X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סניגוריה של זקן יכולים לבקש מהשופט רוזן להחזיר אותה לדוכן העדים גם בלי הסדר עם המדינה החלטתו של שי ניצן אולי הושפעה מהעובדה שיהודה וינשטיין, שהיה פרקליטו של אולמרט, הוא גם הבוס שלו וגם מי שמינה אותו לפרקליט המדינה
▪  ▪  ▪
זקן. יותר מה להרוויח מאשר להפסיד [צילום: פלאש 90]
ניצן. רוצים הרמוניה [צילום: פלאש 90]

וינשטיין. אפשר להתעלם? [צילום: פלאש 90]

אולמרט. גם הוא יעיד? [צילום: פלאש 90]

שלושה ימים לאחר שהפרקליטות החליטה שלא לחתום על הסדר טיעון עם שולה זקן ושלושה שבועות לפני פסק הדין במשפט הולילנד, דומה שהסיפור גמור. זקן הציעה, המדינה סירבה, עכשיו השופט דוד רוזן יחתוך. אבל למעשה, לזקן יש עוד אופציה, ולצד זאת - הפרקליטות עודנה חייבת לנו הסברים, שבהעדרם ננסה אנחנו לרדת עוד קצת לעומקה של ההחלטה.
האופציה של זקן
עורכי דינה של זקן, עופר ברטל ודב גלעד כהן, יכולים לבקש מרוזן להחזיר אותה לדוכן העדים. נכון, כתיבת פסק הדין עדיין בעיצומה, אך נאשם יכול לחזור בו מכפירה גם כאשר השופט כבר מקריא את הכרעתו. נכון, חזרה מהכפירה יכולה להיעשות גם בכתב (כמו התגובה הראשונה לכתב האישום), אך זהו חוסר נימוס וגם לא רציני במשפט כל כך מרכזי ומורכב.
לזקן יש יותר מה להרוויח מאשר להפסיד ממהלך כזה. אכן מדובר בהודאה שלצידה כמובן הרשעה בטוחה ועונש שאינו מוסכם עם המדינה, אך כל מי שמכיר את התיק יודע שממילא הסיכוי שתורשע גדול (וכנראה גדול משמעותית) מהסיכוי שתזוכה. לכן, זקן יכולה להמר - כצעד של כמעט-ייאוש - על כך שהודאה ומתן גירסה מפורטת יביאו להקלה מסוימת בעונשה. בלי מהלך כזה, היא צפויה לכמה וכמה שנות מאסר אם תורשע. אם תחזור לדוכן העדים, היא תוכל לעשות את מה שכנראה בוער עכשיו בעצמותיה: לספר את גירסתה בנוגע למעשיו של אהוד אולמרט, לכל הפחות בתיק הולילנד.
רוזן מצידו לא יסרב לבקשה כזו, לא רק בשל הצורה הלא-פורמליסטית שבה ניהל את התיק, אלא כאמור משום שנאשם זכאי לחזור בו מכפירתו. במקרה כזה, זקן תעמוד כמובן לחקירה נגדית של המדינה, ומה שיותר מכריע - מצד פרקליטיו של אולמרט. קרוב לוודאי שיהיה צורך לזמן מחדש גם את אולמרט, וההגנה גם תרצה לפגוע באמינותה של זקן ולהציג ראיות להתנהלותה הבעייתית (לשיטתה) לאורך השנים. זה אומר: לפתוח מחדש חלק מהמשפט וכמובן לדחות את פסק הדין (אם כי רוזן יוכל לפרסם פסק דין חלקי בנוגע לנאשמים שאינם קשורים לזקן ואולמרט).
