X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בזכות מאבקים של לוחמי צדק, זכינו בקושי ולאט אבל בכל זאת, לקבל דיווחי אמת על שכר בכירים, כספים ציבוריים שמתגלגלים למקומות שונים בדרכים שונות, גובה שכר המורמים מעם, הוצאות בית ראש הממשלה, בזבוזי כספים במשרד התחבורה הנובעים מכישלונות בתכנון וכדומה
▪  ▪  ▪
נתניהו אופטימי ללא תקנה [צילום: AP]

חצי מיליון ישראלים ירדו מהארץ במהלך השנה-שנתיים האחרונות. לא משפחות נזקקים שהצטרפו אל קרובים מבוססים בחו"ל, כמו שהיה בעבר, בגלי הירידות הגדולים. הפעם אלה מיטב הישראלים. בעלי מקצועות חופשיים, יוצאי צבא, בעלי תארים אוניברסיטאים, משכילים דוברי שפות שקיבלו עבודה בחו"ל, בתקופה בה יש אבטלה ענקית ברוב ארצות אירופה וארה"ב.
היורדים שהתראיינו בכלי התקשורת, העידו על עצמם כי עזבו בכאב לב, אך לא יכלו יותר לעמוד בתשלומי המשכנתה - ביחס למשכורתם הבינונית - יוקר שכר הדירה, יוקר המזון, שבישראל מחירו מהגבוהים בעולם - המיסים, החינוך הפגום, התחבורה הקשה, המצב הפוליטי ובידוד ישראל, עליית הימין והשתלטות הדת על הצבא והחינוך בישראל. השחיתות, הפשע שנעשה קל וזמין, ופערי המעמדות, גם הם סיבה טובה לשאוף שילדיך יחיו באווירה אחרת - אולי עד שאצלנו ישתנו הזמנים והמצב ישתפר.
סיבות רבות לעזוב - למי שרוצה שמשפחתו ועצמו יחיו את יתרונות המאה ה-21 ולא לצפות באובדן החלום הציוני והתדרדרות מדינת ישראל.

קדנציות בלי סוף

אחת הבעיות היא התמשכות הקדנציות של בנימין נתניהו כראש ממשלה ללא סוף. בצרפת הקטינו את תקופת נשיאות לכל נשיא משבע שנים לחמש שנים, מתוך ידיעת נפש האדם ההולך ומסתאב, לא פעם ככל שמתארך זמן שלטונו.
בארה"ב משך זמן השלטון הוא ארבע שנים והמותר בחוק הוא שתי קדנציות - וזהו! אצלנו, אם הרוב ירצה את ראש הממשלה נתניהו גם בבחירות הבאות, תהיה זו הקדנציה הרביעית, אשר לכל הדעות - דמוקרטיה או לא, הדיקטטורה מתאימה יותר לתיאור צורת השלטון בישראל בשנים האחרונות. ראש הממשלה מזמן שכח שנבחר למען טובת האזרחים - טובתו האישית והשלטון רב ההנאות, לו ולמשפחתו - עומדים בראש מעייניו (מי שלא מכיר את רשימת ההוצאות של בתי ראש הממשלה ומשפחתו, הוצאות המשולמות על-ידי אזרחי ישראל, שיקרא עכשיו).

אימא רוסיה

אפילו פוטין, הצאר החדש, לא יכול לפי החוקים הנוכחיים ברוסיה, להיות לנצח בתפקיד נשיא או ראש ממשלה, לכן הוא ממציא לו פטנטים ועובר פעם למשרה זו ופעם לשנייה ונשאר תמיד בעל הבית. אבל מה אנחנו? רוסיה?

הינה מגיע נשיא ארה"ב הבא

ובכן, לתדהמתנו הרבה, בעוד ישראל (והרשות הפלשתינית) מעמידות פנים שהם מנהלות דיונים לעתיד כלשהו, חסר מלחמות, שולח ראש הממשלה את נושא דברו, איש לא חכם לפי שמסתמן מהצהרותיו האחרונות (אולי הוא שר ביטחון טוב. מי יודע?) להעליב את בת בריתנו היחידה בעולם.
המדינה, שבינתיים, היא הכי עשירה בעולם ועדיין כוחה במותניה, זו המדינה שמפטמת אותנו בכספים כבר עשרות שנים, שאחראית לעוצמתו של צה"ל כצבא חזק (בציוד מתקדם), מדינה המחויבת לנו (נכון לעכשיו) ואין בלתה. ובכן, מר יעלון, דיפלומט כושל, כאמור, שליחו של ביבי, משתלח באמריקנים, במנהיגיהם ובברית שיש לנו עימם - כל זאת כדי להפגין כי ראש הממשלה מצפצף על השלטון הנוכחי בארה"ב.

