X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האפשרות של הבאת ראיות לאחר שלב הסיכומים במשפט הפלילי קיבלה מענה חד-משמעי בהלכת קניר, ממנה אפשר גם להבין את אמות המידה המרכזיות שתעמודנה בפני המחליטים
▪  ▪  ▪
שולה זקן [צילום: פלאש 90]

סעיף 167 לחוק סדר הין הפלילי (בעבר סעיף 150) אומר: "סיימו בעלי הדין הבאת ראיותיהם, רשאי בית המשפט, אם ראה צורך בכך, להורות על הזמנת עד, ואפילו כבר נשמעה עדותו בפני בית המשפט, ועל הבאת ראיות אחרות, אם לבקשת בעלי דין ואם מיזמת בית המשפט."
על סעיף זה אומר סגן הנשיא יצחק כהן בנימוקי פסה"ד בהלכת קני:ר "...בסעיף 150 אין למצוא כל הגבלה, המחייבת את המסקנה, שהסמכות להרשות הבאת ראיות נוספות מוגבלת רק לאותו שלב של המשפט שבין סיום הבאת הראיות לבין הסיכומים. אם ניתן, אולי, ללמוד מהוראות סעיף 150, שבית המשפט רשאי להשתמש בסמכותו לפי סעיף זה רק אחרי גמר הבאת הראיות, הרי אין בו כל דבר, האוסר הבאת ראיות במהלך הסיכומים או אפילו אחרי הסיכומים ולפני מתן פסק הדין..."
השופט אהרן ברק אמר שם: "..ההליך הפלילי הוא מסגרת דינים, הבאים להגשים את המשפט הפלילי, דהיינו, לקבוע חפות או אשמה. לשם כך על ההליך הפלילי לחשוף את האמת, וזו מטרתו העיקרית.
כמובן, עמידה על כללים וחשיפת האמת אינן שתי משימות נוגדות.
נהפוך הוא: הכללים באים לקבוע סטנדרט של ניהול משפט, אשר על-
פי ניסיון החיים יש בו כדי להביא לחשיפת האמת, ובכך תואמות שתי משימות אלה. עם זאת, יש ועמידה פורמלית על סדר הכללים בעניין מיוחד יהיה בה כדי לגרום לעיוות דין, אם בדרך של הרשעת החף מפשע ואם בדרך של זיכוי הנאשם. בנסיבות אלה יש לשאוף לכך, כי הכללים עצמם ייתנו לבית המשפט סמכות ושיקול-דעת לעשות צדק..."
השופט משה כהן קבע בין השאר "...הפרוצדורה, הן בעניין אזרחי והן בעניין פלילי, בין שנחקקה על-ידי המחוקק הראשי ובין על-ידי מחוקק משנה, מטרתה לקבוע את הכללים לניהול המשפט באופן יעיל ויציב, הידוע לצדדים מראש, ולשמור על זכויות הצדדים על-מנת להוציא לאור משפט צדק. המחוקק הביא בחשבון, שיהיו מקרים של צורך לסטות מהאות הכתובה בחיקוק הדן בפרוצדורה כדי לעשות משפט צדק..."
ומה ניתן להבין על אמות המידה המרכזיות להחלטה אם לאפשר או שלא לאפשר מתן עדות לאחר שלב הסיכומים?
1. שעדות כזו תתאפשר רק אם היא מטילה אור על האמת, אמת אשר יש לה השלכה על עשיית צדק בתיק, ואשר בלעדיה עלול בית המשפט לקבל החלטות שגויות בלב ההליך המדובר.
2. שנשמר האיזון מול זכויות הנאשם/נאשמים (ומכאן שאם תתאפשר העדות, ודאי תתאפשר גם הגנה מפני העדות).
3. שאין במתן האישור לעדות המאוחרת משום עידוד להזנחה לכאורה של המדינה בניהול תיקים פליליים בעתיד.
ומכאן שככל שיש לזקן "סחורה" טובה ביד, וככל שתינתן לנפגעים האפשריים אפשרות הוגנת להתגונן מפניה, ומפני שאין כל מחדל של התביעה אשר מנע עד כה את עדותה של זקן, יתרה מזו הטריגר לעדות נבע מדברים שנאמרו בסיכומים, על הרשויות הרלוונטיות לעשות כל מאמץ (ובכלל זאת להתפשר על מידת העונש הצפוי לשולה זקן אישית), ולומר לומר כן זקן.

תאריך:  02/03/2014   |   עודכן:  02/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לומר כן לזקן? תלוי!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
והיא חוגגת ברודוס,ברולטה!!!חהה ל"ת
אבנר אברהם  |  3/03/14 08:13
2
שאלה לכותב המאמר: כתבת
בני בנקר  |  3/03/14 13:47
 
- מבלי לחשוד בכשרים.
ה.א  |  3/03/14 17:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עצרת משותפת של ציבורים שונים היא דבר מבורך כל עוד כותרת הכינוס אינה עומדת בניגוד לערכיך שלך. מקומו של הציבור הסרוג אינו בעצרת המתנגדת למדינה אלא בעצרת נפרדת
איתמר לוין
התנהלותה של רוסיה במשבר באוקראינה מזכירה את זו של גרמניה הנאצית, ומה שהרבה יותר מדאיג - גם התנהלותו של העולם החופשי דומה לזו של שנות ה-30. והיכן ארה"ב? מביעה "דאגה רבה"
יובל ברנדשטטר
האם פתיחתו של הר-הבית לתפילה יהודית יביא את עם ישראל לנטוש את הגולה הדווייה ולעלות בהמוניו לארץ ישראל? מסופקני. האם יתגייסו משתמטי תל אביב וסרבני הגיוס החרדים להגן על הר-הבית מפני הפולש הערבי הזר? לא סביר
אדי כהן
עד כמה קרוב היה המופתי, רעיונית ומעשית, לגישה הנאצית של השמדה המונית של היהודים? מה היה קורה לעם היהודי באירופה וברחבי העולם, לו ניצחו הנאצים במלחמת העולם השנייה?
נחמן פביאן
אירן היא כיום המפיצה הראשית בעולם של הפרוטוקולים של זקני ציון המודפסים בשפות רבות, והיהודים מוצגים כאויביה ההיסטוריים של אירן. לפעמים הם מוצגים כאחראיים להפצת מחלות כמו איידס ושפעת העופות וכמפיצי השחיתות עלי אדמות - עבירה שבאירן דינה מוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il