X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"תקשורת המחשבות", הפוליטיקאים, ובעלי ההון, יחליטו מה חשוב לכם באמת
▪  ▪  ▪
רביב דרוקר. עיתונאי [צילום: פלאש 90]

כל מי שקורא את העיתונות וצופה בערוצי הטלוויזיה המסחריים, מבין ש"הספינים" והטפל הפך להיות העיקר כיום בכל אמצעי התקשורת, למעט עיתונאים בודדים יוצאי דופן שאינם חוששים מתחקירים נוקבים.
איך ייתכן שבמדינה עם מעל מיליון וחצי עניים, מאות אלפי ילדים רעבים, מעל חצי מיליון מובטלים ריאלית, לא לפי נתונים חלקיים ומפוברקים, יקדיש עיתון שפעם אולי היה "העיתון של המדינה" 16 עמודים (!), במוסף סוף השבוע לגרסתו המתבכיינת, המאשימה, המשתלחת באופן עדתי ובהכללות של זמר ששמו הוזכר לא מכבר בהקשר לפרשיות מביכות, שגם אם לכאורה לא "פליליות" עם ענן מוסרי לא פשוט.
מה עם מצוקת מחוסרי הדיור? מה עם האלימות המשתוללת ברחובות? פשיטת הרגל של מי שאמורים להיות "הקברניטים" ולא מצייצים כמעט מול תופעות חמורות של טרוריסטים בסגנון "תג מחיר"?
החברה בישראל שסועה, הפערים מתרחבים עד כדי סכנה ממשית לאופיה של המדינה, ובמה מתעסקים תוכניות הטלוויזיה? בריאליטי עלוב ומטופש, סטיגמטי בסגנון "היפה והחנון" או "זוג מנצח VIP", ועוד לא דיברנו על "האח הגדול" שעלול לחזור בכל רגע.
המדיה הפכה להיות בימינו "אופיום להמונים", רדידות, עליבות, ובריחה מדיונים אמיתיים בנושאים שבכל מדינה מערבית דמוקרטית, היו אמורים להיות נושא לדיון מעמיק.
כמובן שיש סיבות עמוקות ובסיסיות למצב החמור שנוצר, ובין יתר הסיבות העיקריות ניתן למנות:
רגולציה שלא מבצעת את תפקידה, כמו למשל הרשות השנייה, וסיבה מהותית יותר הקשורה לבעלים של ערוצי המדיה, בעלי הון שבמקרים רבים שולטים על מספר אמצעי תקשורת מרכזיים, כזכיינים בטלוויזיה המסחרית, בערוצי הרדיו האזורי, בעיתונות ועוד.
שלא לדבר על השתלטות מקורבי השלטון ובראשם המקורב לראש הממשלה והפצת עיתון "חינמי" שמביא את דבריו של ראש הממשלה כמו במשטרים חשוכים שחשבנו שחלפו מהעולם.
מעטים מאוד הם עיתונאי התחקיר שעוד עושים את מלאכתם, כמו למשל חושף פרשיית אולמרט יואב יצחק, או רביב דרוקר, גם מיקי חיימוביץ מנסה פה ושם לעורר מודעות לבעיות קשות של אבטלה ואפייה, מחוסרי דיור, אבל גם זאת "בזהירות" שלא להרגיז חלילה את בעלי ההון השולטים באותם ערוצים.
לפוליטיקאים כמובן המצב די משביע רצון. לך תסתבך עם מנהיג המפלגה שלך, עם חברי המרכז, עם המונופולים, הבנקים, הוועדים החזקים במשק, כל מי ששולט באופן כמעט מוחלט בריכוזיות במשק, והלכה למעשה הקשר בין הון ושלטון.
אף אחד לא רוצה להרגיז את השני, וכך נוצר מצב קפקאי, שהמקופחים באמת בחברה, לא זוכים כמעט להד תקשורתי, אין שום אינטרס לאמצעי התקשורת להתמודד עם נושאים אמיתיים בעלי חשיבות עליונה לכולנו, וכך ניגרר הציבור כמעט באופן בלתי נישלט, לתוכניות שעשועים ו"ריאליטי" עלובות, וכתבות "צבע" רדודות של צהובונים שפעם עוד נחשבו עיתונים רציניים.
ואם לרגע נידמה שיש סיכוי למחאה אמיתית, להתעסקות בנושאים קיומיים הרלוונטיים למיליוני אזרחי ישראל, מיד מופעל "הספין" הידוע העולם כולו נגדנו, ו"הגרעין האירני".
אם לא נתעשת בהקדם, ונדרוש מהפוליטיקאים וגם מאמצעי התקשורת, לעסוק בעיקר ולא בטפל, המצב ילך ויחמיר עוד יותר, ואז כמו הר געש רדום שמתעורר בבת אחת, התוצאה תסחוף את המדינה לתוהו ובוהו, והתפרצויות זעם כפי שאנחנו עדים להם בארצות הים התיכון, מערב אירופה וברחבי העולם.
הכתובת רשומה על הקיר, וכדאי שגם ההנהגה, הפוליטיקאים, ובעלי ההון, יפנימו לפני שיהיה מאוחר מדי.

תאריך:  10/04/2014   |   עודכן:  10/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תקשורת המחשבות" יחליטו עבורכם
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
לא נתעשת
אהרון שחר  |  10/04/14 16:15
2
עוני, קורבנות, אכלו לי ושתו לי
דודי מחפוד  |  11/04/14 13:46
 
- לדודי מחפוד את כה צודק
צורי   |  16/04/14 17:28
3
מנהיגות ראויה
אדם הגון  |  11/04/14 18:06
4
דרוקר אינו אמין בעייני.  ל"ת
אלירם  |  12/04/14 17:31
 
- מסכים!גם אני לא משווה את דרוקר
א. וינשטיין  |  16/04/14 14:53
5
חולם על מהפכה? תמשיך לחלום!
אהוד פרלסמן  |  15/04/14 15:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
תהום ערכית גדולה נפערה בין הערכים של הדמוקרטיה להגדרה של המילה
אברהם הללי
קיומנו בארץ אשר חזרנו אליה אחרי 2,000 שנות גלות, תלוי ביכולתנו לקיים את החוק והמשפט, מבלי לנתק את חוקי התורה מחוקי המדינה, ואין הכוונה לחבר דת ומדינה, זאת למרות ההבדל בין חוקי התורה לחוקי המדינה    פרשת השבוע אחרי מות, שבת הגדול
רועי אורן
הדמות הפגומה של הבלש, שיש לו מענה לשון חד לכל סיטואציה - מענה שלרוב מכניס אותו לצרות, והוא חוטף מכות בעטיו - היא דמות מוכרת היטב. גם הניסיון להיגמל משתיית אלכוהול הוא מאפיין שכיח של שוטרים ובלשים
איתן קלינסקי
כמה ערבים, ולא כמה מתנחלים, ביקשו להעלות את האוהל באש    חיילי המילואים התחננו בפני המתפרעים הערבים וביקשו, שלא ישרפו את המאהל, כדי שלא ייפגע ציודם האישי    המתפרעים הסתפקו בהרס המאהל והשירותים הכימיים
מתי דוד
הסיקור על הזווית הישראלית נוטה לרוב לכיוון המדיני השמאלני    האם הייחוס של המוצא היהודי וידיעת השפה העברית, הם יתרון הדדי גם לצד הישראלי וגם לצד המדינה שהם מייצגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il