשת הולילנד. אחד מסעיפי האישום נגד מהנדס עיריית ירושלים לשעבר, אורי שטרית, הוא ששמואל דכנר שיחד אותו בדמות יצירת קשר עם דני דנקנר כדי להפחית את חובו לבנק הפועלים. אני לא רואה שום הבדל בין האישום הזה לבין החשד לפיו אנשיו של הרב יאשיהו פינטו סייעו לבני משפחתו של ארביב לקבל ויזה לארה"ב. אז חזרנו לאותה שאלה/תשובה: הדין שונה כאשר זה מישהו מהחבר'ה?
את פרשת ארביב-פינטו יש לראות גם בהקשר של פרשת ניסו שחם, למרות כל ההבדלים ביניהן. אצל שחם מדובר על עבירות מין שכבר גובשו לכתב אישום, בעוד שאצל ארביב מדובר על עבירות שחיתות שהן עדיין בגדר חשדות בלבד. אבל המשותף הוא שהחבר'ה לא מבינים שבשלב מסוים, שוטר - ובוודאי קצין משטרה בכיר - לא יכול למתוח קו המבדיל בין חייו הפרטיים לבין תפקידו המשטרתי.
שחם טוען, כי אכן קיים יחסים עם שוטרות אך מדובר בעניין פרטי בינו לבין אשתו. ארביב מן הסתם יאמר, כי פינטו נתן לו סיוע על בסיס של חברות אישית. אגב: זוהי דווקא טענתו של פינטו לגבי 200,000 הדולרים שנתן לתת-ניצב אפרים ברכה, כך שיכולה להיות כאן התלכדות מעניינת של טענות. ואם נחזור לעיקר: זוהי בדיוק הבעיה.
תחשבו שוב על פוליטיקאי שהיה במקומם של שחם וארביב. האם היינו מוכנים לקבל ממנו טענה כזאת? ודאי שלא, והיה חמור מאוד אם כן. כאשר קצין בכיר במשטרה שוכב עם מי שבמישרין או בעקיפין נתונות לפיקודו, ברור שזה לא עניינו הפרטי. כאשר קצין בכיר במשטרה מקבל אירוח בחינם, ברור שזה לא עניינו הפרטי. זהו עניין ציבורי ממדרגה ראשונה, הן במישור הפלילי, הן במישור המשמעתי והן במישור המוסרי. דומני שלא צריך להסביר מדוע.
מה שמטריד אותי באמת הוא שמישהו בכלל מסוגל לטעון אחרת, קל וחומר - אם אותו מישהו הוא שוטר, ובן-בנו של קל וחומר אם אותו מישהו הוא קצין משטרה בכיר. אם מי שטוען את זה גם מאמין בזה, הרי שהוא אינו ראוי ללבוש את מדי המשטרה. ואם הוא לא מאמין בזה, הרי שהוא שקרן וצבוע שחושב שכולנו מטומטמים. איך שלא תהפכו את זה - מי שמעלה טענה כזו לא יכול להיות אפילו שוטר תנועה.
הבעיה הרבה יותר עמוקה ושורשית, משתי סיבות. הראשונה: אנחנו רואים הרבה יותר מדי שוטרים המשתמשים לרעה בכוח המשרה. לעיתים זו "סתם" התנהגות בריונית ואלימה, לעיתים זה מגיע עד עבירות פליליות, ובכל מקרה זה מוכיח שלמשטרה יש בעיה המתחילה הכי מלמטה ומגיעה עד הכי מלמעלה. השנייה: העובדה שאנשים כמו שחם וארביב יכולים להגיע לדרגות הבכירות ביותר מלמדת, שהם בטוחים שלא יקרה להם דבר וכנראה יש להם סיבה להיות בטוחים בכך.
כבר כתבתי בעבר, כי התנהגותו של שחם ובעיקר קידומו מלמדים, שמשטרת ישראל רקובה מבחינה ניהולית ומוסרית. החשדות לכאורה כלפי ארביב - ועל פניו נראה שיש לכל הפחות ראיות לכאורה שכבר מזמן היו מביאות למעצרו של כל אזרח אחר - מחזקים את התחושה הזו. וזה מה שצריך באמת להדאיג את כולנו. כבר מדובר בהרבה יותר מאשר תפוח רקוב אחד ואפילו בהרבה יותר מאשר עץ נגוע אחד. החשש הוא שמדובר במטע שלם.

