X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מלונות בחוף ים המלח סיפחו לתחומם שטחי חוף בים המלח והפכו אותו לחוף פרטי של המלון
▪  ▪  ▪
חוף פרטי שחוסם את המעבר [צילום: אלי אלון]

המבקש לצעוד או לטייל להנאתו לאורך שפת הים בחוף הצפוני של ים המלח באזור עין בוקק בו מרוכזים חלק ניכר ממלונות ים המלח ולחוש מקרוב מגע המים והגלים יתקשה לעשות זאת ברצף שוטף.
הסיבה: כמה בתי מלון "אימצו" לתחומם שטחים בחוף זה כולל הנושקים לקו המים וסיפחו אותם למלונותיהם כ"חוף פרטי" לכל דבר. הם הקיפו את שטחי החוף שסיפחו לתחומם בגדר מכל עבר ומאפשרים כניסה אליהם אך ורק לאורחי המלון ובכך חסמו את המעבר החופשי של הציבור לאורך שפת חוף זה.
התוצאה המעשית מכך: המבקש לצעוד את צעידת הבוקר או צעידת ערב שלו, או סתם לטייל להנאתו בחוף הצפוני של ים המלח לאורך המלונות בחוף עין- בוקק המשתרע לאורך כמה קילומטרים נאלץ להתנתק במהלך הצעידה או הטיול משפת הים לעלות לכיוון הכביש הראשי של אזור המלונות בעין בוקק לעקוף את בתי מלון שחסמו את החוף ולחזור שוב לשפת הים והדבר עלול לפגום בהנאת הטיול או הצעידה לאורך שפת חוף הים.
הדבר נמשך וקיים מזה כמה שנים ודומה כי הכל השלימו עם המצב. ואני תוהה מדוע? הרי מדובר בחופים של הציבור הרחב שנועדו לשימושו ולהנאתו. איפה חברי הכנסת והגופים ה"ירוקים" בעניין זה מדוע לא נשמע בעניין זה קולם ברמה?
למען ההגינות צריך לציין כי קרוב לוודאי, בתי המלון קיבלו אישור מהמועצה האזורית תמר ששטח חוף ים המלח נמצא בתחומה או מרשויות מוסמכות אחרות של המדינה לספח החופים הצמודים לבתי המלון לתחומן וליעד אותם אך ורק לאורחי המלון ולחסום את המעבר בהם לציבור הרחב, ייתכן אף שבתי המלון משלמים או שילמו דמי חכירה או הגיעו לסדר כספי כזה או אחר עם רשויות המדינה תמורת סיפוח החוף לתחומן, כך שאין לי תלונות כלפי בתי המלון ואיני טוען שהדבר לא נעשה כחוק, התלונות שלי מופנות למדינת ישראל; מדוע אפשרה ומאפשרת לבתי מלון שעל שפת חוף ים המלח לספח לעצמם כסוג של חוף ים פרטי קטעים מחוף ים המלח שהוא שייך לכולנו -כלל הציבור ובכך מונעת מהציבור שימוש מלא מעבר שוטף ורצוף בחוף זה?
כשהמדינה רוצה היא יודעת להפקיע מידיים פרטיות שטחים לטובת הציבור מדוע שלא תפקיע את שטחי החוף שסופחו למלונות בים המלח, הצמודים לים ותאפשר לציבור שימוש מלא בו כולל מעבר חופשי? ראוי שהתנועה לחופש המידע תדרוש מרשויות המדינה מידע מלא ושקוף בנושאים: מי אישר, ובאיזו זכות מוסרית, למלונות לספח לרשותם קטעים מחוף ים המלח כחוף פרטי ולאסור בו השימוש לציבור הרחב?
כן יש לדרוש לחשוף בשקיפות מלאה את פרטי ההסכמים בן המדינה לבתי המלון בעניין "החופים הפרטיים".
בימים אלה נעשות עבודות שיפוצים נרחבות לאורך חוף המלונות בים המלח מול מלון קראון פלאזה ומלונות באזור זו הזדמנות לדרוש שיינתן מעבר חופשי לציבור בחוף זה. התארחתי לא מכבר באחד ממלונות ים המלח מחלון חדרי ניתן לראות בברור איך החוף הפרטי של המלון מגודר ונושק לשפת הים (ראו צילום המצורף לכתבה) בעת הצילום נעשו במקום עבודות אבל אני מכיר את המלונות בים המלח וזה המצב גם בימים רגילים.
ראוי שהגופים הירוקים בסיוע חברי כנסת ידרשו מהמדינה להחזיר את "החופים הפרטיים" בים המלח לציבור הרחב הם שייכים להם ונועדו לשימושם והנאתם.

תאריך:  19/03/2014   |   עודכן:  19/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חופש המידע
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החזירו לנו את חוף ים המלח!
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אלי אלון
יוכבד  |  23/03/14 09:30
 
- הסקר החוף לטובת הציבור
כתב לא מבין  |  23/03/14 21:40
 
- החזירו לנו את חוף ים המלח
אלי אלון  |  25/03/14 14:01
 
- לכתב
ואם אתה טועה?  |  25/03/14 19:42
2
לא נשאר כבר הרבה גידור ל"ת
עוד מעט מסיימים  |  27/11/14 20:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
רגשי נחיתות מיזרוחניקים: שיר הלל ציוני-דתי לכופרים בטובתו של מקום, עושים את התורה קרדום לחפור בה ונימוק להשתמטות, ומכנים את חיילי צה"ל "משכימים לדברים בטלים"
אפרים הלפרין
א'-ב' בכלכלה: העלאת ביקוש ללא הגדלת ההיצע מעלה את המחירים ולכן ויתור המדינה על מע"מ לא יגיע לכיסי הזוגות הצעירים אלא לאלה של "יצרני הדירות" ו"סוחרי הדירות"
חיים שאולזון
בכירי הח"כים החרדיים שמעו את מרב מיכאלי מכנה את הקב"ה בלשון נקבה - ולא הגיבו. כי הקב"ה אינו מי שמבטיח להם את הכיסא, אז מי הוא שיתחנפו אליו?
עו"ד ערן נריה, עדי ניר בנימיני
ניתוקי מים בשל חוב כספי, הינה תופעה המתרחבת לכדי עשרות אלפי מקרים בשנה. בעקבות רפורמת המים בישראל נדרש האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים, להתמודדות בבתיהמ"ש עם מציאות ניתוקי המים על השלכותיה. לצד ייצוג צרכנים רבים בתביעות פרטיות בבתי המשפט האזרחיים, הוגשו לאחרונה לבג"ץ עתירות הנוגעות לחוקיות הליכי ניתוקי המים בנקודת זמן זו, באמצעות האגף לסיוע משפטי כמו גם ע"י גופים אחרים
ד"ר אבישי בניש
גולת הכותרת של הפסיקה בתחום דיני הביטחון הסוציאלי בשנים האחרונות היא ללא ספק פס"ד סלאח חסן, שבו לראשונה פסל ביהמ"ש העליון חקיקה ראשית של הכנסת על בסיס הזכות החוקתית לקיום בכבוד. פסה"ד ביטל פה אחד סעיף בחוק הבטחת הכנסה, לפיו מי שבבעלותו או בשימושו רכב נשללת ממנו הזכאות לקצבה, בשל פגיעתו הבלתי מידתית של הסעיף בזכות החוקתית לקיום אנושי בכבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il