X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר האוצר נאלץ להזכיר את אריאל, ליברמן והרשות בנאומו על פתרון בעיות הדיור, כי הרשות ומנכ"לה הם יוזמי ההסכמים בכל הנושאים האחרים - אריאל יוק הוא גם "לא קיים" בכל הנוגע לתוכנית מחיר המטרה טומן פח לאריאל
▪  ▪  ▪
לפיד. אריאל מי? [צילום: AP]
הטיעון של לפיד לא מחזיק מים
אלעזר לוין
טענתו, שהביקוש לדירות קשיח, פשוט איננה נכונה, ונובעת מאי-הכרת השוק
לרשימה המלאה

   אלעזר לוין
השר לפיד מחרים את השר אריאל

   אלעזר לוין
לפיד דורש לדחות הפעלת "מחיר מטרה"

מי שקורא או שומע את נאומו של שר האוצר יאיר לפיד על בעיות הדיור, יבחין מיד: האיש האחראי על הנושא בממשלת ישראל, אורי אריאל, לא קיים. סליחה, הוא מופיע בנושא אחד: הוא, יחד עם מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, בן ציון ליברמן, קידמו את נושא "הסכמי הגג", שהם נקודה צדדית יחסית בכל תוכניות הממשלה להוזלת הדירות. בכל הנושאים האחרים - אריאל יוק.
לשר לפיד לא הייתה ברירה אלא להזכיר את השר ואת מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל בנושא הסכמי הגג. התעלמות מהם כבר הייתה יותר מדי. ליברמן, בעידודו של אריאל, יזם את ההסכמים הללו ועובד עליהם קשה, יום ולילה, כבר שנה וחצי. אי-אפשר שלא להזכיר אותם. יש לו גם חשבון, כפי שנראה מיד.
בכל הנושאים האחרים, שר השיכון לא קיים. יש תוכנית "מחיר מטרה" להוזלת הדירות? לפיד "שכח" שמי שהגה אותה היה השר אריאל. הוא מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על "שיתוף הפעולה המלא" בתוכנית זו, אבל אריאל? מה פתאום, הוא בכלל לא קשור לעניין.
אורי אריאל הוא גם היוזם הראשון של התוכנית לביטול המע"מ, אם כי בהיקף אחר לגמרי ממה שלפיד החליט עליו. כמובן, שאריאל לא מופיע ולא מוזכר. יותר מזה: דרישתו של אריאל להחיל את ביטול המע"מ גם על משפרי דיור ואחרים אפילו אינה מוזכרת בנאומו של לפיד, היא מבוטלת ואין להזכיר אותה.
רשות מקרקעי ישראל מקדמת תוכנית לפינוי מחנות צה"ל בכלל, ומחנה צריפין בפרט. לפיד: "יחד עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר התנענו תוכנית לבנות עיר חדשה בת 17 אלף דירות בצריפין". סליחה, כנראה "שכחת", מר לפיד, שהקרקע עליה מדובר היא בבעלות רשות מקרקעי ישראל, ולא בבעלות משרד ראש הממשלה, והרשות היא המקדמת את תוכניות הבנייה.
שורת משרדים עוסקת בפתרון בעיות השיכון: ראש הממשלה, אוצר, תחבורה, משפטים, פנים, פיתוח הנגב והגליל. לפיד הזכיר את כולם, וגם את ראש עיריית תל אביב, וגם את ארגוני הסטודנטים, וגם את מירי רגב; אה, כמעט שכחתי, יש גם איזה משרד שולי בשם משרד השיכון. הוא לא עוסק בפתרון הבעיות, ולכן כמובן אין צורך להזכירו.
קיים גוף שולי נוסף במדינת ישראל, ושמו רשות מקרקעי ישראל. בראשו עומד, למרבה הצער, אחד בשם אורי אריאל. לכן לא צריך להזכיר שהרשות היא המוכרת כמעט את כל המגרשים במדינה.
באקורד אחרון, טומן לפיד פח לאריאל ולליברמן, על-ידי הזכרת אחריותם להסכמי הגג: מי ששומע אותו חושב לתומו, שמדובר על בנייה כמעט מיידית של כ-100 אלף דירות. האמת היא, כפי שכתוב בהסכמים, שמדובר על מכירת המגרשים במהלך שלוש השנים הקרובות, ועל בניית הדירות, נניח, בין 2016 ל-2018. כשיבואו הצעירים, קהל הבוחרים (אולי) של לפיד וישאלו אותו היכן 100 אלף הדירות שהבטיח, הוא יאמר להם: "לכו שאלו את אריאל ואת ליברמן".

תאריך:  08/04/2014   |   עודכן:  08/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
ישראל לא הכירה בעצמאות קוסובו: היא פוחדת מן התקדים    אם לא נעמיד מייד מול מעשי הריבונות החד-צדדיים שלהם עובדות ריבוניות משלנו, ירושלים ויש"ע יהיה סופן כסופה של קוסובו
בלפור חקק
הפּיוט נתפס לרוב כמשל על האל שבחר בעם ישׂראל כגדי אחד שהוא גדי נבחר שלו, אך הגדי עובר תלאות ורדיפות עד שהאל גואל אותו ומצילו מדי כוחות הרֶשע
אליאב לנקרי
כולנו שמענו את ההצהרות המדאיגות של מאט קאטס על הפוסטים האורחים וכולנו גם התחלנו לחשוב במקביל על דרכים יצירתיות לקבלת קישורים נכנסים    הפוסטים האורחים עוד לא מתו, קאטס גם לעולם לא אמר את זה במילים מפורשות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל, גם מהמותן, בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם, למה הוא קופֵיץ? מראה, שפתיים יישק, התעמרות ומחקר משווה
צביקה וינר
פרס או תגמול? מה עומד מאחורי שכר מנופח של בכירים במשק? יש להגיע לשוויון ביעילות כלכלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il