X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ללמד על המורשת של העם היהודי. זה האמצעי לפיתוח העצמת הזהות האישית והקבוצתית של האנשים
▪  ▪  ▪
האונ' משדרות כלכלה [צילום: איתמר לוין]

האוניברסיטאות משדרות לנו כבר מזמן שכדי להבטיח לעצמנו עתיד כלכלי טוב יותר עדיף שנלמד כלכלה, ראיית חשבון, משפטים ותחומי ההנדסה לגווניה. שתמיד נתנו ביטוחון כלכלי. תחומי מדעי הרוח לעומם נמצאים כבר זמן רב בתהליך גסיסה מתמשך, איטי וככל הנראה לא תהיה לו תקומה.
הרצל, פינסקר, לילינבלום, מוהליבר, ישראל רוקח, מרדכי נמיר ועוד רבים וטובים שהיו נדבך חשוב כל אחד בזמנו, בהקמת החברה הישראלית ובבנייתה. החל מראשית הציונות ועד ימינו. כל אלה נשארו בתור שמות של רחובות בלבד,בלי יכולת להגיד איפה הם נמצאים על הציר ההיסטורי שלנו. את מי אפשר להאשים בכל זה? רק את עצמנו.
בשילוש הקדוש שמורכב מההורים, מערכת החינוך והמידיה החברתית עשו יד אחת כדי להשכיח מהילדים של היום מה אנחנו עושים פה במדינה הזו ולמה אנחנו כאן? בגנים ובבתי הספר קראו לפני כמה ימים את סיפור יציאת מצרים, אך האם מדברים על המשמעויות של הסיפור היום? עוסקים בשאלה מי הוא מנהיג? מהי חרות? וכנגד איזה בנים הייתה מדברת התורה בימים האלה?
ההורים שרק מושיבים את הילד מול המחשב בשביל שקט תעשייתי במקום לשבת ולדבר.על מהו חג הפסח?, למה קוראים את ההגדה? והאם באמת אליהו הנביא יגיע לסדר או שגם השנה הוא יגרום לכולנו לפתח ציפיות? כך גם המדיה החברתית שלא רק שאינה יוצרת סקרנות אלא מדכאת אותה, לוקחת את בני הנוער למסע רדוד שכל התחברות למכשירים גורמת למוות של תא נוסף במוח. וכאן עולה השאלה האם משהו מפקח על התכנים?
אז אחרי כל זה, שאף אחד לא יתפלא שחוגי הרוח באוניברסיטאות נסגרים בזה אחר זה... המקרה האחרון קרה בשבוע שעבר כשהודיעו על סגירת החוג ללימודי צרפתית באוניברסיטת תל אביב. בנוסף גם לימודי ההיסטוריה לא נהנים מרשימת נרשמים ארוכה, למרות שהכל יחסי.
הדרך לצמצם את התופעה המצערת הזו היא באמצעות חינוך על ברכי העבר. על המורשת שלנו במדינה הזו, על מסורת של אלפי שני כעם, על היותנו חלק ממשהו גדול ומרשים. העם היהודי. זה האמצעי לפיתוח העצמת הזהות האישית והקבוצתית של האנשים. לחוש גאווה על מי שהם ועל מה שהם מייצגים. עכשיו המקל נמצא אצלנו וזו החובה והזכות שלנו להעביר לדורות הבאים את העבר שלנו במטרה שיהיה לנו עתיד.
"בְּכָל דּוֹר וָדוֹר חַיָּב אָדָם לִרְאוֹת אֶת עַצְמוֹ כְּאִלוּ הוּא יָצָא מִמִּצְרַיִם"

הכותב הוא סטודנט שנה ג' במחלקה למדע המדינה באוניברסיטת בר-אילן
תאריך:  14/04/2014   |   עודכן:  14/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שורה ארוכה של אישי ציבור בכירים מתגלים, למרבה המבוכה, כבני דמותו של הרביעי בארבעת הבנים - במיוחד כאשר הדברים נוגעים לענייניהם האישיים בכלל ולענייני כספים בפרט. הנה כמה שאלות שהם לא שאלו בשנים האחרונות
משה חסדאי
ארגוני האיום השלישי מאשימים את צה"ל בפשעי מלחמה וזהו סוג נשק קטלני, שמטרתו הרתעת חיילי צה"ל ומפקדיו ופגיעה בנכונותם להילחם
שרון נריה בר-און
האם קרי שם דגש דווקא על האינטרסים של מדינת ישראל? האם הוא אוביקטיבי במדיניות יחסי החוץ שלו במזה"ת, כפי שמזכיר המדינה אמור להיות?
גרשון אקשטיין
להלן כמה הרהורים וערעורים שעלו אצלי בעת האחרונה    הרוצחים הישראלים בפעימה הרביעית    שוב ארדואן והטורקים בעניין הסכם הפיצויים    אוי לדמוקרטיה ולפסק הדין של השופט דוד רוזן
רפי לאופרט
כדי שהליכוד יחזור למעמדו הישן, עליו להמשיך ולהרים את שני הדגלים העיקריים: דגל ארץ-ישראל והדגל החברתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il