X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד שבוע של ארגוני טרור: האיום הריק מתוכן של חיזבאללה להגיב על תקיפת שיירת הטילים, האזהרה של חמאס מפני מסירת מידע לישראל על המנהרות בעזה, שימו לב מיהם הלוחמים המובילים כיום בעולם נגד אל-קאעידה
▪  ▪  ▪
המפה שלהם
עוד משהו קטן
בכתבה מצולמת שראיתי באתר חדשות אירני, ישראל מופיעה עם שטחי יהודה ושומרון. באתר CIA – Factbook, ישראל מופיעה ללא שטחי יהודה ושומרון. תחי האירוניה.

מחכים לחסן

שיירה שהובילה טילי קרקע-קרקע לחיזבאללה הותקפה השבוע על גבול סוריה-לבנון. מקורות שונים האשימו את ישראל בביצוע התקיפה. אחד מאותם מקורות היה ארגון, לפיו כי מטוסים ישראלים ביצעו את התקיפה, והארגון יבחר את הזמן והמקום המתאימים ואת האמצעי הראוי לתגובה.
למרות שמדובר באיום של ארגון טרור, ובמיוחד ארגון כמו חיזבאללה, קשה להילחץ יותר מדי ממנו. חיזבאללה נמצא כעת במצב די קשה: הוא ממשיך להזרים חיילים ללחימה בסוריה, שם הוא דואג לקבור את מתיו בלילות כדי להסתיר אותם, הוא נפגע מפיגועי התאבדות שמבוצעים בלב בירות, והאהדה לארגון ברחבי העולם הערבי נמצאת בשפל המדרגה. הארגון עדיין יכול לקום ולהשתקם, רק שזה יקח זמן. עם כל הסיבות האלה, קשה לקחת ברצינות אמירה בדבר תגובה נגד הפגיעה בשיירה. הדבר האחרון שסוריה וחיזבאללה רוצות עכשיו זה לפגוע בישראל, ושישראל תתקוף אותם בעוצמה אמיתית.

שיעורים מהשטח

השבוע אמר בכיר אירני, כי אירן ניתחה את התקיפות של ישראל במלחמת לבנון השנייה ולפיהן שינתה את דוקטרינת ההגנה שלה.
לאורך ההיסטוריה, כאשר אנשים המציאו נשק חדש, הם המציאו דרך להתגונן ממנו. ולאחר שהמציאו את הדרך להתגונן, המציאו גם נשק עוד יותר חדש. ואם אין נשק חדש, אז יש אסטרטגיה חדשה. ואם אין אסטרטגיה חדשה, יש טקטיקה חדשה. אני די בטוח כי ישראל משנה את אסטרטגיית התקיפה שלה בהתאם לנסיבות. לכן, עצם העובדה שאירן התאימה את האסטרטגיה שלה לאופן שבו ישראל תקפה בלבנון, לא כל כך ישנה אם ישראל תצטרך לתקוף באירן, משום שישראל תשתמש באסטרטגיה שונה כי מדובר באויב שונה, מקום שונה ונסיבות שונות.

לא לשלום

בעקבות דיונים שהיו השבוע בכנסת בנוגע להר-הבית, 47 חברי פרלמנט ירדנים קראו לבטל את הסכם השלום עם ישראל. נכון שמדובר רק בקריאה של 47 מתוך 150, אבל עצם הקריאה, הבאה רק בגלל שישראל מתעסקת בענייניה הפנימיים, מצביעה על חולשתו הסכם השלום הזה. ירדן הרוויחה הרבה מהסכם השלום עם ישראל, כולל מים ושטחים. אם ירדן לא רוצה לשמור על השלום עם ישראל, ישראל לא אמורה להכריח אותה לשמור עליו. ביטול הסכם השלום עם מדינה, רק כי אתה לא מסכים עם איך שהיא מנהלת את ענייניה הפנימיים, זו פשוט צביעות.

