X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שרוצה להיות חלק מהמעגל המשפיע יפעל ליצירת פאניקה תפקידו של היח"צ לסנן מידע
▪  ▪  ▪
אנונימוס [צילום: פלאש 90]

רשות השידור על סף סגירה ופתיחה מחדש, מעריב לא הודפס בליל 14.3.14 מאז יצא לראשונה ב-15.2.1948, ערוץ 10 גם הוא לא באמת יודע מה יהיה איתו בעוד שנה או שנתיים... מצב התקשורת בארץ לא משהו וזה אנדרסטייטמנט. כשזה המצב, יהיה זה טיפשי לצפות להתמקצעות יסודית מצידם של עיתונאים.
בודדים בלבד יכולים להשקיע את זמנם כדי ללמוד היטב את התחום שהם מסקרים, להיפגש עם גורמים מגוונים שיעשירו את הידע שלהם ויאפשרו להם יכולת הסקת מסקנות טובה ואמינה יותר. הרב נאלצים לסקר עם מעט ידע מגוון רחב של תחומים. את המצב הזה מנסים לנצל גורמים אינטרסנטיים שמקווים להשיג חשיפה, גם אם מעוותת, ללקוחות שלהם.
בבוקר יום חמישי קיבלתי שיחה מעיתונאי שרצה להתייעץ. הוא יודע שאני ממוקדת מאוד בעולם אבטחת המידע ואחרי שקיבל ממני בשנה שעברה מידע בזמן אמת מניסיונות התקיפה שביצע ארגון אנונימוס ב-7 באפריל, רצה להבין אם אכן צפוי מהלך דומה כמו שדיווחה לו חברת אינטגרציה. חברת האינטגרציה הגדילה לדרג את רמת האיום ולייחס אותה למתקפת סייבר של ממש.
למען האמת כבר עייפתי מלהסביר את ההבדלים בין מומחי סייבר ובין אבטחת מידע, אבל מאחר שזה הבאזז וורד שאומץ ע"י מי שהבינו שרק כך יקבלו חשיפה לדבריהם, כנראה שצריכה לחדש את מלאי הרדבול שלי ולהיערך מחדש.
אותה חברה סיפרה לעיתונאים (והיו שנפלו בפח ודיווחו), תוך שהיא מנסה לשוות למידע שהיא מעבירה, הילה סודית שחשופה ליודעי חן בלבד ושניתן ללמוד אודותיה רק אם אתם מקושרים לאנשים שפועלים במרתפים חשוכים, שב-7 באפריל תחל מתקפה חדשה על רשתות המחשבים והתקשורת של ישראל.
האמת היא שמי שעוקב אחרי חשבונות הטוויטר, הפייסבוק, היוטיוב וה-VIMEO של ארגון אנונימוס ו- opisrael יודע על התוכניות הללו כבר מלפני לפחות חודשיים
לפחות חודשיים
אותה חברה ציינה בהגינות שזו מתקפה שממשיכה את זו שבוצעה בשנה שעברה באותו התאריך. משום מה שכחה אותה אינטגרטורית לציין שבמתקפה ההיא, למעט קצת ניג'וס על הרשת לא נגרם נזק ממשי. כלומר אם לא מתייחסים לרשלנות של אתרי הוסטינג קטנים שהובילה למעט דיפיסמנטים לאתרים שניהלו באחריותם.
צריך להבין, בין כל אותם עשרות בחריינים, כוויתים, אינדונזים ושאר ילדים שטופי מוח עם גישה למחשב וסקריפטים לפריצה שניתן למצוא בקלות ברשת, יכול להיות שישנו אחד שמבין קצת יותר ועלול לפגוע בצורה ממשית יותר ברשת. אולי אפילו לנצל את הפינגים המציקים כדי להסוות מהלך איכותי יותר. האם זה יכול להיחשב מלחמת סייבר? למעט העובדה שזה מתרחש בעולם הקיברנטי זה ככל הנראה לא יהיה התרחיש. בטח לא הכרזת מלחמה. בטח לא אירוע שמאיים על זמינות ורצף התקשורת האינטרנטית שלנו. בטח ובטח שאי-אפשר לדרג את רמת האיום שלו כשהגוף המדרג מימיו לא התמודד עם אירוע סייבר.
אז תתכוננו, לקראת ה-7 באפריל תחל התעוררות בקרב חברות אבטחת מידע ומומחים עצמאיים שירצו לחשוף את פעילותם. מאחר שהם פועלים ביומיום במעגלי אבטחת מידע מרוחקים מהליבה הקריטית, הם ירשו לעצמם להגיד הרבה דברים, בבחינת אין פרסום רע.
האם אין זה תפקידו של איש יחסי הציבור לסנן את המידע שהלקוח שלו רוצה להוציא בבחינת כן ישנו דבר כזה פרסום רע? לטעמי כן...

למי יש אינטרס לייצר פאניקה?
תאריך:  17/03/2014   |   עודכן:  17/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשות השידור
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון שחר
השמאלנים אומנם אווילים אך לא טיפשים: את הנכות שלהם הם הופכים לתיאוריה מדעית
דן כהן
ברית מילה היא תקיפת עולל חסר ישע בידי הוריו    כדת עתיקה, לאיש אין בעלות על היהדות ואיש אינו מוסמך לכפות על אחרים את תפישת יהדותו
אברהם פכטר
מבחינת ישראל - כל טיל מעזה צריך להיענות ולהיענש בירי מאסיבי אפקטיבי ומדויק למטרות ספציפיות ברורות ונבחרות
משה חסדאי
לפי אותה פרופסורית אילוזיה "הכיבוש בשטחים" הינו גירסה חדשה של תופעת "העבדות השחורה" באמריקה במאה ה- 19
ד"ר חיים שטנגר
הגיע הזמן לשקול הלאמת העיתונים, בכלל, ועיתונים המצויים בקשיים כלכליים, בפרט, באופן שהשליטה בהם תעבור מידיים פרטיות לידי הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il