X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות החשיפה ב-News1: גם לזקן וגם לפרקליטות יש מניעים חזקים להגיע להסדר טיעון. זקן תקבל הקלה משמעותית בעונשה, הפרקליטות תקבל את אהוד אולמרט. אבל זה לא אומר שהסדר כזה יושג, וגם אם כן - הוא לא מבטיח הרשעה
▪  ▪  ▪
זקן. אם היא תדבר [צילום: פלאש 90]
איתמר לוין
ידיעות אחרונות מציג: ההזניה של העיתונות

חשיפה ב-News1: ניסיונות להגיע להסדר טיעון בין זקן לבין הפרקליטות
איתמר לוין
הסיכוי להסדר טיעון גבר לנוכח הקרע הגלוי בין אולמרט לזקן * אם יושג הסדר, הוא עשוי לכלול לא רק את תיק הולילנד, אלא גם להביא את זקן להעיד לראשונה על שהתרחש בפרשות ראשונטורס וטלנסקי * מבחינה משפטית ניתן לשמוע את עדותה של זקן גם בשלב מאוחר זה בשני התיקים
לרשימה המלאה

יצא לי השבוע לראות קטע מסדרה טלוויזיונית, בו אמרה סניגורית ללקוחתה: "עסקה טובה היא זו ששני הצדדים מרגישים שנדפקו ממנה". זוהי עוד דוגמה לכך שהטלוויזיה הופכת את המציאות, כי עסקה טובה היא זו ששני הצדדים מרוצים ממנה, או באנגלית פשוטה: win-win.
זהו לכאורה המצב במגעים בין שולה זקן לבין הפרקליטות, שנחשפו (יום ד', 26.2.14) ב-News1. לשני הצדדים יש מה לקבל, שני הצדדים יצטרכו לשלם מחיר, אבל שניהם יכולים לצאת מרוצים - כאשר כמובן הכל יחסי. מי שייצא מאוד לא מרוצה, אם תהיה עסקה, הוא אהוד אולמרט.
מה זקן תוכל לספר
זקן יכולה לתת לפרקליטות את ה"פרס" הגדול ביותר: אולמרט. זקן יודעת כנראה יותר מכל אדם אחר בעולם מה בדיוק עשה אולמרט, והאם אכן ביצע את העבירות החמורות שיוחסו לו בתיקים שונים. הנה רשימה חלקית.
  • תיק הולילנד: האם שמואל דכנר סיפר לה שאולמרט ביקש ממנו סיוע לאחיו יוסי? האם אולמרט ביקש ממנה להשיג מדכנר כספים לכיסוי גרעונותיו הפוליטיים? האם אולמרט ביקש מדכנר לסייע לאורי שטרית במצוקתו הכלכלית? האם אולמרט אישר לה להעביר לדכנר מסמכים פנימיים של עיריית ירושלים ומשרד התמ"ת?
  • תיק ראשונטורס: האם אולמרט ידע שלשכתו - זקן עצמה ורייצ'ל ריסבי-רז - מסדרת לו מימון כפול בנסיעות לחו"ל? האם הוא הורה להן לפעול כך? האם הן דיווחו לו בדיעבד?
  • תיק טלנסקי: האם אולמרט נפגש עם משה טלנסקי וקיבל ממנו כספים בסמיכות למועדים בהם סייע לו לקדם את עסקיו? להיכן נעלמו 350,000 דולר במזומן מהקופה הסודית - הכספים שהעביר טלנסקי - ואשר הוחזקו בידי אורי מסר וניתנו לזקן?
אם זקן תדבר, היא עשויה להביא את הפרקליטות לפתוח גם תיקים שנסגרו, ובראשם הבית ברחוב כרמיה ומכירת בנק לאומי. מאחר שבתיקים אלו בוצעו פעולות חקירה עד לפני שנים אחדות, עדיין אין עליהם התיישנות. אם זקן תדבר, היא יכולה לספק ראיות לכאורה לכך שהגנתה במשפט בירושלים הושפעה מכך שהמימון בא ממקורבו של אולמרט, דניאל אברמס - עבירות חמורות מאוד לכאורה של שיבוש מהלכי משפט והדחת עד.
שיקול רגשי ושיקול מעשי
האינטרס של זקן לדבר הוא כפול. ראשית - רגשית: היא חשה נבגדת בידי אולמרט, לו הקדישה את כל חייה. כאשר אולמרט סירב להגיב בעדותו במשפט הולילנד על השאלה האם זקן הייתה מושחתת, נפער ביניהם קרע שהלך והתרחב. שנית - מעשית: הסיכוי שזקן תורשע במשפט הולילנד גדול מזה שתזוכה, ועונשה צפוי להיות כמה שנות מאסר. הסדר טיעון מאפשר לה להשיב לאולמרט כגמולו ולצמצם במידה משמעותית את עונשה.
מבחינת הפרקליטות, כאמור, השיקול פשוט וברור: להקל עם נאשמת זוטרה כדי להרשיע נאשם בכיר, ובמקרה שלנו - הבכיר ביותר. זהו מסוג השיקולים שמביאים אפילו למתן מעמד של עד מדינה. זקן יודעת על אולמרט הרבה יותר מאשר שמואל דכנר, ואם הוא היה עד מדינה - קל וחומר שהיא יכולה להיות, או לכל הפחות לקבל הסדר שיביא אותה לדוכן העדים.
המחיר שתשלם המדינה יהיה בענישה. לפני שנה יכלה זקן לקבל את אותה עסקה תמורת 11 חודשי מאסר בפועל. היום, לכאורה, המחיר אמור להיות גבוה יותר, כי מצבה לאחר המשפט חמור יותר מאשר לפניו. מצד שני, היום גם יודעת המדינה שהסיכוי להרשעתו של אולמרט פחות גבוה מכפי שחשבה - גם בשל שקריו הרבים של דכנר וגם משום שהוא כמעט ולא נחקר בידי סניגוריו של אולמרט. לכן, לזקן יש היום הרבה מה להציע. וקרה עוד משהו: בינתיים הבהיר למעשה בית המשפט העליון, שהוא לא יתערב בזיכויו של אולמרט בפרשת ראשונטורס. ושוב: לזקן יש כנראה מה להציע גם בפרשה זו.
קל וחומר מעד מדינה
הפרקליטות עשויה להגיע למסקנה, שכדאי לה להקל עם זקן עד כדי עבודות שירות בלבד ואולי אפילו פחות מכך. אם עד מדינה מקבל חסינות מוחלטת על העבירות שביצע, ייתכן שהמסקנה תהיה שלזקן מגיע פחות או יותר אותו הדבר, ולא משנה האם תהיה עדת מדינה או סתם עדה.
שיהיה ברור: עוד אין עסקה ולא ברור אם תהיה עסקה. וגם אם תהיה, סניגוריו של אולמרט ימררו לזקן את החיים - בצדק מבחינתם ובצורה שלא תהיה חסרת יסוד. הם יטענו שמדובר בגירסה כבושה שבכבושות, כזו שלא נאמרה לא במשטרה ולא בבית המשפט, ואשר נולדה "רק כאשר זקן החלה להריח את ריח הליזול של נווה תרצה", כפי שאומר אחד המעורבים בתיק. זוהי טענה כבדת משקל שהפרקליטות תצטרך להתמודד איתה במלוא הרצינות - במיוחד כאשר כבר היה לה עד מדינה בעייתי מאוד.
השורה התחתונה: הסדר טיעון הגיוני מאוד מבחינת זקן ומבחינת המדינה, ועולה בקנה אחד עם ההתפתחויות בבית המשפט ומחוצה לה בחודשים האחרונים. האם זה מבטיח שהוא גם ייחתם? ממש לא. מה שברור הוא, שהכרעה לכאן או לכאן תצטרך להתקבל במהירות רבה, כי דוד רוזן כבר כותב את פסק הדין בתיק הולילנד, ובית המשפט העליון עוסק בערעור בתיקי ראשונטורס וטלנסקי.

