X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לו ליאיר "חוצפה", תכונה יהודית ידועה, שמי שניחן בה לא ניחן בתכונה הנקראת אמינות. או שיש לך חוצפה או שיש לך אמינות. חוצפה ואמינות, משום מה, לא הולכות יחד
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. תקווה נכזבת [צילום: פלאש 90]
הבן של ביבי
לא פעם ניתן לחוש כאילו יאיר הוא בנו של בנימין נתניהו. עד כדי כך יש להם גנים דומים בהתנהגות ובהתייחסות לאזרחים כאל טיפשים ונחותים. אולי העיסוק בפוליטיקה מצמיח גנים מיוחדים...

יאיר לפיד היה אמור להיות, לאחר הבחירות האחרונות, בנובמבר 2012, כוכב הפוליטיקה בישראל, מנהיג השינוי בישראל, מחדש חידושים משמעותיים עבור מצביעיו ואף עבור אלה שלא הצביעו בעדו. תקופת הזוהר של לפיד, היינו ימי הקמפיין, היו רוויי התלהבות, גדושי תקוות, נוטפי תיקונים חברתיים ועטורי שוויון וירטואלי. ללא ספק קיוו רבים מהמצביעים כי יש ביאיר לפיד גרעין של אישיות-של-מנהיג ו"יש עתיד" היא לא רק סיסמה.
תקוות המצביעים
הוא היה אמור, לפי תקוותיהם של מצביעיו שנשאו אותו על כפיים של 19 מנדטים, להפוך את ישראל למדינה שרצינו שתהיה, המדינה שהרצל חלם עליה (מדינה חילונית מופרדת מהדת) ושרבין מת למענה. גם אלה שלא הצביעו עבור יאיר לפיד, קיוו - כאשר נודעו התוצאות - שהנבחר החדש יביא עימו יוקר מחיה סביר, מחירי דירות שפויים, שכר דירה סביר, זכויות אזרח ברמת מדינות ה-OECD, רווחה לזקנים ולחסרי יכולת, שיפור ניכר בחינוך ובתחבורה, ועוד שלל הקלות אזרחיות וכלכליות שמזמן לא חיינו אותן בישראל.
תקוות הצעירים
יאיר לפיד היה תקוות הצעירים, תקוות האינטלקטואלים, תקוות דור הביניים, בני הארבעים שכבר לא משיגים עבודה מפאת גילם המופלג, תקוות הפנסיונרים שמקבלים מהביטוח הלאומי 1,700 שקל לחודש אחרי ששילמו את דמי הפנסיה במהלך כל שנות עבודתם ובשליש האחרון לחייהם - אם אין להם מקורות כספיים אחרים, הם חיים כעניים מרודים לכל דבר. הנבחר החדש, נראה מבריק, שנון, בעל לב גדול, הבנה מעל הממוצע, רגיש, חכם ויפה. מכל הרשימה נשארה כרגע רק תכונת ה"יפה".
שר אוצר
המון ישראלים חשו סחרחורת וחולשה, כאשר הסכים לפיד להיות שר האוצר, תפקיד הדורש מיומנות, ניסיון, הבנה בכלכלה ובהיסטוריה של השווקים בעולם, כושר ניתוח היסטורי ועתידי, המון פיקחות והשכלה וכישרון מיוחד למתמטיקה. ליאיר לא היה דבר מכל אלה, אבל יש לו את מה שישראלים ויהודים אוהבים לחייך ולהתמוגג ממנו - "חוצפה". "יש לו חוצפה". החוצפה - תכונה יהודית ידועה, שמי שניחן בה, לא ניחן בתכונה הנקראת אמינות. או שיש לך חוצפה או שיש לך אמינות. חוצפה ואמינות, משום מה, לא הולכות יחד.
מרגע שהתחיל לכהן כשר אוצר, יאיר התגלה כד"ר הייד, כשם שלפני המינוי (כלומר במהלך הקמפיין) היה ד"ר ג'קיל (או להפך). מאז התמנה לשר אוצר, ניכר כי השר החדש שמדי פעם מכה על חטא ואומר "טעיתי", בעצם מאוהב בעצמו מעל הראש. הביטוי הנפוץ בסלנג הישראלי "עף על עצמו" מתאים לו ככפפת עור גדי ליד.
לא פעם ניתן לחוש כאילו יאיר הוא בנו של בנימין נתניהו. עד כדי כך יש להם גנים דומים בהתנהגות ובהתייחסות לאזרחים כאל טיפשים ונחותים. אולי העיסוק בפוליטיקה מצמיח גנים מיוחדים... בין השאר, לפיד מהלל את עצמו ואת הישגיו בלי הרף. אנחנו מחפשים את ההישגים ומוצאים אותם בעיקר בדף הפייסבוק של יאיר לפיד. לפיד מנהל משטר דיקטטורי בתוך מפלגתו ועל פיו יישק דבר. 18 חברי יש עתיד מצייתים לבוס, וככל הנראה לא יחליטו שום החלטה מבלי ששר האוצר יאשר אותה ויסכים עימה.
איש הבטחות וסיסמאות
במציאות, ההבטחות שהבטיח יאיר לבוחרים התפזרו באטמוספרה. הוא אמר: "לא אסכים להעלאת מיסים" - ומיד עלה המע"מ. אמר: "ירדו מחירי הדירות" - והמחירים עולים. נחשב לפטרון מעמד הביניים, "הוריד מחירים" במחלקת דברי החלב - שחוסכים לאזרח גרוש וחצי מתקציב המשפחה, לעומת מאות שקלים שנשאבים מתקציב האזרח שעלו בצורה מבהילה: ארנונה, חשמל, מים, מזון, דיור ומה לא.
כסף לניצולי שואה
130 אלף שקלים הועברו לחשבון של ניצולי השואה הזקנים, כאשר לפיד כבר הודיע יותר מפעם אחת כי "העביר" 300 אלף ועוד 850 אלף לאותם ניצולים בסוף חייהם. למי העביר? מה העביר? מה קורה שם עם הכסף? למה אי-אפשר להאמין לשר האוצר? כבר היה לנו שר אוצר קודם, שטייניץ, שופרו של ביבי, שהיה מספר סיפורים ידוע, נושם את מה שביבי נושף ומרמה את האזרחים. הנה החדש, יאיר לפיד, התקווה שנגוזה, מבלף עוד יותר. יאיר לפיד, אתה לא יודע שאי-אפשר לשקר את כולם כל הזמן?
"הציונות חזרה" - סיסמת קמפיין החודש
לפיד לא שינה דבר משמעותי מאז הפך לפרסונה בממשלה החדשה; הימין שולט בעניינים, האופוזיציה מגמגמת, הציבור לא יוצא לרחוב, ביבי מתנהג כאילו לפחות זכה באוסקר וכמו היה בדרכו לפרס נובל לשלום. ויאיר? ממשיך לעוף על עצמו, להפריח סיסמאות, כמו למשל "הציונות חזרה", ועוד שלל סיסמאות והכרזות שערכן כמו קמפיין למכירת מוצר חדש ברשתות, סוג של פרומו בערוץ 10 שמנסה להיות סנסציוני, "מוכר" ומביא רייטינג. ציונות? כסף? מעמד ביניים? דירות? כל זה שטויות - הרייטינג הוא המולך אצל לפיד, כמו בכל קמפיין מסחרי.

