X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשבנו כולנו שמפ"מ ומפא"י אלה היסטוריה, אנו מבינים שכלכלה בריאה מחייבת חברה בריאה, אך אנו גם יודעים שכלכלת שוק היא נדבך הכרחי, ובהקשר הזה ראוי לראות את הכותרת "מהפכה" שהעניק סבר פלוצקר לביטול המע"מ על-ידי לפיד, כמהפכה הבולשביקית
▪  ▪  ▪
פלוצקר. לא עקבי [צילום: איל יצהר, באדיבות גלובס]

ראיתי היום טור בידיעות אחרונות, כותרתו "הזמן נגד לפיד" שם מתאר סבר פלוצקר את האויב המרכזי של תוכנית לפיד לביטול המע"מ על חלק מהדירות לחלק מהאוכלוסייה. אויב התוכנית על-פי מר פלוצקר הוא הזמן. ממש כמו יאיר לפיד עצמו כאשר רצה להסביר לנו מדוע אינו מקיים הבטחות, והאשים כמובן את הזמן או יותר נכון את המחסור בזמן (כמו אותם כדורסלנים המאשימים את הפרקט, וכדורגלנים המאשימים את הרשת, בבחינת אם אתה מפשל תאשים את הגורם שאתה לא שולט בו ולכן אינך צריך לתקן).
כל עוד שר אוצרנו היקר לא ישב על הקופה הוא שאל איפה הכסף, ומשהתיישב על הכסף הוא שואל איפה הזמן, והעיתון שיש לו מדינה, מחרה ומחזיק אחריו.
אבל בואו נחזור למר פלוצקר. מר פלוצקר כותב "בכירים באוצר רואים תועלת בקיפאון שהשתרר כעת בשוק הדיור... " ובהמשך הוא אומר "לא כך המומחים..."
ואולי בלי להתכוון ובלי משים הופך מר פלוצקר את בכירי האוצר לכאלה שאינם מומחים, מה עוד שפקידי האוצר – מומחי האוצר (היינו הך) מתנגדים נחרצות לכל הרעיון הזה של קיצוץ המע"מ כעת ושר האוצר אישית הוא זה שדוחף ומפמפם, והוא אכן אינו מומחה, הוא אף יודע זאת ורואה בכך יתרון, אך מה זה קשור לבכירי האוצר?
כשלים רציניים
ומכאן והלאה מונה מר פלוצקר עוד ועוד חסרונות עמוקים של תוכנית ביטול המע"מ כאילו הזמן הוא בעוכריה, אבל כל מי שחוזר וקורא את הדברים רואה בבירור שמדובר בביקורת קטלנית על התוכנית. את הטור מסיים מר פלוצקר בתיאור של כל מיני דרכים אפשריות לדעתו (ודמיוניות ומופרכות לחלוטין לדעתי) על-מנת להתגבר על הכשלים העמוקים שהוא עצמו פירט והוא מסיים ב"לבטח אפשר לחשוב על הצעות נוספות ויעילות אבל לאוצר צריך להיות ברור שהכשלים רציניים מכדי לסלק אותם בהבל פה". ומה רוצה פלוצקר מהאוצר? האוצר הרי מתנגד מכל וכל לתוכנית, ככל שיש כאן הבל פה המדובר בהבל פיו של כבוד השר עצמו והוא בלבד.
טורו של מר פלוצקר החזיר אותי מספר שבועות אחורנית, אל אותה "חשיפה", יש יאמרו הדלפה, של כבוד השר לידיעות אחרונות אשר כותרתה על-ידי סבר פלוצקר בעמוד הראשון של ידיעות אחרונות הייתה "מהפכה" (צילום העמוד מתוך אתר העין השביעית של המכון הישראלי לדמוקרטיה) גם ב"מהפכה" הנ"ל לא פסח סבר פלוצקר על הסכנות שבתוכנית, אך ניכר שמאז ועד היום התקרר מאוד מאוד סבר פלוצקר והוא מבין כבר שאין קסמים ואין קוסמים. אך את הסופרלטיבים למהפכה הוא קשר ככתרים לראשו של יאיר לפיד, ואילו את השוטים והעקרבים הוא מייסר בפקידי האוצר שבכלל לא קשורים לתוכנית הזו ושוללים אותה מהיסוד.
איפה ההגינות סבר? התוכנית הזו רשומה על שמו של לפיד לטוב ולרע, אז מדוע את הכתרים חסרי הבסיס (לפחות כעת) אתה קושר לראשו של כבוד השר, ואת הביקורת הנוקבת את מטיח בפקידים על לא עוול בכפם?
ובכלל נראה לי שהרעיונות של יש עתיד מחזרים אותנו לימים של מפ"מ ומפא"י - ימי הפתקים וההסכמים שחלקם מעל לשולחן וחלקם מתחת לשולחן, ימים של "מכונית לכל פועל", ימים בהם השלטון פועל לכאורה להיטיב עם העמלים הרבים אך בפועל הוא מיטיב עם עצמו ועם מקורביו, ובדרך כלל, לפחות בהתחלה, שלא מתוך כוונה רעה.

תאריך:  07/04/2014   |   עודכן:  07/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש עתיד למפא"י ולמפ"מ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש עתיד גם
יהושע קוצ'ינסקי  |  9/04/14 04:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
חשוב לציין שחלק מן הביצועים מדהים ומהפנט חושים, וחלקם סתמי ומעצבן    למרות הכל יש להעריך את הזמרות על-כך שבחרו לשיר את השירים המזוהים עם אלברשטיין בסגנון שלהם, ולא להצמד למקור    מדובר בפרויקט ייחודי אשר עושה כבוד לאחת הזמרות הבולטות בזמר העברי
משה חסדאי
נראה כי המשך סילוקם של מיעוט האנרכיסטים על-ידי תושבים ערבים ויהודים כאחד - הינו תנאי להשכנת שלום
עמוס גלבוע
בתקשורת קובעים שפולארד גרם נזק למודיעין האמריקני המוציא סכומי כסף דמיוניים כדי לתקנו. לא כך. עיקר המידע שפולארד מסר היה על אמל"ח שברה"מ העבירה למדינות ערב. לא על ארה"ב
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק פרנלדס
ידועה לשמצה ועם זאת נפוצה בגירושין התופעה של שימוש נקלה בתלונות שווא על אלימות וניצול אכזריים של ילדים בידי אחד ההורים    ראוי לזכור את המובן מאליו: גם לילדים עומדת הזכות לקבל חיבוק של אבא ולחוות עימו הורות מלאה
יורם עברון
החשש מהעברת השליטה בחברות ישראליות, הפועלות בתחומי הטכנולוגיה, המחצבים והתשתיות, לחברות ומשקיעים מסין מבוסס על נימוקים מגוונים, ביניהם בולטים שני טיעונים עיקריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il