תאריך:  27/02/2014   |   עודכן:  27/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מסר  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  בנק לאומי לישראל בע"מ / Leumi Bank LTD  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה טלנסקי  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  פרשת כרמיה  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  רייצ'ל רז-ריסבי  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיוני, מתאים לאירועים - ולא בטוח שזה יקרה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
תת
יוסי מ  |  27/02/14 09:40
2
כולנו יודעים שאי אפשר לסמוך על
קלאודיה קול  |  27/02/14 09:49
3
כעת הזמן שחבריו הטובים של
יוסי--ס  |  27/02/14 09:55
4
לא הגיוני ולא יקרה.
אהוד פרלסמן  |  27/02/14 10:39
5
להיות מלשן-זו נחיתות וביזוי
אליפז+גימלאי צה"ל  |  27/02/14 11:28
6
סזאם סזאם היפתח ל"ת
ירושלמית  |  27/02/14 11:33
7
אהוד ישר כסרגל ונאלץ לסבול 40
שמלצר  |  27/02/14 11:42
 
- מזמן לא צחקתי מבדיחה כה טובה
א. ציוני  |  27/02/14 13:55
8
שאלה
א.ל. רמת-גן  |  27/02/14 14:42
 
- לוין כתב זאת מזמן. להלן קישור
אהוד פרלסמן  |  27/02/14 17:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
רוזן מתחיל לשמוע לאחר פסח תיק רחב היקף ואמר שהוא מקווה לפרסם את פסק הדין בתיק הולילנד עוד לפני פסח
איתמר לוין
תוהה מדוע זקן לא הכחישה במשטרה בו במקום שדכנר תרם 1.5-1.2 מיליון שקל לפני התקופה שבכתב האישום    סניגורה של זקן: לא היה היגיון לשחד אותה אם דכנר שיחד את אולמרט
איתמר לוין
סניגורה של זקן: היא ביצעה עבירות פליליות ביחסיה עם דכנר - אך הן התיישנו; לא היה מדובר בשוחד    רוזן: התביעה צריכה את דכנר פה ושם לגבי אולמרט ולא לגבי זקן
איתמר לוין
החברה טוענת שלאור קביעתו של ביהמ"ש, לפיה המדינה לא הוכיחה שניתנו הטבות חריגות בפרויקט הולילנד - הרי שמטיעוני המדינה עולה שהיא גם מושחתת וגם טיפשה
אריה אבנרי
מכתב פומבי אל אהוד אולמרט: שפחתך החרופה מימים ימימה שולה זקן עלולה לאכזב אותך קשות בקרוב מאוד; והיא לא תהיה לבד במערכה הבלתי מתפשרת שנפתחה נגדך - בני משפחתה שהתעשתו עומדים לצידה וגם אומ"ץ תהיה מוכנה להושיט את כל הסיוע הדרוש כדי לרכז חומרים חדשים על מעשי העבריינות שלך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il