X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
העסקונה החרדית מנהלת קרב בלימה, בדומה לעגלוני המאה ה-18, נגד המגמות לרכישת מקצוע וידע כללי, ובעד העמקת ההתבדלות
▪  ▪  ▪
וה'יתד' יצא בגנות 'חיים דרוקמן' והאשימו בצביעות

אילו הייתה כנסת ישראל נועלת את כל 18 הח"כים החרדים בחדר סגור, יחד עם נציגי ראשי הישיבות והאדמו"רים, עד שייצא עשן לבן מן המפגש הסגור, ומטילה על משתתפיו לנסח חוק גיוס ככל אשר תאווה נפשם, ככל שיעלה על רוחם, עם סעיפים ותתי סעיפים מן הגורן ומן היקב, אין ספק שבסופה של ההתוועדות היה יוצא מן החדר הנעול חוק דומה מאוד, כמעט שתי טיפות מים, לחוק המתגבש בוועדת שקד.
וזאת מניין? הנה ההוכחה הניצחת: בדיוק יממה אחת לאחר שמאות אלפי חרדים האזינו לכרוז שקרא ברמקול עם נעילת העצרת את ההחלטה ש'נתקבלה' בה: "לא להתגייס לצבא בשום פנים ואופן, לא להיכנע לפיתויים ולעונשים שהם, ולא לשתף פעולה עם תוכניות הצבא למיניהם [איפה העברית?], בכל אופן שהוא", בדיוק כעבור יממה, עמדו הח"כים החרדיים על הרגליים האחוריות ונלחמו כאריות, כדי להחליט שהחוק החדש יתקבל ויעוגן לצמיתות. שיא הצביעות: הח"כים החרדיים נלחמו בכנסת שהחוק לא יבוטל גם לאחר שש שנים. שיישמר לנצח.
כתב מעריב זאב קם, דיווח השבוע, שבעוד שהיועהמ"ש המליץ להגביל את החוק ל-6 שנים, בטענה שהמדינה לא תוכל להגן עליו אם לא יוגבל, התרחשה תפנית בעלילה: "להפתעת חברי הוועדה, נזעק ח"כ אריאל אטיאס (ש"ס), להגן על החוק ולקבוע שהחוק לא יוכרז כהוראת שעה אלא כחוק קבוע... אטיאס הדהים כשהודיע שהחרדים מתכוונים לעשות הכל כדי לעמוד ביעדי הגיוס, ולכן אסור שהחוק יבוטל בעוד כמה שנים... אטיאס: 'תנו לנו את האפשרות לקיים את החוק הזה. להודיע עכשיו שב-2020 החוק פוקע, זה לא שווה כלום'".
בקיצור, יצא המרצע מן השק. החוק טוב ומיטיב לרעים ולטובים. יתרה מזו: אילו ניתנה לחרדים האפשרות לנסח בעצמם את החוק, הם לא היו מוציאים מתחת ידיהם יצירה טובה יותר. גפני, פרוש, דרעי, אטיאס וחבריהם, מודים בכך, והדברים כבר יצאו מגדר סוד.
על מה אם כן יצא הקצף החרדי, שהוביל לכינוס הפגנת הבדלנות השבוע? בדיוק על המאבק השקט שניהלו החרדים בוועדות הכנסת: כדי למנוע החרפת החוק. למשל לסכל חשש, שבמקום שייאמר בחוק ש-5,200 ישיבנ'יקים חרדים בלבד יגויסו החל ב-2018 מדי שנה (וזה כולל גם את בוגרי הישיבות הציוניות, שמתגייסים ממילא), יגויסו למשל 10,000 מכלל מחזור של רבבות. גם בחלומותיהם הוורודים הם לא שיערו שהחוק כל כך ייטיב עימם ויפזר להם הטבות והקלות, רווח והצלה, ששום מיגזר אחר לא נהנה ממנו.
ויש עוד כמה יעדים שביקשו להשיג אותם שועלים קטנים מחבלי כרמים שהיטעו את הרבנים כשהציגו בפניהם דיווחים שקריים על 'גזירת הגיוס' ל'צבא השמד'. היעד הראשון הוא פוליטי, בבחינת 'נראה לכם מה כוחנו'. לאמור, הח"כים והעסקנים החרדים, שעדיין זועמים על שבהקמת הקואליציה הותירו אותם בחוץ, ועל שהפקידו בידי הבית היהודי את תפקיד 'משגיח הכשרות' של הקואליציה, לא האמינו שדווקא הח"כים הסרוגים יוציאו מתחת ידיהם חוק שמיטיב עם החרדים. מרגע שהסתבר שאפשר גם בלעדיהם, התפרצה המרירות החוצה, קודם כל כנגד נתניהו, כאילו לומר לו באמצעות מאות האלפים שבאו לירושלים עם רבניהם, מבלי להכיר את יתרונות החוק הטוב והמיטיב: 'לא הכנסתם אותנו לקואליציה?! – אז אנחנו כבר נראה לכם מה זה'...
היעד השני: גיבוש המחנה נוכח הרוחות החודרות מבחוץ. כבר אין זה סוד שהציבור החרדי עובר בשנים האחרונות מהפך דרמטי. יותר ויותר מקרב 'חברת הלומדים', שעודדה הסתגרות וחיי עוני וניוון, והישענות על קצבאות ותרומות, תוך החרמת היציאה לעבודה, אינם יכולים עוד לשאת בחרפת קשיי הקיום. זרם היוצאים לאקדמיה כדי לרכוש מקצוע וידע כללי, גובר. העסקונה החרדית, המתענגת בתענוגים אך גוזרת על נתיניה חיי ניוון, חרֵדה מפני בריחה בלתי מרוסנת מ'היכלי הישיבות' - לצבא, לעבודה ולרכישת ידע. עצרת החצי מיליון הייתה אפוא קרב בלימה נואש (ובלתי יעיל, כפי שקרבות הבלימה של עגלוני המאה ה-18, לא עצרו את דהרת הרכבת), על גבם של יהודים תמימים, 'חרדים שימושיים'.
היעד השלישי היה לבדל את הציבור החרדי מן המדינה בכלל (איש אפילו לא חלם, להניף שם את דגלי המדינה, או לפחות לשאת תפילה לשלום חייליה), ובפרט מן הציבור הדתי לאומי, אוהב המדינה ומוקיר השירות בצבאה, שנשכב על הגדר למען החרדים. ברגע שקלטה העסקונה, שרבני החרד"ל מגיעים ל'עצרת למען התורה', היא עשתה הכל כדי לבזותם ולהרחיקם, שמא תירשם ההצלחה על שמם. ביטויי שיטנה כיכבו בביבי השופכין החרדיים: 'המודיע' כינה את הציבור הדת"ל "סכנה ליהדות", ו"ספחת ממארת" (וזה רק מדגם זעיר); וה'יתד' יצא בגנות 'חיים דרוקמן' והאשימו בצביעות, כמובן ללא איזכור התואר רב (רק לפני שנה, כשהפוליטיקאים החרדים התחננו בפניו שיפעל אצל בנט למען צירופם לקואליציה, הדביקו לו עושי מעשי זמרי ומבקשי שכר כפנחס, תוארי הפלגה: הרב הגאון; אז מי כאן בעצם הצבוע האמיתי?).
לא עצרת למען התורה הייתה שם, אלא קרב בלימה חסר תוחלת, ממש כמו העגלונים בשעתם.

