X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: החינוך מתחיל בבית דרושה הרחבת תשתית הכבישים לפיד שר סקטוריאלי? איך אומרים גועל בשפה אייל גולנית? ולקינוח: שירת חייו
▪  ▪  ▪
איפה האחריות ההורית? [צילום: פלאש 90]

איפה הסמכוּת ההורית
למרבה הצער, בפרשת הטרדת הנערות, היינו עדים להתנערותם הבוטה של ההורים ממעשיהם המגונים של בניהם הסוררים, והטלת האשמה על הנערות.
כבר חז"ל הצביעו על כך, כי "שוּתָא דינוּקא בשוּקָא - או דאבוה או דְאִמֵה" (מסכת סוכה). כלומר: הדברים שהילד מדבר בשוק, מחוץ לביתו, הם דברים ששמע באוזניו מאביו או מאימו. על אחת כמה וכמה שמדובר בהתנהגות לא ראוייה של הבנים, אין ספק שמקוֹרה הוא בחינוך לקוי.
עם עוּבדות, כידוע, אי-אפשר להתווכח. נכון שבימינו, בעידן המתירני, כשהמושגים סמכוּת הורית, הצבת גבולות ודוגמה אישית - שהם נכסי צאן ברזל של החינוך - נשחקו עד דק, ורבים מבני הנוער מבלים את מרבית זמנם בחוץ, או ברשתות החברתיות, הבית הפך למוסד חינוכי משנִי, אם בכלל.
בכישלון טמון אפוא הפתרון לתיקון המצב. ראוי להחזיר את הבית לתפקידו הראשוני כמוסד מחנך מובהק ולהחיות את המושגים הללו, שפשטו את הרגל, לתודעה הציבורית. מי אמר ששמרנות זו מילה גסה?
הצפיפות הקטלנית
הנֵה עוד סיבה לתאונות דרכים - הצפיפות בכבישים. רק לאחרונה פורסם דוח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיו חל גידול במספר כלי הרכב בשנה האחרונה. אך לעומת מגמת עלייה זו, תשתית הכבישים לא הורחבה בהתאם.
יתר על כן, סיבה נוספת לתאונות, כפי שעולה מהדוח, היא בלאי המשאיות, שגם ככה מככבות בקטל הכבישים, אשר גילן כמעט הוכפל(!) בתוך 6 שנים. ועוד לא אמרנו מילה על זיהום הסביבה בגין המשאיות הישנות. היכן משרד התשתיות ושר התחבורה, ישראל כץ? לתשומת ליבם.
שר ממלכתי
שר האוצר, יאיר לפיד, בתום שנה לכהונתו, הבין שהגיעה השעה לפרוע את הקבלות למעמד הביניים, שבחר בו, והוא הכריז אפוא על פרויקט דירה ללא מע"מ לזוגות צעירים.
כזכוּר, ההצעה עלתה כבר על-ידי ח"כ אייכלר, ושר השיכון אורי אריאל, אלא שאז היא נדחתה על ידו בגלל עלותה הגבוהה. ככל הנראה הפעם האינטרס האישי, לאור התרסקותו בסקרים, גובר על האינטרס הכלכלי.
אולם עם כל הכבוד לדאגה לבוחריו, מעֵבר להצעה השנויה במחלוקת, משום מה לפיד שוכח ששר אוצר הוא תפקיד ממלכתי, ולא סקטוריאלי. מחובתו אפוא לדאוג לכל עם ישראל, ובכללם לשכבות החלשות.
למרבה הצער מתברר, שאין מתנות חינם. והטבה שניתנת בכיס האחד, נלקחת מהכיס השני. הקורבן העיקרי, הם איך לא, העניים, שאין להם פֶּה. עיינו ערך חוק חינוך חובה חינם, שהציבור, ובמיוחד החלשים, שילם על כך בריבית דריבית בשוּרה של גזירות כלכליות שהוטלו עליו. הגיעה השעה שלפיד יתעשת ויוכיח בגרוּת מקצועית ואחריות ציבורית.
גועל
דומה שלא הזיכוי המפוקפק, ולא יחסי ציבור המאסיביים, בחסות אמרגניו, יצליחו לטשטש את התחושה הציבורית, שמשדרת בגדול פרשת אייל גולן והקטינות. במילה אחת התחושה היא: גועל, גועל ושוב גועל. אפילו הנייר כבר לא סובל את מעלליו של הזמר עם ארבעים הבתולות, כפי שהתוודה בפה מלא בכלי התקשורת, תוך ניפוח חזהו בגאווה.
אז איך אומרים את זה בשפה אייל גולנית?
שירת חייו
דומה כי מעֵבר למקצועיותו, ראוי הזמר אריאל זילבר להערכה רבה על הדוּגריות המדהימה שלו, כמו גם על נחישותו. הוא לא עושה חשבון לאף אחד, ודָבֵק בעקרונותיו, שאין להם מחיר (תרתי משמע) ללא פשרות - מבלי להתחשב ב'מה יגידו' ומה יחשבו עליו. הבעת עמדותיו הישירות, כאיש ימין וכחוזר בתשובה, היא ההפך הגמור מפוליטיקה תקינה, האופיינית לברנז'ה.
זילבר הוא צעיר נצחי ברוחו, ושיריו לא נס ליחם לעולם. בניגוד לזמרים אחרים בני גילו, שיצירתם קהה עם הזמן, שיריו, בעלי הניחוח הרוקיסטי, הם תמיד צעירים, נמרצים ורעננים, ללא תלות בגיל ובתוכן השיר. בכך גלוּם כוחם וקיסמם הייחודי. שירת חייו כבר אמרנו?

תאריך:  09/04/2014   |   עודכן:  09/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
פוטין הבהיר לעולם שרוסיה היא מעצמה היודעת לדאוג למה שהיא מגדירה כאינטרסים שלה
ראובן לייב
אל מול פניה הקודרות עד למאוד של ממשלה כושלת, ששמה פס אחד גדול על מיליון ענייה, תהיה מפלגה חדשה, בראשותו של כוכב הכנסת הקודמת, שביב של תקווה לחברה הישראלית
ישראל רוזנבלט
דווקא מעצמת-העל לא הצליחה במועד לחשוף את זהות סרבן השלום הקבוע, זהות שהייתה ידועה לגורמי האופוזיציה בישראל עוד בטרם החל המו"מ
אפרים הלפרין
במשך שנים היה דן מרידור חברו של אהוד אולמרט; ב-2006 ניסה חברם המשותף דן מרגלית, לשדך את דן מרידור לממשלת אולמרט בתפקיד שר המשפטים, ניסיון שלא עלה יפה; חלפו כמה שנים ומרידור מזדעזע מהתוצאות של משפט הולילנד
מרק בריל
מספר העניים בישראל משתנה באופן שבו מודדים אותו, ועל-פי מי ששואלים...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il