תאריך:  17/02/2014   |   עודכן:  17/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנש, ניסו והחבר'ה
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
מצב חירום-תנועה חברתית לתיקון
אבי כהן  |  17/02/14 09:08
2
הפגם של כנופיית שלטון החוק
א.א.  |  17/02/14 09:11
3
הריקבון המשטרתי
משה, עורך-דין  |  17/02/14 09:40
4
על ארביב: עבד כי ימלוך
כוח השררה  |  17/02/14 10:01
5
יציאה לחו"ל
ERANO  |  17/02/14 10:24
6
המטע ופריו המורעל
קשר שתיקה-אומרטה  |  17/02/14 11:01
 
- מתעוררים? מי ייתן והאזרחים
י.ב.  |  17/02/14 16:05
7
אם הוא עוזר לאנשים
מה לא בסדר  |  17/02/14 12:02
 
- שאם תאמר שזה לא שוחד..
ציון כהן  |  17/02/14 12:22
 
- שאלתם תם
ירגזי מאנפף  |  17/02/14 12:27
 
- שאלת טיפש..... ל"ת
ולא תם  |  20/02/14 01:13
8
בזמן הגירוש שהיה תלונות נגד...
גירוש   |  17/02/14 12:51
9
בזמן הגירוש שהיה תלונות נגד...
גירוש   |  17/02/14 12:51
10
רק השוטר אזולאי ישר
אזולאי  |  17/02/14 14:51
11
הספ"כ והמטכ"ל מושחתים מקדם
הישנים התעוררו  |  17/02/14 14:53
12
אבל המשטרה מקבלת רק פירורים
פאשיסט אדום  |  17/02/14 19:21
13
שחם, ארביב וכל שאר הדרעק׳ס
על שלושה פשעי  |  17/02/14 20:25
14
המדאיג הוא שהשופטים מתחת לרדאר
סר האמפרי  |  26/02/14 02:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
איתמר לוין, איציק וולף
עוד טוען פינטו, כי העניק 2,000 דולר בחודש לבנו של ארביב כאשר האחרון היה נציג המשטרה בארה"ב וסייע לאשתו ולבנו לקבל ויזה למדינה זו
איתמר לוין
מקורבי פינטו טענו באוזני מח"ש, כי ארביב סיפר לו על חקירה שנוהלה עם ה-FBI בנוגע למימון פעולות טרור באמצעות עסקות סמים    עורך דינו של ארביב: עוד אגדה של פינטו
איתמר לוין
לא הושגה הסכמה בין הפרקליטות לסניגוריו של פינטו בנוגע לפרשת ארביב ולכן כתב האישום יוגש בימים הקרובים    הפרקליטות: ההחלטה בעניינו של ארביב תתחשב בכך שפרש מהמשטרה
איתמר לוין
אברהם ישראל חשוד בגניבת עשרות מיליוני שקלים תוך הצגת מצגי שווא בפני התורמים לעמותה    החקירה בפרשת חזון ישעיה הובילה לפתיחת החקירה נגד הרב יאשיהו פינטו
חיים שטנגר
"מה ששבר אותי הוא שגררו את בתי לחקירה כאילו הייתה בתו של עבריין" - כך אמר ניצב מנשה ארביב בראיון שהעניק לכתבת הפלילים של קול ישראל, עדי מאירי    נשאלת השאלה: במה אדום דם בתו מדמם של מאות ואלפי נחקרים אחרים שבני משפחתם מוזמנים לחקירה במשטרה?    ושאלה נוספת: מה עשה ארביב כקצין בכיר במשטרה בחצר הרב פינטו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il