מסרון שיתופי

השבוע פרסם משרד הפנים של החמאס, כי ישראל מעבירה הודעות טקסט לתושבי הרצועה, כדי שהם יעבירו לה מידע על-אודות המנהרות שנחפרות. המשרד הזהיר את תושבי הרצועה מפני מתן עזרה לישראל, ואיים שמשתפי הפעולה ייענשו במוות.
אם זה נכון, הרי שזו דרך די חכמה להשיג מידע. כאשר אתה שולח הודעת טקסט לאדם, אותו אדם עונה בצורה אישית, בלי שאחרים יידעו שהוא ענה, וכך הוא יכול להעביר את המידע הרצוי. למרות זאת, קשה להאמין שמערכת הביטחון, עם כל היכולות הטכנולוגיות שלה, תפעל בצורה כזו. דרך פעולה כזאת דווקא מראה על דלות המידע שנמצא ועל הנואשות להשיג מידע כלשהו.

שת"פ סורי

קצין בכיר בפיקוד צפון אומר, כי צה"ל מנהל מגעים עם נציגי המורדים הסורים כדי להעביר פצועים לטיפול בישראל. חוץ מפינוי המורדים, מומחי ביטחון אומרים שקיים דיאלוג רחב יותר עם המורדים.
צריך לזכור מיהם הצדדים במלחמה בסוריה. זה לא נקרא רק תומכי אסד ומתנגדיו, אלא צריך לדעת מהם החלקים שמרכיבים כל קבוצה. בין תומכי אסד יש מה שנשאר מהצבא וכוחות הביטחון, אירן וחיזבאללה. בין מתנגדי אסד יש האופוזיציה שאלו אזרחים סורים, וגם גורמים מאל-קאעידה. למעשה, בסוריה כעת יש כ-7,500 לוחמים זרים מ-50 מדינות, רובם נלחמים לצד אל-קאעידה. אם מסתכלים על זה ככה, הרי שמי שפועל כיום הכי חזק נגד התרחבות אל-קאעידה זה אסד, חיזבאללה ואירן.
נראה שכאשר בצה"ל אומרים שהם נמצאים במגעים מול המורדים הסורים, הכוונה היא לאופוזיציה. אבל, יש להבין כי גורמי אל-קאעידה הם גורם מאוד חזק ופעיל במלחמה נגד אסד, וכל הסדר בנוגע לעתיד סוריה יכלול נציגים מאל-קאעידה. אם וכאשר ממשל אסד יתפרק, את החלל ימלא גם אל-קאעידה, ואז לא בטוח שהם יזכרו את העזרה שישראל העניקה להם.

תאריך:  27/02/2014   |   עודכן:  27/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיזבאללה, חמאס, אל-קאעידה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נכון להיום ההרתעה שלנו מתפקדת
דודי30  |  27/02/14 12:01
2
סעיף 3
שמ  |  27/02/14 12:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
אריאל י. לוין
בקצה אחד של המזרח התיכון, מאותתים טרוריסטים מוסלמיים קיצוניים שהם יפגעו בהכנסותיה של מצרים מתיירות. בקצה שני, סובל חיזבאללה מהשיטה שהוא עצמו שכלל - פיגועי התאבדות
יואב יצחק
ההבטחה ניתנה בפגישה שקיימו השניים בקליפורניה    הסיוע יינתן בערבויות להלוואות שתשיג ירדן    מטרת ההלוואות: לסייע לירדן לשקם את הפליטים שברחו מסוריה לירדן
איציק וולף
סוכנות אופ"ק דיווחה למועצת הביטחון כי הנשק הכימי שעדיין נמצא בסוריה גורם לסיכון גדול    "יש להאיץ את תהליך העברתו מחוץ למדינה במהירות"
ראובן לייב
הפרשן גד נחשון, עורכו של ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, מסתמך בראיון על מחקרו של חוקר בכיר באמ"ן, לפיו יש סימוכין בין מה שקורה עכשיו בארצו של בשאר אסד לבין מה שהתחולל בזמנו בארצו של סדאם חוסיין
איציק וולף
מחבל מתאבד פוצץ עצמו בעיר אל-הרמל הסמוכה לגבול סוריה והנחשבת למעוז של חיזבאללה    לפחות 15 פצועים    גורמים בלבנון הביעו תמיהה על אתר הפיצוץ שאינו קרוב למבני ציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il