האם זה יקרה? אם יש דבר אחד שלמדנו בתיק הולילנד, הוא שהכל אפשרי. החל מתהפוכות בגרסאות, עבור בנאשמים שחשבנו שיעשו הסדרי טיעון ולא עשו, וכלה בקרע חסר התקדים בין זקן לאולמרט. לכן, גם מהלך כזה לא יפתיע.
החלטת הפרקליטות
ניתחתי פה (יום ו', 8.3.14) את החלטת הפרקליטות, ובין היתר ציינתי שלפחות בנוגע לתיקי ראשונטורס וטלנסקי - דומה שהיה מקום כן לנסות להביא את זקן לעדות. אז למה זה לא נעשה? הנה הסבר אפשרי, שאולי מתווסף להסברים אחרים, אולי אין בו ממש, אך שווה לחשוב עליו.
כידוע, יהודה וינשטיין מנוע מלגעת בתיקי אולמרט משום שהוא היה סניגורו בפרשת ראשונטורס. לכן, ההחלטה התקבלה בידי פרקליט המדינה, שי ניצן. אבל וינשטיין הוא הבוס של ניצן, וראו מה אומרת המשנה של וינשטיין, דינה זילבר, בספרה "בשם החוק":
"[מני מזוז] יזם מהלך של שינוי בהליך הבחירה של פרקליט המדינה, באופן שהוא ייבחר על-ידי ועדת איתור בראשות היועץ המשפטי לממשלה. זה נעשה על-מנת לחדד את המבנה ההיררכי וליצור הליך בחירה שיבטיח הרמוניה ביחסי העבודה בין היועץ לפרקליט המדינה".
וינשטיין כמובן עמד בראש ועדת האיתור שהמליצה למנות את ניצן לתפקיד. הוא דחף את המינוי של ניצן חודשים רבים, כולל מול התנגדות פוליטית מן הימין. וכאמור, הרעיון הוא שתהיה הרמוניה בין היועץ המשפטי לבין פרקליט המדינה, תוך שברור שהיועץ הוא העומד בראש המערכת והפרקליט כפוף אליו. האם במצב כזה יכול ניצן להתעלם לחלוטין מכך שאולמרט היה לקוח של וינשטיין?
כדאי להזכיר שאשתקד החליט פרקליט המדינה הקודם, משה לדור, לסגור את התיק נגד אולמרט בפרשת המינויים הפוליטיים. לדור קבע, שיש ראיות לכאורה נגד אולמרט, אבל לא צריך להרבות בתיקים נגדו. הנימוק הזה היה עלבון לאינטליגנציה: הרי ברור שעם עבריין סדרתי מחמירים יותר מאשר עם עבריין חד-פעמי. לדור, שלא היסס להעמיד לדין את אולמרט פעמיים, קיבל פתאום פיק ברכיים. מה השתנה? - הפעם וינשטיין הוא הבוס שלו.
כל עוד הפרקליטות אינה נותנת לנו הסברים מנומקים ומפורטים, החשש הזה ימשיך לרחף מעל ההחלטה המשמעותית הראשונה של ניצן, וימשיך להטיל צל העלול ללוות אותו כל תקופת כהונתו.