תאריך:  05/03/2014   |   עודכן:  05/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרב בלימה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כולם צריכים לעבוד ולשרת בצבא
דודי30  |  5/03/14 13:24
2
העסקונה דתל"שית בבזר
שינשין  |  5/03/14 14:19
 
- שלא תהיה אי הבנה הדללשי"ם אלה
שינשין  |  5/03/14 14:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
KPMG סומך חייקין
החלת ההטבות בהתאם לתיקון מס' 68 לחוק עידוד השקעות הון לגבי שנת המס 2014
יוסף אליעז
מכתב גלוי לבית היהודי - לח"כ בנט ולמעשה לכל בית ישראל    הצעה לפתרון שייטיב עם שני הצדדים
רפי לאופרט
ברנע ולונדון במפגן "קוונטי" מרהיב של דבר והיפוכו    הערבים קשובים לירון לונדונים ולנחום ברנעים שמספקים להם תחמושת מדינית הסברתית חשובה ומסמאים עיניהם של ישראלים ויהודים
עמוס אריכא
סיפור מתח ישראלי    לעתים מידע זה כוח אדיר. נשאלת בכל זאת השאלה, מי אם-כן הפיל את הרב-דון ולכד אותו ואשתו ברשת סבוכה שאין להם סיכוי להיחלץ ממנה...
מתי דוד
News1 הפך לבמה תקשורתית שמשקפת ומממשת באמת את חופש הביטוי    זאת, בניגוד לחלק מהתקשורת הכתובה והאלקטרונית, הציבורית והמסחרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il