X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לעיתים אנחנו שומעים אמירות, ולא בטוחים האם מי שאמר אותן שמע את דבריו או לכל הפחות הבין את משמעותם. "ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר" - עצה שבהחלט כדאי לכמה וכמה אנשים לאמץ
▪  ▪  ▪
בעיית שמיעה? [ציור: וינסנט ון-גוך]

אהוד אולמרט

"הוא אדם פרטי" – אמר דוברו של אהוד אולמרט, כאשר סירב לענות על שאלות בנוגע לחברה שהקימו אולמרט, מאיר דגן ודן חלוץ. רשמית זה נכון, אבל מעשית – ממש לא. קודם כל, אולמרט מקבל אבטחה (חיונית ומוצדקת) על-חשבון כולנו כאשר הוא מסתובב במסעות העסקים שלו בעולם, אז מגיע לנו לכל הפחות לדעת מה הוא עושה. שנית, התנהלותו של אולמרט רחוקה מלהיות כזו של אדם פרטי. הנה מקבץ אירועים ודברים שלו משלושת החודשים האחרונים.
  • דיון במכון למחקרי ביטחון לאומי על הסכם הביניים עם אירן: "עד שנת 2009 התנהלו בדממה ואחרי זה שונתה המדיניות לכזו של הצהרות ואיומים והוצאות כספיות של יותר מ-10 מיליארד שקל. אם היינו מפעילים בדרך הראויה את אותן אזהרות, במסלולים הסמויים שבנינו במשך עשרות שנים כלפי הממשל האמריקני, היינו מקלים בהרבה על הממשל הזה לקבל את ההחלטות שאנחנו רוצים. מפוטין תבוא ההצלה בנושא האירני או מאובמה?" [1.12.13].
  • בתגובה לפרסום על יירוט מיילים של לשכתו בידי המודיעין האמריקני: "אם הפרטים המופיעים בפרסום מדויקים, נדגיש שמדובר בכתובת דואר אלקטרונית פומבית, שהסיכוי שנגרם נזק ביטחוני או מודיעיני מחדירה לכתובת מייל זו הוא אפסי. המידע שישראל חלקה והמידע שקיבלה מארה"ב באותה עת, עלה מאות מונים על כל מה שמעקב אחרי כתובת מייל זו יכול היה לחשוף בפני האמריקנים" [30.12.13].
  • נאום באוניברסיטה העברית: "אנחנו ברגע קריטי. אפשר להשיג שלום עכשיו שיבטיח את בטחונה של מדינת ישראל, וגם להקים מדינה פלשתינית לצדה. צריך לקבל החלטות. אם נעשה הסכם שלום, התועלת שתצמח למדינת ישראל תהיה גדולה יותר מכל דבר אחר בכל תחום. כל המזרח התיכון ישתנה" [6.1.14].
  • עמד בשורה הראשונה בהלוויתו של אריאל שרון, ולאחר מכן הגיע לקבר ולסוכת האבלים [12-14.1.14].
• טקס במלאת 30 לפטירתו של שרון: לבד מבני משפחת שרון, נכחו בטקס אהוד אולמרט, ציפי לבני, שאול מופז, משה קפלינסקי, אבי דיכטר, מזכירתו של שרון מירית דדון, חיילי חטיבת הצנחנים ואלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן [11.2.14].

צבי בר

אני כמובן לא מחווה דעה בשאלת אשמתו או חפותו של צבי בר, אלא רק משתף אתכם בתחושתי למשמע עדותו: זה היה מביך. מי שהיה אלוף משנה ומפקד חטיבה משורינת, ניצב במשטרה ומפקד משמר הגבול וראש אג"ם, ראש עיריית רמת גן במשך 24 שנים – נותן הסברים שאני לא בטוח שהוא עצמו מאמין להם.
לפי בר, הוא קיבל הלוואה של 225,000 ליש"ט (1.5 מיליון שקל) בלי לשאול על התנאים וההחזרים ובלי לדעת מי עומד מאחוריה; רק בדיעבד התברר לו שזהו היזם עמנואל ארביב, שלגמרי במקרה היה מעורב בפרויקטים גדולים ברמת גן. לפי בר, הוא המיר לשקלים מאות אלפי דולרים שהחזיק במזומן, ורק בדיעבד נודע לו שהצ'יינג' שייך לנציג חברה שגם היא ממש במקרה בונה ברמת גן. אז שוב, אני לא יודע אם השופט צבי גורפינקל יאמין או לא; אני יודע שהיה לא נעים לשבת מול בר ולשמוע את הדברים.

