X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם אם מעריב יצליח לממש את תוכנית ההבראה של שלמה בן-צבי - וסביב זה יש הרבה סימני שאלה - הוא למעשה ייעלם ויותיר את השוק העיקרי בידי נוני מוזס ושלדון אדלסון
▪  ▪  ▪
יהפוך לחינמון קטן-מימדים

שלמה בן-צבי היה כנראה האדם היחיד בעולם שהאמין שאפשר לשקם את מעריב. הוא האמין בזה בלב שלם; עובדה ששפך לשם לא פחות מ-90 מיליון שקל מכספו וכספי משפחתו (בעיקר חותנו). שנה מאוחר יותר, מעריב נמצא במקום עוד יותר גרוע מכפי שהיה כאשר בן-צבי רכש אותו, הן מבחינה פיננסית והן מבחינת המיצוב.
מבחינה פיננסית - המספרים שבבקשה להקפאת הליכים אומרים הכל. הפסד נוסף של 50 מיליון שקל, חוסר יכולת לעמוד בתשלומים השוטפים, הפרש של לפחות 16 מיליון שקל בין הנכסים להתחייבויות (אם נכניס את הלוואות הבעלים, אנחנו מדברים על 106 מיליון שקל). זה כבר לא מצב להקפאת הליכים; זה מצב של קרוב לפירוק. ומבחינת המיצוב - בן-צבי עצמו אומר שהעיתון נתפס כעומד על עברי פי פחת, וכעת הוא נותן לכך גושפנקה בעצם בקשת ההקפאה.
סביר להניח שהשופט דוד מינץ יאשר את הבקשה להקפאת הליכים. מינץ כבר הראה בנוגע לבית החולים הדסה, כי הוא מקשיב לבקשות הגיוניות ובמיוחד רוצה לשמור על מקומות עבודה. הבקשה של בן-צבי עונה על שני הקריטריונים: הוא באה ביוזמתו ולא מצד הנושים, היא מוגבלת בזמן, יש בה מקורות מימון לתקופת הביניים והיא מבטיחה את המשך העסקת העובדים.
השאלה הגדולה היא, האם זה יספיק - וכאן התשובה רחוקה מלהיות ברורה. קודם כל, עצם הכניסה להקפאה עלול להוות נבואה המגשימה את עצמה. לקוחות וספקים יתרחקו ממעריב, העובדים יתחילו לחפש חלופות, הקוראים לא ימהרו לחתום על מינויים.
שנית, חלק מהמקורות הכספיים למימון ההבראה נתונים בסימן שאלה. בן-צבי רוצה למכור את פעילות מקור ראשון לחברת תכלת שבבעלותו, אבל זו העברה של בעיה מכיס אחד לכיס שני (ומיד נאמר עוד משהו באותו הקשר). הוא מתכנן למכור את nrg, אבל קשה לראות מי יקנה אותו. לגופי התקשורת הגדולים יש אתרים משלהם, וכאשר התקשורת כולה מפסידה - לא סביר שיהיה תור של רוכשים מחוץ לדלתו של בן-צבי; אולי רק מישהו שירצה דריסת רגל בתקשורת מטעמים אחרים. בן-צבי גם מתכנן לפטר עוד עובדים - וזה אחרי שההסתדרות, כפי שהוא טוען, כפתה עליו להעסיק כמעט כפליים מעובדי מעריב מכפי שתכנן.
כאמור, עוד כמה מילים על הכיסים השונים של בן-צבי. בבקשה הוא חושף, שלחברת מקור ראשון היו הפסדים של 10.8 מיליון שקל ערב רכישת מעריב. הוא גם מודה, שהעיתון הזה - כלי תקשורת טוב מאוד מבחינה מקצועית - מפסיד כעת 250,000 שקל מדי חודש משום שתשומת הלב מופנית כולה למעריב. לא משנה אם מדובר בחברת מקור ראשון, תכלת או אחוזת הירש; אלו חברות פרטיות שבאותה בעלות, הכיס הוא אותו כיס והמשמעות היא שבן-צבי ממוטט את מקור ראשון בנסיונו להציל את מעריב.
גם אם תוכנית ההבראה תצא לפועל, מעריב כמעט ייעלם מהשוק. מהדורת הבוקר שלו תפסיק להתפרסם, הוא יהיה חינמון קטן-מידות של אחר-הצהריים, ובסוף השבוע תהיה סינרגיה גדולה עוד יותר בינו לבין מקור ראשון מבחינת התכנים (כבר כיום, אני שואל את עצמי מדי שבוע מדוע לקנות את שניהם). המשמעות היא, ששוק העיתונות המודפסת יהיה בגדול בידי נוני מוזס ושלדון אדלסון - שניים שהעיתונות החופשית אינה בדיוק בראש מעייניהם, ומי שמוכנים לסלף ולעוות את העובדות במלחמתם המסחרית והפוליטית זה בזה. זו הבשורה העצובה באמת.

תאריך:  05/03/2014   |   עודכן:  05/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבשורה העצובה באמת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר כרגיל לקחת לי את המילים
רון99998888  |  5/03/14 15:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מעריב - הקריסה
איתמר לוין
ביה"ד הורה להחזיר לעבודה את יו"ר הוועד לשעבר ולפצותו ב-100,000 שקל לאחר שקבע, שפיטוריו בנימוק שסירב לשרת בצה"ל היו בלתי חוקיים ונגועים בצדקנות ושיקולים פסולים
עידן יוסף
מו"ל מעריב-מקור ראשון אומר כי חשוב לו ליצור עיתון חיובי שמראה גם את הטוב ומחובר יותר לעם
אורן פרסיקו
נמשך הדיון המשפטי בעניינו של יו"ר ועד עיתונאי מעריב חגי מטר; מנהל המערכת של העיתון נשאל על ההבדל שבין מטר שפוטר לבין חגי סגל, שהורשע בחברות במחתרת-היהודית ומועסק ב"מקור ראשון"
מנחם רהט
הפיכת העיתון שהייתה לו מדינה, לחינמון ערב, היא שלב נוסף במשבר עיתוני הפרינט העולמי, אך גם תוצאה של משגים שמעריב כשל בהם
יצחק דנון
לטענת העובדים הופרה הבטחה להעניק להם מענק של 300,000 שקלים כבסיס לחתימתם על הסכם קיבוצי עם שלמה בן-צבי    "מגיע לנו שכר עבודה נוסף לתקופה בת חודשיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il