X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר האוצר הנוכחי לא חוזר מלדבר על העסקים הקטנים בישראל: כמה סובלים הם. האם זה מתק שפתיים, או כיבוי אש, או מה בדיוק?
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. אמר. [צילום: ליאת מנדל]

אומר שר האוצר כי מערכת היחסים של המדינה עם העסקים הקטנים "לא הגונה". אז הוא אומר! נו ו... האם לאמירה הזאת יש משמעות? הרבה אומרים את אותו דבר, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מרגישים את חוסר ההגינות הזאת על בשרם, על עסקם, על עובדיהם, ועל ההתרסקות שהם עוברים. ואת מי זה מעניין בכלל.
האם השר אומר את הדברים בכדי לרכך את האזרחים שהם יודעים כי המנהלים בחברות הציבוריות מרוויחות מספרים דמיוניים על חשבון הציבור? האם השר מזכיר זאת בד-בבד אם פרסום ההטבות שניתנו לחברת "טבע" במיסוי השערורייתי על חשבון משלם המיסים? או שהשר עומר זאת על-מנת לרכך את כול הסיאוב והרגולציה הפורצים ממוסדות הממשל בישראל.
כיועץ עסקי אני יכול לספר כי את האמירה שאומר שר האוצר הוא כורך עם החלטתו לקצר את תהליך התשלום לעסקים קטנים המקוצר, מה שהשר לא מזכיר כי על-מנת למכור למוסדות הממשלה נאלץ העסק הקטן להיות "זול" במחיר, להגיש ערבויות ביצוע עם הגשת הצעה, להוכיח כי עסקו נקי כשלג הצחור על פני האלפים ורק אז להיכנס לתוך הגרלה שרק הגדולים והחזקים בהם זוכים להיות ברי המזל של זכייה במכרז.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני מציע לכם להסתכל על מכרזים המתפרסמים ע"י מוסדות ממשלתיים עד כמה הדרישות לכניסה למכרז מסועפים, קשים, דורשים השקעה כספית בכדי לרכוש את המכרז, ועוד חסמים כאלה ואחרים.
אז למעשה מה מציע לנו שר האוצר, האם בדברו יש חידוש, מסר חדש, התייחסות אחרת לסקטור המהווה כמעט 50% מהתוצר הלאומי ומעסיק למעלה מחצי מהעובדים במשק. או האם זה דומה ליום העסקים הקטנים בישראל אשר חוץ מלתת במה לבנק גדול, לפוליטיקאים זריזים, ולעסקים גדולים שום דבר הוא באמת לא למען העסקים הקטנים וכול המהלך הוא ליצירת יחסי ציבור ההולמים את העסקים הגדולים ומאדירים את שמם.
כמי שעוסק בייעוץ אסטרטגי, אני אומר לכם כי ממשלת ישראל לא סופרת את העסקים הקטנים ולו רק מהסיבה הפשוטה שהם לא מהווים איום או סכנה לממשלה, הם למעשה לא קבוצה מאוגדת שממנה צריכה לחשוש הממשלה, הם גם לא כוח אלקטוראלי אחיד היכול לאיים על הממשלה, הם קיימים, הם ישנם, הם צועקים, אבל מעבר לזה הם לא מזיקים כמו האיום של חברת טבע לעזוב לארצות הניכר.
כיועץ אסטרטגי אני לא רואה משהו שיכול לאיים על הממשל מצד המעסיקים או העסקים הקטנים למרות היותם גוף משמעותי במדינת ישראל מאחר שהם לא מאורגנים, מאחר שהם לא מגיעים כמקשה אחת, מאחר שלא ניתן לגבש אותם לגוף אחד אזי ניתן להתעלם מקבוצה זאת.

דורון עמית מומחה בתחום פיתוח עסקים ושמירתם, חברות ארגונים ועסקים בכול תחום, ללא ליווי ויעוץ עסקי קשה מאוד לעסקים להתקיים.
תאריך:  13/04/2014   |   עודכן:  13/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החלטתו של השופט אורי שהם להתיר את פרסום זהותו של עד המדינה לשעבר בפרשת הברנוער, מחזירה את איסורי הפרסום למקום הצר הראוי להם. כדאי מאוד שבתי המשפט בערכאות הנמוכות יותר יפנימו את המסר ויפסיקו להוציא צווים כאלו כל שני וחמישי
חיים שאולזון
אריה דרעי הציב את הרב שלום כהן בראש מועצת החכמים של ש"ס וכיורשו של הרב עובדיה יוסף, למרות שהוא האדם הכי פחות מתאים לתפקיד מבחינה ציבורית - אבל הכי מתאים לדרעי, שרוצה לשלוט ברבנים
אליהו קאופמן
בארץ הקודש היהודים לומדים מחוקת הגויים ואילו בתבל הגויים לומדים מהיהודים
צבי סטפק
לראשונה בתולדותיה תעשיית הקרנות מנהלת רבע טריליון שקל, המהווים כ-8% מסך נכסיו הפיננסים של הציבור
יצחק מאיר
גם החכם החותר בכל מאודו לעשות כל ימיו אך הטוב והישר בעיני ה', גם הרשע שנוטה להקדים רצונו שלו לרצונו של מקום, גם התם, ששואל 'מה זאת' ולעולם לא 'למה זאת', גם מי שמהלך בעולם וזורה תשובות לשאלות שהוא אינו יודע לשאול - כולם בְּנֵי אֵל חָי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il