X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני מתרשם יותר ויותר שלגליזציה כוללת של סמים היא הדרך הטובה ביותר
▪  ▪  ▪
ילדים גדולים [צילום: פלאש 90]

אני מציע להתיר שימוש בכל סם שהוא במגבלות הבאות: סמים קלים - מכירת כמות מוגבלת לאדם לשימוש עצמי בלבד בבתי מרקחת מיוחדים, בפיקוח ורישום תעודת זהות לאזרחי המדינה בלבד (כדי למנוע תיירות סמים). סמים קשים כנ"ל, אבל בכפוף למרשם רופא.
השימוש חייב להיעשות בהחבא, ללא חשיפה לציבור. יציאה לציבור רק לאחר ששאריות השפעת הסם יפוגו כליל! האכיפה תהיה חסרת פשרות בעניין זה. כך גם במקרים של הדחת קטינים לשימוש בסם. אפשר אולי להתיר זאת רק מגיל 25 למשל.
אפשר לשקול התרת שימוש בסם באירועים או במסיבות פרטיות, ברשיון ובפיקוח המשטרה. באחריות המשתמש לדאוג להסעות וכדומה, כאשר אני מזכיר שוב: כל חשיפה של אדם בהשפעה לציבור הרחב משמעה: הבן אדם מאופסן בכלא לתקופה ארוכה. יש דברים כמו סקס שיאים לחדר המיטות, הציבור לא יחשף לכך בשום אופן.
הסיבות: מבחינה בריאותית, מוסרית וכדומה - אנשים בוגרים אחראים למעשיהם, זכותם לשתות, לעשן, לאכול שומן טראנס, להזיק לעצמם. אפשר ליעץ להם, להזהיר אותם, אבל יש גבול להתערבות המדינה בבריאותם. יש בכך גם מסר חינוכי - אחריות אדם לגורלו.
המצב היום לא יותר טוב, מי שבאמת רוצה סם משיג אותו, כך שהמדינה לא מצליחה להגן עליו. דווקא כאשר הסם יהיה חוקי, יהיה הרבה יותר קשה להשיג אותו באופן בלתי חוקי כי הביקוש יהיה אפסי.
נכשלנו במלחמה
היתרון הגדול הוא כמובן בזוועות העצומות הקשורות לסחר ולמאבק. לגליזציה של הסמים תשמוט את הקרקע מתחת לכל התעשיה הזו ותשלח ללשכת עבודה המוני אנשים משני צדי המתרס: הן ברונים וסוחרים והן שוטרים. תחסוך המון סבל, פשיעה, מעשי רצח אכזריים, כספי עתק, ועוד ועוד (כמו סיום תקופת היובש בארה"ב).
נכשלנו במלחמה בנגע הסמים, צריך להודות בכך, אין טעם לטחון מים ללא סוף. אם אינך יכול לנצחם הצטרף אליהם. מי שרוצה להזיק לעצמו שיהיה לו לבריאות. אנחנו, הציבור צריכים להיות אפטרופוסים של כל אחד? לא. אדם בוגר שיעשה לעצמו כרצונו, אנו לא נפריע לו, הוא לא יפריע לנו.
כמובן זה ישולב בהסברה, אזהרות מפורטות וכדומה, כמו בעישון. אולי כדאי בכל רכישה גם להחתים על ויתור אחריות המדינה לבריאותו והבנת הסיכונים. אולי גם לחייבו לעבור קודם סדנא ומבחן כדי שיבין היטב את כל הסכנות וההשלכות (כמו תיאוריה ברישיון נהיגה). הסדנא תכלול כמובן גם שיחה עם משתתף בתהליך גמילה. אולי גם שיחה עם פסיכולוג. צריך להקשות על הכניסה למעגל. אפילו ממש להנפיק רשיון אישי לצריכת הסם.
אולי גם ינוהל מעקב: בכל רכישה והקונה יתבקש לתאר את תדירות, כמות ומיקום השימוש, ויוזהר בזמן אמיתי כאשר סכנת התמכרות תוגבר. אפשר לחשוב על הגבלות רבות ואמצעי זהירות מראש. כל זאת כמובן רק לאחר הערכת מצב יסודית ומקיפה על-ידי ועדת מומחים כדי שלא יהיו הפתעות מיותרות. לאחר נקיטת כל אמצעי הזהירות אפשר לרוץ קדימה. הבלתי נודע מפחיד, אך לפעמים כדאי לחשוב גם מחוץ לקופסא. בהצלחה.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך יודע לחשוב לבד.
תאריך:  16/04/2014   |   עודכן:  16/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תחת השפעה / Under Effect
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלה לבן
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה הכי מטוטמת שקראתי
txhe  |  17/04/14 08:57
 
- למה? ל"ת
אהרון שחר  |  17/04/14 17:41
2
שטויות גמורות
פלאפי  |  17/04/14 19:01
 
- אתה מתפרץ לדלת פתוחה
אהרון שחר  |  17/04/14 20:19
3
תיירות סמים
פלאפי  |  18/04/14 04:00
 
- למרות זאת שומר נפשו ירחק
אהרון שחר  |  19/04/14 17:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האם נתניהו חושב שיוכל לתפקד לאורך זמן כאשר שתי אבני רחיים כבדות אלה, פרס ולבני, תלויות על צווארו. לא לעולם חוסן! הולך וקרב היום שבו הוא ייאלץ לבחור בין החזון הציוני לבין הדרך האובדנית של תמות נפשי עם לבני!
אברהם בן-עזרא
הטענה כי דירה נמסרה "as is" ולכן הליקויים ואי ההתאמות הכלולים בה אינם יוצרים עילת תביעה לדיירים אינה בהכרח נכונה
איתמר לוין
חוצפה תהומית של עורך דין, של הפרקליטות ושל השופטת איטה נחמן חברו להוצאת צו איסור פרסום מופרך ושערורייתי על שמו של עורך דין שהגיש תביעה נגד המשטרה    זוהי התנהגות חסרת אחריות, הרומסת עקרונות יסוד של פומביות הדיון, חופש הביטוי וחופש העיתונות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בלגן, פח, סיפורי תא"ל מינכהאוזן ועבר בקושי    מועדים לשמחה
אברהם פכטר
זאת הייתה אחת הכותרות בתקשורת    עכשיו קחו אוויר, ותנסו להיזכר איפה שמעתם קודם את הטיעון הזה... נכון אחרי רצח רבין ז"ל    משהו בנוסח הלם בשב"כ לא צפינו פיגוע מצד יהודי    התחילו לחשוב גם לכיוון הזה, ולהסתכל לאחור גם לכיוון הקיצוניים שלנו    אם זה המצב, זה לא הלם - זה חלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il