X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
C הוא המפתח: מארבעים האחוזים הנותרים, מחוררים ע"י התנחלויות כ"גבינה שוויצרית", האו"מ לא יוכל לעשות מדינה - גם אם יעמוד על ראשו
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. קיבל הזדמנות פז [צילום: פלאש 90]

הפנייה לאו"מ לקבל מעמד של מדינה-משקיפה הפרה את לב ליבו של הסכם אוסלו - את ההתחייבות "שלא ליזום ולא לנקוט כל צעד שישנה את הסטטוס של הגדה המערבית ורצועת עזה, כל עוד המו"מ על מצב הקבע תלוי ועומד". זה המשפט, שתמורתו עשתה ישראל את הצעד הגורלי של הבאת ערפאת, אבי הטרור המודרני וחבר מרצחיו (וביניהם "אבו-מאזן"), מגלות תוניס לארץ, על נשקם שרצח עד עתה למעלה מ-1500 ישראלים.
נתניהו, שבכנסת נשא נאומים נלהבים נגד אוסלו, קיבל הזדמנות פז לבטל את ההסכם הממאיר הזה, מפני שהפרה יסודית מעניקה לצד המקיים אופציה להשתחרר ממנו. בהימנעותו מלממש זכות זאת, חתם נתניהו בעצם על אוסלו בשנית. תגובתו הסתכמה ב-'ישראבלוף': הקפיא כספים שנגבו בעבור הרש"פ והפשירם מיד, הבטיח לבנות את E1 ולא עשה דבר.
עכשיו ביצעה רמאללה עוד 15 הפרות יסודיות של הסכם אוסלו, וגם על המעשה המכונן הזה נתניהו אינו עונה במעשה מכונן משלו. בכך הוא חותם על אוסלו בשלישית. וגם אם יבנה בתגובה 10,000 בתים בירושלים וביו"ש, עדיין יהיה כנותן תרופה למחלה הלא נכונה.
מפני שעל שינוי סטאטוס התשובה ההולמת היחידה היא שינוי סטאטוס. מעשה-מדינה מצריך מעשה- מדינה שכנגד. למשל: הם הכריזו חד-צדדית על ריבונות פלשתינית - אנחנו מחילים את הדין, השיפוט והמנהל שלנו לפחות על אזור C שבו ההתנחלויות והדרכים אליהן, בקעת הירדן ומדבר יהודה. ללא תגובה ממין זה דומים אנחנו למשחק בדמקה שהפרטנר שלו עובר לפתע לשחק שח. אם יהיה טמבל וימשיך לשחק דמקה, בל יתפלא שיריבו ינצח במשחק המלכים.
עריקאת, השחקן מטעם אש"ף, אמר זאת בפירוש: איננו יושבים כאן מולכם מטעם שטח כבוש, כי אם כמדינה ריבונות כבושה. אם על כך ישראל אינה משיבה מיד במעשה ריבונות משלה, זה הרגע שבו היא מפסידה את בירתה ואת מולדתה ההיסטורית.
שהרי ההמשך ברור: רמאללה תצטרף כ"מדינה" ל-60 אמנות בינלאומיות ונוכח אין האונים של ישראל יתרגל העולם לנהוג בה כבמדינה. מעתה, כל כניסה של צה"ל ל"שיטחה" תתקבל כהפרה פרובוקטיבית של הריבונות הפשתטינית. וכשיממשו את כוונתם להקים ליד יריחו נמל תעופה והטמבל התקוע עדיין בשלב ה'דמקה' יפריע, הוא יואשם בהפרת החוק הבינלאומי. וכשינחתו שם הדיפלומטים האירניים הראשונים (ואח"כ לא רק דיפלומטים) - כבר יהיה מאוחר. בקרים שיחק את משחק המלכים פוטין. הנתניהו של המערב, אובמה, שביטל כנס של ה-G8, קטע מסחר עם בנק אחד, סגר סניפים של 'מקדונלד' - המשיך לשחק 'דמקה'.
ה'קרים' שלנו היא עכשיו אזור C. לא רק למעשה אסור להשאיר שם כל דריסת רגל לרש"פ ולאש"ף, כי אם בעיקר להלכה, מפני שבמשחק על ריבונות עסקינן. ואסור לדחות את ההכרעה, כי הצד השני כבר שלח ידו אל הכתר! C הוא המפתח: מארבעים האחוזים הנותרים, מחוררים ע"י התנחלויות "כגבינה שוויצרית", האו"מ לא יוכל לעשות מדינה - גם אם יעמוד על ראשו!
ממה נתניהו מפחד? מאיומו של עריקאת להאשים אותנו בהאג ב"פשעי מלחמה"? מי המאשים, ארגוני הטרור אש"ף ופת"ח? ואנחנו נתקשה להוכיח מי עומד מאחורי ה'תנזים' ו'גדודי חללי אל-אקצה' ומי הוא מכחיש השואה והשותף לרצח הספורטאים במינכן, מחמוד עבאס? ומאידך - צה'ל יתקשה לעמוד בהשוואה בין התנהגותו להתנהגות הצבא הבריטי והאמריקני בעירק ובאפגניסטן, למשל?
מי מאיים להאשים אותנו בגניבת סוס שלא גנבנו - גדול גנבי הסוסים בעיר! ואנחנו קמים ובורחים מפחד?

תאריך:  08/04/2014   |   עודכן:  08/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבטל את אוסלו - עכשיו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
על הפרת ההסכם עלינו לאיים
פלא יועץ  |  9/04/14 10:22
 
- "נחישות ועמידה על העקרונות?... ל"ת
הצחקתני !  |  1/05/14 16:24
2
מה יעזור לנו הסיפוח?
אהוד פרלסמן  |  9/04/14 11:47
3
אוסלו: לבטל את העצני - עכשיו ל"ת
אליקים העצ(ב)ני  |  9/04/14 21:44
4
מדינה דו לאומית ואזרחות שווה
דב הלמן  |  12/04/14 15:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמוס אריכא
אין קרבת דם בינינו לבין הפלשתינים והם אינם בני משפחה אלא אויב מר. מבחינתי, עם עמלקים תתעמלק; שהפלשתינים יישארו מעבר לגדר. בלעדינו. עד שהם יחפצו בנו. ואם לא, אז לא
אליקים העצני
ישראל לא הכירה בעצמאות קוסובו: היא פוחדת מן התקדים    אם לא נעמיד מייד מול מעשי הריבונות החד-צדדיים שלהם עובדות ריבוניות משלנו, ירושלים ויש"ע יהיה סופן כסופה של קוסובו
דרור אידר
אנשים כמוך, מר פרידמן, יגנו עד מוות על זכותנו - לחשוב כמוך    תשובה למאמרו של תומס פרידמן ב"ניו-יורק טיימס"
משה חסדאי
נראה כי המשך סילוקם של מיעוט האנרכיסטים על-ידי תושבים ערבים ויהודים כאחד - הינו תנאי להשכנת שלום
עידן יוסף
שגריר ישראל באו"ם: "הפלשתינים רוצים להצטרף לאמנות האו"ם? בבקשה. מי יודע, אולי נקום מחר בבוקר ונגלה שההצטרפות שלהם יצרה חברה למופת, של שוויון וזכויות אדם, המושתת על ערכי הפמיניזם של סימון דה בובואר..."
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il