תאריך:  10/03/2014   |   עודכן:  10/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה עושה יאיר לפיד בשביל המדינה?
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אין זה נכון שהאופוזיציה מגמגמת
אזרחית ותיקה  |  10/03/14 14:25
2
שירטוט דמות ודורו - מעולה! ל"ת
קורא  |  10/03/14 16:34
 
- גם שירטוט תמונתה- פשוט מכוערת ל"ת
על הכותבת  |  10/03/14 18:02
3
יאיר לפיד
מירי גו  |  10/03/14 18:14
 
- נתניהו מקלקל כבר מ1996
ניחוח הזבל  |  10/03/14 21:26
 
- כישורים?
באום  |  10/03/14 21:45
4
לפיד
מנשקה  |  11/03/14 06:32
5
לדעתי הוא פשוט שיקר לנו.
אריה גל  |  11/03/14 08:36
6
מר הייד
וככים  |  19/01/15 00:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
אין שום תקן הכולל בו הוראות להתנהגות לאחר גמר העבודה, כאשר מגלים קיר מחופה באבן טבעית באחת מהשיטות התקניות - עם פגמים
חיים שטנגר
אין כל מניעה שבית המשפט הגבוה לצדק ישמע עדים, לאור הוראת תקנה 18א מתקנות סדר הדין בבית המשפט הגבוה לצדק, תשמ"ד-1984
גבי עטר
בעקבות תפיסת הספינה האירנית נערך בסופ"ש מאמץ תקשורתי להפליל את אירן בניסיון להברחת נשק שהוגדר 'שובר שוויון' לחמאס ברצועת עזה, וראו זה פלא, העולם מסרב להתרגש. מדוע?
יצחק חלפון
נכון, פוטין מבקש לכבוש ולספח את אוקראינה לחיקו בטענות שמזכירות לכאורה את אלו של היטלר וצ'כוסלובקיה, אבל, למי שפספס, שאיפותיו של היטלר היו הרבה יותר רחבות מכיבושים ואנחנו כיהודים אמורים לזכור את העובדה הזו
עו"ד ניר הורנשטיין
אין כל סיבה לשלול מנישום להמיר פטור ממס בחיוב, כל עוד עשה כן במועד הקבוע בחוק (בתוך ארבע שנים), וקיימת פסיקה לא מעטה התומכת בגישה זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il