ברק אובמה

ברק אובמה הבהיר לוולדימיר פוטין – מסר הבית הלבן (16.3.14) – שלא יתנהל מו"מ דיפלומטי בשעה שרוסיה ממשיכה בפעילות צבאית בשטח אוקראינה ואיים בהטלת סנקציות. לדבריו, "משאל העם בקרים הפר את החוקה של אוקראינה, התרחש בצילה של ההתערבות הצבאית, ולעולם לא יוכר על-ידי ארה"ב והקהילה הבינלאומית. פעולותיה של רוסיה הפרו את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה. בתיאום עם שותפינו האירופיים, אנחנו מוכנים לכפות מחיר נוסף מרוסיה על מעשיה".
דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, הבהיר: "התערבות צבאית והפרה של החוק הבינלאומי יגבו מחיר הולך וגדל מרוסיה. במאה הזו, עברו הימים שבהם הקהילה הבינלאומית יושבת בחיבוק ידיים בשעה שמדינה אחת משתלטת בכוח על שטח של מדינה אחרת".
מילים כדורבנות שאחריהן באו הסנקציות: הקפאת נכסים של כמה בכירים רוסים, השעיית רוסיה מה-G8, צעדים נגד בנק רוסי וקריאה למשקיעים להתרחק ממנה. פוטין כמובן התחלחל לשמע החדשות, הצטמרר מפחד והחליט מיד לציית לדרישתו של אובמה. מה, לא? איך זה יכול להיות? אתם אומרים שהסנקציות הללו הן בדיחה? מה פתאום? הרי אובמה התכוון ברצינות לכל מילה!

יוחנן דנינו

יעבור כנראה עוד זמן רב עד שאוכל להשתחרר מאמירתו של יוחנן דנינו בתחילת החודש: "זו מהתקופות היותר מוצלחות של משטרת ישראל". אני לא מדבר על המטענים ברחובה של עיר ועל החיסולים הפוגעים באזרחים שלווים. בואו נניח שזה גל פשיעה נקודתי שעימו המשטרה תתמודד, כך או אחרת. אני מדבר על ליקויים בסיסיים, כאלו החוזרים על עצמם שוב ושוב ושוב ושוב. אני מדבר על מחדלי חקירה המתאימים לטירונים, המתרחשים למרות שבתי המשפט מתריעים עליהם - שוב ושוב ושוב ושוב.
קחו לדוגמה את פסק דינו השבוע של בית המשפט המחוזי בירושלים, בו זוכה מחמת הספק נאשם בניסיון לאונס בשל מחדלי חקירה כאלו. השוטרים בשטח הסתפקו בעדויות שמיעה - שגם מי שאינו שוטר יודע שאינן קבילות. המשטרה לא ביקשה מהמותקפת להשתתף במסדר זיהוי - אמצעי חקירה המוכר לכל מי שראה פרק אחד של סדרת משטרה טלוויזיונית. היא לא בדקה האם הנשיכה על כף ידו של הנאשם מתאימה לשיניה של המותקפת - דבר שכל מי שמינימום של היגיון בקודקודו היה עושה. היא לא ניסתה לאתר עד ראייה נוסף - מהלך שכל ילד מבין שחייבים לעשות.
אם כך נראית אחת "התקופות היותר מוצלחות של משטרת ישראל" - אוי לנו ואבוי לנו רק למחשבה על איך נראית תקופה פחות מוצלחת. אז או שדנינו מוליך את עצמו שולל, וזה רע מאוד, או שהוא משקר לנו במצח נחושה, וזה איום ונורא. לבחירתכם.

