X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בקוראי את דעת הרב רונצקי על המכנה המשותף הרחב המתקיים בין מפלגת "אין עתיד" לבין מפלגת ה"בית היהודי" אני מבין את העומד מאחורי כעסו המופגן של מרן
▪  ▪  ▪
הבית היהודי [צילום: פלאש 90]

ישנם דברים עליהם אסור לעבור לסדר היום, בעיקר מפאת חומרתם אך גם בשל תיקונו של עולם.
במאמר פרי עטו של הרב אביחי רונצקי שפורסם לאחרונה תחת הכותרת "המכנה המשותף" מתגלה טפח מהמכונן את התנהלות מפלגת הבית היהודי. המאמר רצוף אמירות בעייתיות ומעוררות תהייה וברשותכם אתמקד באחת, המקוממת ביותר לטעמי.
בהתייחסו לחיבור הבעייתי עם מפלגתו של הריקא לפיד אומר כבוד הרב כהאי לישנא ואני מצטט: "יש לשתי התנועות מכנה משותף רחב יותר מאשר עם המפלגות החרדיות... טובת המדינה מהן והלאה" (ההדגשה של הח"מ). מי שמתקשה להאמין מתבקש לחזור ולקרוא את הדברים- בהן צדק, זהו ציטוט!
על-מנת להעמיד קביעתו זו של כבוד הרב במבחן המציאות פשיטא שיש לבחון רוחבו המהולל של המכנה המשותף הנזכר וכך אעשה, בקצרה.
מכנה משותף ראשון - ההתייחסות למתנחלים ולהתנחלויות: יאיר לפיד אמר לאחר העקירה הגירוש והחורבן כי המטרה האמיתית הייתה ללמד את המתנחלים פרק בצניעות ואולי גם בדמוקרטיה.
מכנה משותף שני - היחס לעולם התורה: מפלגת יש עתיד עושה כל אשר לאל ידה לפגוע בעולם התורה, לרסנו, לצמצמו, להצר צעדיו ולרוששו.
מכנה משותף שלישי - מאפייניה היהודיים של מדינת היהודים: קידום גיור בעייתי, חוקים הפוגעים בתא המשפחה היהודי, פרצות המובילים לפריצות, חינוך פלורליסטי ו"פתוח המרחיק" ממסורת אבותינו.
מכנה משותף רביעי- מדיני: יש עתיד בעד חלוקת הארץ, בעד הקפאת הבנייה, בעד ניהול מתן ומתן עם המחבל בעור של כבש מכחיש השואה אבו מאזן.
מכנה משותף חמישי - קדושת השבת: יש עתיד בעד תחבורה ציבורית בשבת, מסחר ער בחנויות בשבת, גישה "נאורה " ומתקדמת וכרסום מתמיד בשאריות הסטאטוס קוו.
מכנה משתף שישי - נישואין וגירושין: הרב יאיר לפיד שליט"א עורך טכסי "נישואין" בהם הוא בחוסר כבודו ובעצמו "מחתן" זוגות על-פי דרישה. בהופעה מבישה בפני מופע הסוטים המכונה "מצעד הגאווה" מנה לפיד את סוגי הסוטים השונים שניצבו לפניו (אחסוך מכם...) ואחר כך אמר: "לכל זוג מותר להתחתן ולהיות מקודשים זה לזה וזו לזו"... וכן "אני רוצה לדבר על הרצון שלי למשוך את מדינת ישראל, את כנסת ישראל ואת ממשלת ישראל לעגן את הנישואים החד מיניים בחוק הישראלי".
מכנה משותף שביעי - סגידה לתרבות המערב על רכיביה השונים, מתירנות, "חופש", פלורליזם רעיוני ו"אהבת האדם" באשר הוא- סודני,ערבי,יהודי- אחים כולם....
התייחסתי ובקיצור כמובטח, בעיקר למימד הרוחב של המכנה המשותף. דומני שאין הכרח להכביר מילים ולעבור לבחינת עומקו... לרבות פרות הבאושים שהוא מצמיח ובראשם שחרור המוני של רוצחים ערבים ניאו נאציים.
דבריו המקוממים של הרב רונצקי, מלבד היותם שטחיים ולא מעמיקים הינם לכל הפחות מעוררי מחשבה. אם אלה פני הדברים - על מה רגזנו ועל מה יצא קצפנו עת כינה הרב עובדיה יוסף זכר צדיק לברכה את הבית היהודי כ"בית של גויים"? אל תבינו אותי שלא כהלכה, אינני מסכים עם אמירתו הגורפת ההיא וזו הסבה לי כאב גדול אך בקוראי את דעת הרב רונצקי על המכנה המשותף הרחב המתקיים בין מפלגת "אין עתיד" לבין מפלגת ה"בית היהודי" אני מבין את העומד מאחורי כעסו המופגן של מרן.
ואולי שורש האמת מסתתר אי-שם בשם אותו ייעדו מלכתחילה כבוד הרב ושני שותפיו לדרך למפלגתם "המתחדשת והמתחילה" - "מפלגת הישראלים". ומה עם היהודים?

תאריך:  27/03/2014   |   עודכן:  28/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשובה (תרתי משמע) לרב רונצקי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בועז: כתבת דברים מעוררי מחשבה! ל"ת
מגיב מגב  |  27/03/14 16:45
2
כבוד הרב רונצקי, יודע היטב את
דאגנית  |  30/03/14 10:12
3
ברית מזוייפת, שיש בה הרבה
דאגנית  |  30/03/14 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף פנדריך
בעוד שאין חוק או חוקה שיבטיחו את הזכות הבסיסית הזאת, ישנם חוקים שידכאו את חופש הביטוי, ובראשם החוק הפלילי, שאוסר העלבת עובד ציבור
אברהם הללי
זרע האדם כזרע השדה, יש וזרע השדה משובח ויש שהוא פגום
ראובן לייב
הגיעה, סוף סוף, העת לעכל שכל עיסוק בעניינו של המרגל הישראלי - רק ירחיק עוד יותר את יום-שחרורו המקווה, כמאמר הפתגם של חז"ל: "והמשכיל בעת ההיא ידום"
ציפי לידר
בשולי הכותרות: אם שותים - נוהגים?    מהפכת הדיור: אין ארוחות חינם    הרפואה הציבורית: כלבי הדמוקרטיה נובחים - והשיירה וברת?    על הכפר השיתופי גבעות שמעתם?    ולקינוח הקליק המדליק
יהודה דרורי
צודקים קברניטי המדינה ואישים רבים אחרים בארצנו המתעקשים על הכרה רשמית ואפילו יביא הדבר לקריסת ה"שיחות" ולאכזבה צבועה מצד ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il