X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש שמות ותארים שככל הנראה יבטיחו לכם סוג של אנונימיות ואפילו יקשו למצוא אתכם במנוע החיפוש הפופולרי בעולם
▪  ▪  ▪
למצוא את השם במנוע החיפוש [צילום: AP]

ישנם שמות ותארים מסוימים שככל הנראה יבטיחו לכם סוג של אנונימיות. אם קוראים לכם למשל חיים כהן ואתם לא השף המפורסם, די בטוח שיהיה קשה מאוד למצוא אתכם במנוע החיפוש הפופולרי בעולם – גוגל.
זאת, למרות שיש רב ומנהלים רבים במשק הישראלי הנושאים את אותו השם, עמוד החיפוש הראשון בגוגל מוקדש כולו לחיים כהן השף וכוכב הטלוויזיה.
בעולם בו אנו חיים כיום יש ארכיון כתבות נגיש לכולם ובחינם. ניהול מוניטין מאפשר לחברות ליחידים לעשות סדר בארכיון על-מנת וליצור מצב שבו "דוח הפרסומים" בגוגל יציג תמונה של פרסומים אותם אתם מעוניינים להבליט ומאידך מאפשר להצניע פרסומים אחרים אותם תהיו מעוניינים לשכוח ולהשכיח.
כרטיס הביקור האמיתי של כל אחד מאיתנו היום, הוא לא זה שאנחנו סוחבים (עדיין) בארנק, אלא זה שמופיע בגוגל, כאשר מקישים את השם שלנו. אם לא קוראים לכם חיים כהן, אם השם שלכם או של מותג החברה שלכם חשוב לכם, אתם צריכים לבצע ניהול מוניטין באינטרנט.
בעולם שבו העמוד הראשון בגוגל הוא שקובע את תדמית האדם, הדבר האחרון שאנחנו רוצים, זה שהלקוחות הפוטנציאלים או השותפים הפוטנציאלים יראו את הכתבות המביכות מהתקופה הפראית בצעירות או פשיטת הרגל של העסק הראשון לפני 15 שנה.
המקרה האחרון והמפורסם של ניהול מוניטין ברשת הוא המקרה של פרשת הקטינות של אייל גולן ופמלייתו.
גולן שהסביר בחקירתו כי הפגיעה המשמעותית המוניטין שלו הובילה להפסדים של מיליונים בהכנסותיו, הזמין עבודה יסודית ושיטתית ש"תעלים" במנוע החיפוש של גוגל כתבות שליליות המסקרות את החקירה הבעייתית נגדו.
חשוב לציין כי המקרה של גולן הוא מקרה שבו לניהול המוניטין באינטרנט, מוצלח ככל שיהיה אין משמעות מהותית. למרות שהצליח "לתקן" את עמוד התוצאות שלו בגוגל שממנו נעלמו פרסומים על החקירה, הרשתות החברתיות והתקשורת עם סיקור נרחב ורציף של הפרשה גרמו למצב שבו עמוד התוצאות של גוגל במקרה של גולן פשוט נראה לא רלוונטי אך הדבר לא שינה מהותית את דעת הקהל שהתעצבה ברוב מוחלט על-ידי התקשורת והרשתות החברתיות.
המקרה של גולן הוכיח כי מוניטין האינטרנט של בן אדם או מותג יכולים להיות מצוינים ומוצלחים למרות מוניטין בפועל שנפגע בשווי של מיליונים. ניהול מוניטין אפקטיבי באינטרנט הוא לא רק מדידה של אזכורים ראשונים בעמודים הראשונים של מילות החיפוש הרלוונטיות בגוגל.
ניהול מוניטין אפקטיבי באינטרנט הוא כזה שמגביר את החשיפה לפרסומים חיוביים או ניטראליים על חשבון אזכורים שליליים. אם מדובר באדם מסוים, אין סיבה שפרסום על מעשה לא נורמטיבי אחד בחייו, שהגיע לאינטרנט, יתקע כגיבנת שמסרבת לעזוב באמצעות ניהול מוניטין ניתן להעניק ללקוח דף חלק ברשת שיסייע לו להצליח בהמשך הדרך עם יחס אוביקטיבי יותר מהגולשים.
במקרה של חברות ניתן להציג ברשת תמונה יותר מאוזנת. לא כל תלונה של לקוח או מתחרה לגיטימית יותר או פחות צריכה להופיע בדף החיפוש הראשון באינטרנט על החברה.
גם במקרה של סכסוך עסקי או ביקורת על החברה, אין שום סיבה שיופיעו בראש עמוד החיפוש של גוגל עם מילות חיפוש הרלוונטיות לחברה.
ניהול מוניטין חשוב בעיקר למי שרוצה לבנות ולפתח מותג, חברה או תדמית. בעולם שבו האינטרנט רואה וזוכר הכול, אסור לתת לאלגוריתם של גוגל לעצב לבדו את כרטיס הביקור הכל כך חשוב הזה אותו רואים שותפים עסקיים ולקוחות פוטנציאליים.

תאריך:  24/02/2014   |   עודכן:  24/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה אפשר ללמוד מהמוניטין של אייל גולן?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הדחקת אזכורים שליליים
תמי גורן  |  24/02/14 21:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
כאשר מתפנים לנסות ולהבין מהיכן יילקחו הכספים לתשלומים אלה, מסתבר שכמו קודם, הם יבואו מכיסי האזרחים
איתן קלינסקי
אי-אפשר שלא לקבל בדחייה ובשאט נפש את הניסיון הבוטה לעורר שנאה לשונה, ובמקרה שלנו מדובר גם בשנאת אחים
עו"ד תומר שוורץ
מדהים באיזו קלות ניתן להאביס אזרחים הגונים בגיבובי רכילות, בשברי עובדות וליצור בקרבם "תחושת אמת" כי עניין לנו בתיק לא פתור
נסים גבאי
מצב החיים בישראל (אם ניתן לקרוא לזה כך) הוא בכי רע, בעיקר מלשון בכי. הפיכה אמיתית - זה פשוט לא קורה
רבקה-תפארת חקק
לאחר שחזרתי משם, הקצוות הפרומים של הקשר עם ליגניצה נקשרו ונסגרו לתמיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il