משרד החינוך

במערכון אוסטרלי רואים אסירים מהלכים בחצר הכלא, ומתלוננים שאינם יכולים להשלים את מנהרת הבריחה משום שלא קיבלו היתר בנייה מהרשות המקומית. אסיר חדש נדהם: "ביקשתם רשיון בנייה?! הרי ידווחו עליכם לבית הסוהר!". אך עמיתיו הוותיקים מרגיעים אותו: "מתי ראית רשויות שלטוניות שמדברות זו עם זו?".
זה בדיוק מה שקרה השבוע, כאשר בו ביום נבחרה הרבנית עדינה בר-שלום לכלת פרס ישראל בידי ועדה הפועלת במשרד החינוך, וגם למדליקת משואה בידי מרכז ההסברה הפועל ב...משרד החינוך. אם שני הגופים היו טורחים לתקשר, ניתן היה לתת את הכבוד שבהדלקת המשואה לאישה אחרת. עוד לא מאוחר לתקן זאת. בר-שלום יכולה להוכיח שהיא אישה עדינה ורודפת שלום, אם תיזום את העברת ההדלקה. זה יהיה לתפארתה, גם אם הבלגן הוא לא בדיוק לתפארת מדינת ישראל.

אלי גוטמן

"יש לי חבר טייס קרב שמספר לי על כל המבצעים", התפאר מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, אלי גוטמן, בראיון לערוץ הספורט. אני מקווה ומאמין שזה בלוף, כי לא יעלה על הדעת שיש טייס בחיל-האוויר החושף פעילות בפני גורם חיצוני כלשהו. בכל מקרה, ראוי שגורמי ביטחון המידע יבדקו את דבריו של גוטמן, גם אם התוכנית "בובה של לילה" נתנה את התגובה הטובה ביותר: "מעניין אם הטייס מספר שיש לו חבר חרטטן".

תאריך:  21/03/2014   |   עודכן:  21/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקשיבו לעצמכם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
למר לוין.
יוסי מ  |  21/03/14 12:21
 
- יוסי, לא אהבת? אוי יו יו  ל"ת
משה מיכאל  |  21/03/14 13:40
 
- למלאך מיכאל.
יוסי מ  |  21/03/14 15:32
2
אג'נדהNo.1של א.לוין=ליקוק לבגצ
ע_הראל  |  23/03/14 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת צבי בר
איתמר לוין
טוען שלא ראה בעייתיות בכך שביקש להעסיק את בניו בחברות שבבעלות היזמים שאול לגזיאל ועמנואל ארביב    מסביר מדוע אינו יודע פרטים על ענייניו הכספיים: "אני לא גאון בזה"
איתמר לוין
צבי בר סתר את עצמו במשטרה ובבית המשפט בנוגע למעורבותו של עמנואל ארביב בהלוואה בסך 225,000 ליש"ט שקיבל ובנוגע לאופן בו פרע אותה
איתמר לוין
אינו מוכן לומר מדוע וכיצד קיבל 550,000 דולר במזומן - לטענתו מייעוץ ביטחוני בחו"ל    מסביר מדוע נטל הלוואה בלונדון במקום להשתמש בכסף המזומן או למכור ני"ע: זה היה הכי נוח והכי מהיר
איתמר לוין
ראש עיריית רמת גן לשעבר: "הרגשתי מאוד לא נוח ומאוד לא שקט" בנוגע ל-500,000 דולר במזומן שהחזיק בעליית הגג בביתו "וניסיתי לא לגעת בזה בחקירה"
איתמר לוין
טוען שזה היה טבעם של הכספים שקיבל מהיזם דוד לוי    אומר גם שקיבל הלוואה מהיזם חיים גייר על-רקע יחסי הידידות ארוכי השנים ביניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il