X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האם לפיד כמנהיג יסכים להרים ולהוריד ידיים כאילו הוא בשיעור אירובי ולא במקום הקובע גורלות של כולנו?!
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד [צילום: פלאש 90]

רבים אינם מבינים על מה המהומה שקמה בכנסת בעניין החלטת הקואליציה להעביר שלושה חוקים יחדיו כמעט בלי לאפשר דיון ענייני בהם. אחד מהחוקים (חוק המשילות) אומר בין היתר שאחוז החסימה יעלה ולא יאפשר למפלגה בת כ-4 מנדטים להכנס לכנסת הבאה.
לכאורה, יופי. למה בארה"ב רק שתי מפלגות, ובישראל 30? טיעון הגיוני, לא? אז זהו, שממש לא. ראשית, כי הרבה דברים בארה"ב לא דומים בכלל לישראל, ושנית כי ההחלטה מתקבלת ע"י קואליציה שחושבת כי היא יציר כפיו הבלעדי של אלוהים – ולמרות הימצאותו של לפיד השקץ בתוכם, הם חושבים שבידם לעשות ככל העולה בנפשם.
אבל כל הטענות הסטנדרטיות הללו הנבלעות בהמולת ההפחדה של נתניהו מפצצת האטום האירנית, אינם נוגעים אפילו לא בקצהה של הבעיה האמיתית וקריסת הקונסטיטוציה הישראלית לאשפתות. אני מדבר על תקיעת המסמר האחרון בארון הקבורה של אופציית הזכות הדמוקרטית להיבחר לכנסת – מה שלאט-לאט ובהתמדה נלקח מהטובים ומשאיר לנו רק את הזבל והרעים שבו.
אני מדבר על חסימת דרכו של מנהיג חברתי בישראל הרוצה להתמודד לכנסת, ורחמנא ליצלן איננו חבר מפלגה מושחתת קיימת.
בשלב ראשון, כאשר המועמד איקס טרם קיבל אהדה ציבורית רחבה ומאיימת – יטענו נגדו: "מי אוסר עליו להתמודד? שיתמודד. יירשם כחוק, ואם יהיו לו מספיק תומכים, אף אחד לא ימנע ממנו להגיע עם 5 מנדטים לכנסת".
בנקודה זו יודע כל בר דעת שבנתונים הקיימים ובמארג קורי העכביש הפוליטיים בישראל יהיה כל ניסיון כזה להתמודד נגד המנגנונים המפלגתיים הקיימים לא פחות מהתאבדות.
"אז איך הצליח לפיד?" יטענו המגינים על הדמוקרטיה. "הנה אדם חדש, לא פוליטי, גיבש קבוצה, והוא בפנים ובגדול".
וואו. לכאורה נגיחה מנצחת. מה יש לנו המיבבים לענות?
בכוונה מובלטת הבאתי את הטיעון הזה כאילו לשמוט את השטיח מתחת... ולמעשה הסיבה הפוכה לחלוטין. במקום להימנע מהעלאת דיון הבחירה של "יש עתיד" בנימוק של פגיעה באינטליגנציה, הנה דווקא זו הדוגמה לצורך הקיומי שלנו במתן אפשרות לכל מי שיחפוץ להכנס לכנסת – לעשות זאת אפילו בכוחו הראשוני להביא מנדט אחד בלבד. כי אין תוכו של לפיד כברו. "אל תסתכל על הקנקן אלא במה שיש בו" נכתב בדיוק על מקרה לפיד.
לפיד בא מבית פוליטי. לפיד נשבע שישלים עבודת אביו שנכשלה. לפיד צבר את אותם כוחות חיצוניים שהיו לאביו, והוסיף חיזוקים אישיים ממעמדו הבכיר בתקשורת הישראלית. לפיד לא רק שלא הביא בשורה חדשה ונקיה מאבק מושחתי העבר, אלא שקיבע את הרע מהעבר בכסות של הונאה מחודשת הנמכרת היטב לעניים – וכשהגיע עשה הכל כדי לחרב את כל המסלול הלגיטימי לבחירת מפלגה חדשה נוספת תוך זריעת כמה שיותר מוקשים שלבטח ימנעו מעוד גורמים הרוצים להביא שינוי אמיתי מלממש רצונם.
אז שיירשם למפלגה קיימת.
איך יבוא וייכנס למפלגה קיימת כאשר הוא אדם ישר? איך יתברג לקידמת הרשימה לכנסת בלי ללקק לבכירי המפלגה? מילא הליקוק, אבל מה עם החיידקים שיישארו דבוקים ללשונו ולא יוכל להפטר מהם אחרי שיישב עם "חבריו" בספסלי הכנסת או הממשלה? האם יסכים להרים ולהוריד ידיים כאילו הוא בשיעור אירובי ולא במקום הקובע גורלות של כולנו?! איך יקבל את אמון ראשי המפלגה אם יציג רקורד של עשייה ולא רק של דיבורים? איך יבטיח קיומו במפלגה אם לא יבטיח ג'ובים לכל מי שיבקש תמורה לבחירה בו?
זה שהמנהיג החדש מבקש להביא רוח חדשה ונקיה לטובת כלל תושבי מדינת ישראל נשמע לחברי המפלגה הוותיקים יותר מידיי הזוי ומעט מאוד מעניין ספציפית לסיבת עצם הימצאותם בפוליטיקה הישראלית. יתרה מזאת, זה ממש לא לעניין להגיע עם רקורד רציני מוכח, להתמודד עם כנופייה מושחתת קיימת, ואח"כ להאפיל עליהם ובכך לדלג מעליהם לעמדות הכח במדינה. מי בישראל הפוליטית 2014 יהיה מוכן למשחק מנהיגות כל כך לגיטימי כזה?!
הקואליציה מנסה לא רק לשמר ימיה כמה שיותר בקדנציה הזו, אלא שהיא צופה למרחקים ארוכים (משהו בסביבות ימי הפנסיה הרחוקים שלה...) והחוקים החדשים הללו ימנעו כל סיכוי לשנות את מצבת כוח האדם המשחית הקיים כיום בראש הפירמידה הפוליטית הישראלית – והכל כמובן... על-פי חוק!

תאריך:  10/03/2014   |   עודכן:  10/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסבר חוק המשילות הדיקטטורי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב ממש בור בעניני ממשל הוגן ל"ת
מדבר מהרגש  |  12/03/14 07:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מהרן פרהדיאן
מה יותר חשוב? אורגיות-בכאילו של אייל גולן, או הביטחון האישי שלי?
מתי דוד
דרושה רשות שידור ציבורית משקפת ללא פוליטיזציה עיתונאית מעוותת
משה בן עטר
ארגון המבקש את המזרח צריך לבוא מנקודת המבט היהודית המאמינה בזכויותינו בחברון ובמקומות הקדושים, אבל מוכנה לוותר בכאב על מימוש הזכות למען שרידותנו בעתיד
שולמית קיסרי
יש לו ליאיר "חוצפה", תכונה יהודית ידועה, שמי שניחן בה לא ניחן בתכונה הנקראת אמינות. או שיש לך חוצפה או שיש לך אמינות. חוצפה ואמינות, משום מה, לא הולכות יחד
אברהם בן-עזרא
אין שום תקן הכולל בו הוראות להתנהגות לאחר גמר העבודה, כאשר מגלים קיר מחופה באבן טבעית באחת מהשיטות התקניות - עם פגמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il