X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נמצאה לי עוד שמחת פורים ואני שמח בה שמחה מעשירה. איפה עוד בעולמו הגדול של הקב"ה, הולך אדם למרכול לקנות פירות וירקות וגבינות ומשקאות וחוזר ובאמתחתו סיפור מפיה של קופאית שחוגגת עימו מעשה שיש בו נוצה קטנה של נצח. רק בארץ ישראל של קיבוץ גלויות משלוח מנות לקוראיי
▪  ▪  ▪

תור דליל. בעמדת הקופה שלי אני בן יחיד. גם כשהצפיפות גדולה אני בוחר, אם בכלל יש ברירת בחירה, לסלק חשבון קניותיי בקופה הזאת מפני שהקופאית, מנוסה, מסבירת פנים, מסייעת - כשאין הבריות הממתינות דוחקות בה להתפנות אליהם - באריזה.
באנו יחד לפני שנים למרכול הזה, מכל מקום, כשבאתי אני כבר הייתה שם ודומה בעיניי כי כשבאה היא הייתי אני שם כבר גם אני, אולם לאמת, לעולם לא החלפנו יותר ממילות נימוס לפי מה שצריך בכלל ולפי מה שמתחייב מימי חגים הממשמשים ובאים בפרט, ואף על-פי כן אני מרגיש בה והיא מרגישה בי שאנו מכרים קרובים.
מבטאה מסגיר את העברית העשירה למדי שבפיה כעברית נרכשת לא מכבר. הוא נשמע אירני. שאלתיה מאין עלתה ארצה, ואכן, מאירן אמרה. מאיזו עיר? חייכה כמבקשת להפתיע. סוזא אמרה. סוזא אם תשאל זה התחפושת. האמת היא שושן. היום פורים. זה מזל שאתה שואל דווקא בפורים מאין, ואני בפורים אומרת שושן. אני תמיד באתי משושן. סוזא, אם תשאל שם היום. כך הם יודעים...
שם המגילה, מרדכי, אסתר, אולי גם המן והבנים שלו העשרה, ואולי לא. אני לא יודעת אם הם משם. אני יודעת אסתר ומרדכי. וגם המלך אחשוורוש אני יודעת. יש לו ארמון גדול שם. ודניאל. אתה יודע מי הוא דניאל, זה מן האריה לא נגע בו ומן האש לא שרפה אותו. יש לו קבר תפילות שם. שושן זה כבוד גדול. פורים שם לא היה כמו פורים פה. באוויר של שם פורים קדוש יותר. באוויר של פה, פורים קצת שלנו קצת אני לא יודעת אם מותר להגיד מאיפה. לא אותו הדבר. גם היהודים האירנים שם ופה לא אותו הדבר. מה לעשות.
אני אומר לה כי כתבתי לאחרונה על שרח בת אשר, האם שמעה מי היא. ראשה נע ללאו. אין בשושן היא אומרת. לא בשושן, אני אומר לה, על יד איספהאן. לפתע היא נותנת את ידיה על חזה ואומרת, סרח...! למה לא אמרת כמו שצריך, כמו שאנחנו. יש לי צמרמורת. איך אתה יודע. לא הבנתי הדיבור שלך בהתחלה. אם בעלי, חותנת אתם אומרים, אישה צדקת גדולה, סיפרה לי שהייתה שם בקבר של סרהבתאשה וראתה אותה ציפור מעופפת על הענפים של העצים, כי זה כך סרהבתאשה, היא בת אלף, אף פעם לא מתה, אבל רק נשים צדיקות רואות אותה כי כשהיא רואה אישה צדקת היא יוצאת מן החושך כמו ציפור נהדרת ומתעופפת. כך היה תמיד. כך יהיה תמיד.
אם בעלי גם סיפרה לי שיש שם מקום, שם נפתחת מערה ומן המערה כמו עוד מערה ועוד אחת - מנהרה?, אני מציע ואומר לה - מנהרה!, היא אומרת, והמנהרה הולכת מהר מן הקבר אל ארץ ישראל, בשביל הצדיקות, והרבה כבר עברו משם לארץ ישראל ואף אחד לא יודע מי אבל שרהבתאשה יודעת. היא משהו. היא פלא גדול.
סיפרתי לה כי כאשר כתבתי על שרח בת אשר, התקשרה אלי אישה שהייתה בנעוריה תלמידתי וסיפרה לי כי היא עצמה זוכרת שאביה הוליך אותה עם בני כל המשפחה להשתטח על קברה של בת אשר שיצאה ממצרים וחייתה בארץ ישראל עד ימי נבוכדנצר וגלתה עם כולי בבל לפרס ושם מתה וקברה קדוש. לא מתה, אמרה לי חברתי הקופאית. היא ציפור של פלא גדול. אני יודעת.
אני כותב היום הדברים. נמצאה לי עוד שמחת פורים ואני שמח בה שמחה מעשירה. איפה עוד בעולמו הגדול של הקדוש ברוך הוא, הולך אדם למרכול לקנות פירות וירקות וגבינות ומשקאות וחוזר ובאמתחתו סיפור מפיה של קופאית שחוגגת עימו מעשה שיש בו נוצה קטנה של נצח. רק בארץ ישראל של קיבוץ גלויות. משלוח מנות לקוראיי...

תאריך:  14/03/2014   |   עודכן:  14/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במנהרה פלאית מאיספהאן עד מרכול עירי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שושן היא העיר סאנאנדאג' דהיום
טעות במיקום  |  14/03/14 11:42
2
הקופאית אינה טועה
יצחק מאיר  |  14/03/14 13:10
3
מיקום suzan
דובר ארמית מדוברת  |  15/03/14 12:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
נסים ישעיהו
מעבר לשאלה אם יישוב הארץ זו מצווה לזמננו או לא, עדיין קיימת העובדה שהקב"ה זיכה אותנו לשוב לארץ והעניק לנו את השליטה בה; אז איך אפשר בכלל להעלות על הדעת שמתוך התחשבות, או כניעה ללחצים כאלה ואחרים, נוותר על חלקים מהארץ שהקב"ה נתן לנו?
עדנה דור און
המסיבה התאפיינה בתחפושות משעשעות ואווירה שמחה
חגית כהן
מהותו העמוקה של פורים היא התמודדות עם עמלק. ועמלק לא מרחף בחלל החיצון אלא ביומיום שלנו
עדי וילדר
יפעת גדות
על-פי דוח אור ירוק, בכל שנה נהרגים בממוצע כ-18 בני אדם בתאונות דרכים וכ-666 בממוצע נפצעים בגלל נהגים שיכורים    סקר חדש של עמותת "אור ירוק" לרגל חג פורים, חושף כי אחד מכל חמישה (17%) מודה כי נהג בשנה האחרונה לפחות פעם אחת בהשפעת אלכוהול
רשימות נוספות
יבואנית תחפושות שיווקה תחפושות דליקות  /  יצחק דנון
פורים הזוי במגדל דוד   /  יפעת גדות
קווי לילה גם בפורים  /  טליה גורן, איתן שם-טוב
מגילת שף חדשה: המאֶסטרו אסתר  /  הרצל חקק
לעבור את סעודת הפורים ללא צרבת  /  יעל דרור-סרוסי
ערכים חינוכיים בפורים - משלוח מנות   /  חניאל פרבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il