תאריך:  09/03/2014   |   עודכן:  09/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מסר  אורי קורב  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי אברבנאל  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אשר גרוניס / Asher Grunis  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דינה זילבר / Dina Zilber  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהודה וינשטיין  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם דנציגר / Yoram Danziger  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יעקב צבן  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מוסיה ארד  מני מזוז / Meni Mazuz  משה טלנסקי  משה  ישראל  משה לדור  משה סובל / Moshe Sobel  משה שמיר  נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"  נוית נגב  ניל הנדל / Neal Hendel  נעמי גרנות  סלים ג'ובראן / Salim Joubran  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי ניצן / Shai Nitzan  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זקן תיכנס מהחלון לאחר שהדלת נטרקה?
תגובות  [ 28 ] מוצגות  [ 28 ]  כתוב תגובה 
1
נחרדתי כשזקן טענה ש:-
מיכל מירושלים  |  9/03/14 08:58
 
- מיכל יקרה
שורשה לפאם   |  9/03/14 10:01
 
- הימין ההזוי המטורף רוצה לחסל
את השלום  |  9/03/14 11:52
 
- לא"רודפי שלום" אלא"רדופי שלום
מיכל מירושלים  |  9/03/14 14:02
 
- מושחתי השמאל הקיצוני .........
שורשה לפאם  |  9/03/14 16:11
 
- תמשיכו לאתרג את המושחתים
kdavid22  |  9/03/14 23:47
 
- אם הטמטום היה שווה
הדרית  |  10/03/14 23:03
 
- השחיתות מתחילה מלמטה
מיכל מירושלים  |  9/03/14 14:10
 
- המושחתים הגדולים של המדינה
אינם עומדים לדין  |  10/03/14 01:43
 
- פשוט לא מקבלים קטגוריה אולמרט ל"ת
סויסה  |  10/03/14 08:16
 
- ניצב מיקי לוי
שמעון אמסלם  |  10/03/14 22:51
2
משהו מאוד רקוב עם שי ניצן
מערכת רקובה מהראש  |  9/03/14 09:12
 
- בשביל זה ביבי פרסיהו=כישלוניהו
קלאודיה קול  |  9/03/14 09:53
 
- מצטרף מאד להערכה של מס' 2
אבישי , תל אביב  |  9/03/14 09:57
 
- מע' משפט רקובה=תחילת הסוף
מסריח מהראש  |  9/03/14 10:53
3
הציבור חש שהוא חי במשפחת
צורי  |  9/03/14 09:22
4
הברית הלא קדושה בין
צורי   |  9/03/14 09:34
5
הילדים שלי כבר יגדלו בתמיכתי
אילן 5  |  9/03/14 10:08
6
אכן המרצע יצא מהשק
מרק בריל  |  9/03/14 11:44
7
קל להשתלח בעובד ציבור
אפיקורס  |  9/03/14 11:49
 
- כן=בימש"ט לא היה מקבל עדות זקן
ע_הראל  |  10/03/14 10:45
8
לא מתקבל על הדעת:
א.ל. רמת-גן  |  9/03/14 12:02
9
ומעליהם , שרת המשפטים !
ישמעאל   |  9/03/14 14:40
10
במדינת הגמדים רעש מהומה ל"ת
חן45  |  9/03/14 16:29
11
סרוב לעדות זקן זה עבירה על חוק ל"ת
סויסה  |  9/03/14 22:39
12
נתגלה שוק שחור במינוי לתפקידים
borisdo  |  10/03/14 14:38
13
איני יודע ממי להגעל יותר מה
ע. סגל  |  10/03/14 22:54
14
ויינשטיין ושי ניצן - ללכת מיד!
איסיק  |  11/03/14 07:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט אולמרט
איתמר לוין
סיון רהב-מאיר חושפת את עדותה של זקן במשטרה, כפי שסיפרה למקורביה    טענה שאולמרט ביקש מדכנר לסייע לאחיו יוסי    האשימה: אולמרט הוא שהורה ליצור מימון כפול בפרשת ראשונטורס
איתמר לוין
את ההחלטה שלא לחתום על עסקת טיעון עם שולה זקן, יש להסביר בשלושה מישורים שונים: תיק הולילנד, התיק הירושלמי ותיקים אחרים. אבל אם הפרקליטות הייתה מודעת למפלס הלחץ בסביבתו של אולמרט, ייתכן שההחלטה הייתה שונה
איתמר לוין
הדיווחים של ידיעות אחרונות וישראל היום על עדותה של שולה זקן מדגימים מה צפוי לנו, אם חלילה שוק העיתונות יופקר לידי דואופול של נוני מוזס ושלדון אדלסון
איתמר לוין
סניגוריו של אהוד אולמרט, היעד העיקרי של החוקרים בעדותה המחודשת של זקן, הם אלי זהר ורועי בלכר - המייצגים גם את הרב פינטו החשוד במתן שוחד לברכה
איתמר לוין
פרטי העדות על חלקם שלה ושל אולמרט בפרשות הולילנד, ראשונטורס, טלנסקי ואולי גם אחרות - הם שיכריעו האם תיחתם איתה עסקה ומה יהיו פרטיה    אולמרט: אשליות והצהרות שווא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il