X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עשר סיבות מדוע בוררות לא מתאימה כלל לדיון בליקויי בניה
▪  ▪  ▪
טעות מיותרת [צילום: AP]

לרגל העלאת הצעה לקיום בוררות חובה בתביעות בגין ליקויי בניה, להלן עשר סיבות מדוע בוררות לא מתאימה כלל לדיון בליקויי בניה:
1. תחום ליקויי הבנייה כולל דיון בתקנות, בזכויות דיירים לפי חוקים ייחודיים לתחום זה כגון חוק המכר (דירות) תשל"ג - 1973, וכולו נתון בתוך הוראות וחוקים משפטיים שהבורר שאינו שופט לא אמור להבינם.
2. בדרך כלל הנתבעים על-ידי דיירים אינם רק החברה הבונה אלא גם אחרים - כגון - המתכנן, היזם, המוכר, ועוד, כך שמדובר ביריעה רחבת היקף של נתבעים ולא בנושא ממוקד. הבורר אינו כשיר לטפל במכלול מסוג זה.
3. כדי שלא לפצל את הדיון ולהימנע מבקשות לפיצול סעדים, תביעות בגין ליקויי בניה כוללות מגוון של טענות שבחלקן רחוקות מתחום ליקויי הבנייה, כגון - התחשבנות, עגמת נפש, איחור במסירה, נושאים חוזיים שונים, התיישנות, שיהוי ועוד. האומנם כל אלה מתאימים לאותו בורר שאינו שופט?!
4. עלות הגשת תביעה קבועה בתקנות והיא אגרה + הוצאות משפט נלוות. איני מכיר בורר המסכים לעבוד בתנאי שכר מקבילים - הבוררות עולה יותר, זאת ועוד, לעולם אי-אפשר לדעת כמה תעלה בוררות בסופו של יום.
5. זכות הערעור על פסק בורר כמעט ולא קיימת, ומכל מקום היא קשה יותר מזכות ערעור על פסק דין רגיל. לעתים, עיקר הזכויות של הצדדים מתבהרים בערכאת ערעור, ובמקרה של בוררות - זה פשוט לא יקרה.
6. הבוררות לא תפחית מהעומס על בתי המשפט כי סביר להניח שלאחר כמה ניסיונות כשל - תימצא הדרך להתדיין דווקא בבית המשפט תוך עקיפת מוסד הבוררות-חובה.
7. הבורר אינו שופט, אינו כשיר לנהל משפט צדק, והוא עלול למסד את האג'נדה שלו שתמיד תהיה מוטה לטובת הצד אותו הוא אמור לפגוש גם בתיק הבא, וזהו כמובן הקבלן.
8. רמת הבנייה ואיכות המגורים במדינת ישראל ייפגעו וההישגים של התקנת התקנות והתקנים וחוק המכר (דירות) יתמסמסו נוכח רמיסתם במסגרת בוררות חובה.
9. עינינו הרואות כי בית המשפט לתביעות קטנות אינו מתאים לדון בליקויי בניה, ומבנהו קרוב לזה של מוסד בוררות חובה. שופטים לא מעטים בבית משפט לתביעות קטנות מעבירים תיקי ליקויי בניה לבית משפט רגיל כל אימת שמגיעים לפתחם סכסוכים בליקויי בניה.
10. אם נאלצים להעביר את ליקויי הבנייה למוסד לבוררות חובה בגלל עומס יתר על בתי המשפט, הייתי מציע להעביר את כל הסכסוכים באשר הם, לאו-דווקא את ליקויי הבנייה, לבוררות חובה. באופן זה הנזק על המתדיינים בנושאי ליקויי בניה - יפחת, ויושווה לכלל הנזקקים לשירותי הצדק.

תאריך:  21/02/2014   |   עודכן:  21/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוררות לא מתאימה לדיון בליקויי בניה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גימיק שנועד לתת פרנסה לעדת עו'
אחד שאכל מרורים ב  |  22/02/14 07:44
 
- הסיבה ה- 11
אב"ע  |  23/02/14 07:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
אם אתם רוצים דוגמה כיצד פועל המנהל שלנו, מימים ימימה, ומה הוא סדר העדיפויות שלו, סעו, נכון יותר, רדו, למרכז הרפואי הדסה בעין כרם בירושלים - מכלול אדיר שמעטים כמוהו
צ'לו רוזנברג
אין, אין על הפוליטיקאים שלנו. כמה ציניים הם מסוגלים להיות. כל הכבוד לפוליטיקאים החרדים היודעים איך לייצג את הציבור שלהם בצורה הנאמנה ביותר
אברהם פריד (פריצי)
על המזימה הנוראה של הח"כ (והרב) ליפמן שזומם למנוע מזון כשר מאסירים, על ההונאה הבין-דורית של לפיד ואנשיו, ולמה צ'רציל לא הפציץ את אושוויץ
אריה אבנרי
מכתב פומבי אל אהוד אולמרט: שפחתך החרופה מימים ימימה שולה זקן עלולה לאכזב אותך קשות בקרוב מאוד; והיא לא תהיה לבד במערכה הבלתי מתפשרת שנפתחה נגדך - בני משפחתה שהתעשתו עומדים לצידה וגם אומ"ץ תהיה מוכנה להושיט את כל הסיוע הדרוש כדי לרכז חומרים חדשים על מעשי העבריינות שלך
ד"ר רון בריימן
הכתבה על רוואבי הייתה אוהדת בצורה חריגה: דיור בר-השגה, בנייה חדשנית, נוף המשקיף על ת"א. רק בואו ותרכשו דירה במדינה שמדינת ישראל הרשמית מקימה לאויביה    נראה שנתניהו שכח את נוסחתו הוותיקה והנכונה בעניין הדדיות. לא ייתכן להקפיא בנייה ליהודים ובמקביל לאפשר לערבים להמשיך לבנות באין מפריע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il