לצפצף על משטר אובמה

איך יכול ראש הממשלה של מדינה זעירה ושברירית כמו ישראל, לצפצף על מדינת ענק החשובה בעולם? אולי הוא חי בסרט? אולי איבד את שיקול הדעת? אולי הוא סופר את הימים וחושב לעצמו: "נו, עוד שנתיים אובמה וכל עובדיו הולכים הביתה ואז השלטון הבא יהיה של הרפובליקנים, החברים שלי? אולי נראים לו שנתיים כיומיים והוא כבר מחכך כפות ידיו בשביעות רצון. עוד מעט, זה לא רחוק, השלטון האמריקני הבא - מתאים לכל תוכניותיי?"
ללא ספק, בנימין נתניהו אופטימי ללא תקנה. אז לא צריך שום חוזה עם הפלשתינים, לא צריך לדבר יפה אל משטר אובמה, הינה הינה מגיע הנשיא הבא של אמריקה - אוהב ביבי.

ומה קורה אצלנו?

לפי כל הקריטריונים של ה-OECD, אנחנו בתחתית. צריך לקרוא את המספרים של הילדים העניים, הזקנים העניים בישראל. צריך לקרוא קצת על תנאי המחייה שיש לזקנים בארצות אירופה המערבית: אם האדם חסר כל, המדינה שלו תיתן לו קורת גג סבירה, בריאות חינם, כולל משקפיים, טיפולי שיניים, כמות מזון מסוימת שמצפה לו בקנטינות, נסיעות כמעט חינם ומשכורת חודשית שתספיק לקיום בכבוד. אנחנו רחוקים מכל זה מרחק של דורות, כמו שאנחנו רחוקים מתחבורה ברמה אירופית, מחינוך ברמה אירופית וכו' וכו'.

התנחלויות וכספים

פעם בכמה חודשים מסתבר לכל אזרחי ישראל שיש ישראל השנייה, שמקבלת תזרים מזומנים, על חשבון המיסים שאנחנו משלמים, מזומנים שלא נקבעו בתקציבי הממשלה והאוצר. מה שנקרא בשם מזומני - בקשיש, להטבת חיי המתנחלים. ישיבות בישראל שמספרן כחול אשר על שפת הים, מקבלות מענקים על סמך מספרים שקריים של כמות התלמידים.
כספנו שלנו זורם לכל מיני בעלי זכויות יתר, מתלמידי הישיבות ועד למנכ"לי חברות ציבוריות המרוויחים משכורות רשמיות של 100 אלף שקלים בחודש או גם מיליון שקלים בחודש. לתשומת ליבו של שר האוצר שטרם התפנה לטפל בנושא.

משהו השתפר

בזכות מאבקים של לוחמי צדק ושוויון, זכינו בקושי ולאט אבל בכל זאת, לקבל דיווחי אמת על שכר בכירים, כספים ציבוריים שמתגלגלים למקומות שונים בדרכים שונות ומשונות, גובה שכר המורמים מעם, הוצאות בית ראש הממשלה, בזבוזי כספים במשרד התחבורה הנובעים מכישלונות בתכנון, זלזול, חוסר הקפדה וכדומה. מה אנחנו עושים עם המידע הזה? בינתיים כלום.

משהו שמעולם לא משתנה

חברת החשמל, כמו שהייתה בעבר הרחוק והרחוק, גוף מונו פוליסטי שמנוהל בצפצוף עמוק נגד טובת הציבור. הוא הגוף שאנחנו משלמים לו הון מדי חודש וכל שנה יותר ובזבוז הכספים שם עדיין לא שקוף ולא ברור. אחת ממחלות ישראל שאף אחד לא דואג לרפא ואנחנו משלמים.
עוד דבר
המרוץ לנשיאות הוא אחד הדברים הכי מכוערים וחסרי כבוד שמתרחשים כאן. עוד נושא שמראה את המרוץ אחרי ג'ובים מתגמלים. ריצה מטורפת וחסרת טעם לתפקיד שאמור להיות, של מי שעשה למען המדינה כל חייו. דמות ייצוגית, מוכרת ואהובה ובעלת רמה. מתקיים מרוץ עכור לשם מקפצה לתפקיד פוליטי עתידי.

תאריך:  25/03/2014   |   עודכן:  25/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
"קינג ג'ורג'", שבאוניברסיטת תל אביב, היא בסך-הכל מסעדה עממית, עם אוכל פשוט וזול להפליא, שאינה מצליחה להמריא לגבהים
מרק בריל
אני סולד מהפופוליזם שהשתלט באתר הזה: חיסולים ממוקדים בהשראת היו"ר
רון בריימן
שר האוצר הצטרף למחנה הדוגל בשלום המתבסס על גירוש מאות אלפי מתנחלים מבתיהם, ופגיעה בזכויות האזרח והקניין ומגביר הצורך בדירות בתוך "הקו הירוק", כלומר יעלה את מחירי הדירות
אלעזר לוין
הקבלנים לא ירכשו מגרשים ולא יבנו, או שיורידו את איכות הדירות    הפתרון האמיתי: הגדלת הצע הדירות על-ידי יבוא פועלים זרים ומנהלי עבודה, והקלות באשראי הבנקאי    הרבה תלוי בשר הכלכלה נפתלי בנט
עו"ד ינון הדאיה
בית המשפט בוחן את מכלול הנתונים וקובע מהי מידת אחריותו של המעסיק לאירוע ולא פחות חשוב, בוחן מהי מידת אחריותו של העובד הנפגע באירוע הרלוונטי    מידת האחריות של הנפגע מתורגמת למשמעות של אשם תורם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il