X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיקור התקשורתי של פטירת השופט אדמונד לוי סובל משטחיות, רדידות, פוליטיזציה ואפילו הכפפה לשיקולים מסחריים ראו את המושגים של הארץ ואת הבלטת ההספד של נתניהו בישראל היום
▪  ▪  ▪
לוי. היה מקבל בחילה [צילום: פלאש 90]
השופט בדימוס אדמונד לוי הלך לעולמו
איתמר לוין
לוי, שנודע בצניעותו ונועם הליכותיו, היה בן 72 * כיהן בבית המשפט העליון בשנים 2011-2000 ולאחר פרישתו עמד בראש הוועדה שדנה במעמדן המשפטי של ההתנחלויות
לרשימה המלאה

שופט בדימוס של בית המשפט העליון הלך לעולמו. ודאי אירוע עצוב, המחייב התייחסות תקשורתית מכובדת והולמת. אבל כמה אמצעי תקשורת "הצליחו" להפוך אפילו את פטירתו של אדמונד לוי לבמה בה מוצגות הפוזיציות הפוליטיות והמסחריות שלהם.
מבחינת רוב אמצעי התקשורת, לוי הוא דוח לוי. קחו למשל את ynet, במשפט השני של הידיעה: "לאחר פרישתו מכס השיפוט עמד לוי בראש ועדה להכשרת מאחזים ביהודה ושומרון". התקשורת השטחית והרדודה, שקל לה הרבה יותר עם פוליטיקה מאשר עם משפט, שנוח לה הרבה יותר עם תגיות מאשר עם עובדות, זיהתה את לוי בעיקר עם דוח הוועדה בראשותו בנושא המאחזים ביהודה ושומרון. אפילו חיפוש מהיר בוויקיפדיה היה מעלה שורה ארוכה של פסקי דין חשובים של לוי, אבל לתקשורת קל יותר ומהיר יותר ונוח יותר עם התיוג הפוליטי.
להגנתה של התקשורת יש לומר, שבנושא הזה היא הלכה בעקבות הגורמים הפוליטיים שמיהרו להספיד את לוי: השר אורי אריאל, סגן השר אלי בן-דהן והפורום המשפטי למען ארץ ישראל. כל אלו גורמי ימין, שבדבריהם טרחו להדגיש רק את הצד ה"פוליטי" של לוי: פסיקתו נגד תוכנית ההינתקות ודוח המאחזים. העובדה שמדובר במי שכיהן 32 שנים בכל הערכאות וכאמור נתן שורה ארוכה של פסקי דין ראויים לציון, במיוחד בתחום הפלילי, נעלמה מהמכ"ם שלהם.
עד כאן, עוד אפשר לומר שמדובר בשטחיות - מעצבנת אבל רגילה. אלא שכאן אנחנו עוברים להטיות מובהקות. מה יש להארץ לומר על לוי, במשפט השני בידיעה על פטירתו? "לאחר פרישתו, עמד בראש הוועדה לבחינת מצב הבנייה בגדה, שהמליצה להכשיר את כל המאחזים הלא-חוקיים". זה המשפט השני. זה הכי חשוב. וזה גם לא הכי מדויק: לוי קבע שההתנחלויות חוקיות, אבל את זה כמובן לא יכתבו בהארץ. אבל ההטיה הפוליטית של הארץ, שהיא מן המפורסמות, עושה את שלה גם כאן.
נעבור לצד השני של המפה הפוליטית - לישראל היום (במקור ראשון פורסמה ידיעה מגלובס, שהייתה מאוזנת וראויה; הקיצוצים הגיעו אפילו לעמוד הראשון של העיתון הקורס). כאן ההטיה היא "פרבדאית". ראו את כותרת המשנה: "לוי נפטר בגיל 72. לאחר שפרש מכס השיפוט, עמד בראש הוועדה לבחינת הבנייה ביו"ש. רה"מ ספד לו: היה בעל עצמאות אינטלקטואלית יוצאת דופן".
קודם כל, בעיתון פרו-ימני מדברים על "בחינת הבנייה ביו"ש" - השוו ל"מצב הבנייה בגדה". שנית, וזה העיקר: בנימין נתניהו מגיע לכותרת המשנה. זה כמובן הרבה יותר חשוב לביביתון מאשר פסקי הדין של לוי בנוגע לאפליה העדתית בעמנואל, במשפטו של יגאל עמיר או אפילו בנוגע לתוכנית ההינתקות. הרי מדובר בעיתון של לשכת ראש הממשלה, וההתייחסות צריכה להיות בהתאם.
בעוד בכל יתר אמצעי התקשורת מובאת - אם בכלל - תגובתו של נתניהו בסוף הידיעה (כפי שמחייבת עריכה מקצועית), בביביתון היא כבר בפיסקה השנייה. הבנתם נכון: תחילה מספרים לקורא מי נפטר, אחר כך ראש הממשלה מספיד אותו, ורק אחר כך מסבירים מי היה האיש ובמה זכה להספד זה.
דבר אחד בטוח: אדמונד לוי, הצנוע ונעים ההליכות, המקצוען בכל רמ"ח איבריו, האיש שברח אפילו מטכס הפרידה המסורתי - אדמונד לוי היה מקבל בחילה מהטיפול התקשורתי הזה.

תאריך:  12/03/2014   |   עודכן:  12/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחרי מות - פוזיציה אמור
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
חוסר הסיקור כי הוא לא ווזווז ל"ת
הלאה הווזווזים  |  12/03/14 11:32
2
אדמונד לוי
אחד שמבין  |  12/03/14 12:37
3
מי שמך?
אורי פ  |  12/03/14 13:17
 
- אתה סותר
את עצמך  |  12/03/14 14:29
4
הפוסל .במומו פוסל -לאיתמר  ל"ת
"מעשה דינה"?   |  12/03/14 13:32
5
ידיעות הקדיש ללוי עמוד שלם.
עיתונאי רשלן  |  12/03/14 13:52
6
לוין כנראה מצפה שלא יבדקו אותו
עיתונות חנטריש  |  12/03/14 14:18
7
לוין הצחנת ונותרת בסירחון
דידה  |  12/03/14 16:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בשל העוצמה הרבה שצברו, שהיא מעל ומעבר למה שמצופה מהם כבעלי השררה, מרשים לא אחת לעצמם ראשי רשויות מקומיות לעקוף את החוק ולעשות בו כבתוך שלהם
מרדכי ליפמן
במלאת 65 שנה ל"מבצע עובדה" ראוי לבחון את הנעשה היום, עכשיו, בנגב. האם אין אנחנו מכשילים, במו ידינו, את הישגיו של המבצע המפואר ההוא?
יהודית גליק
מדיטציה זה הרבה מעבר לתרגול בישיבה
אפרים הלפרין
במסגרת תהליכי השדרוג של המשילות בישראל אנו במהלכו של צמצום דראסטי במספר השרים, ועתה הגיעה העת לצמצם למינימום גם את מספר חברי הכנסת
נפתלי גוטמן
החוק המכונה "חוק המשילות" שאושר בכנסת אינו אלא חוק נפסד שמקומו אינו יכירנו לא בישראל ולא בכל דמוקרטיה המכבדת את עצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il