X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחת השאלות המעניינות היא איך ייתכן שישראל הופתעה כל-כך מן המהלך של הפלשתינים? הרי לא מדובר בעוד מהלך תעמולתי גרידא אלא במהלך שתוצאותיו עלולות להיות קשות. איפה היה המודיעין? איפה היו המומחים האולטימטיביים והפרשנים הגדולים שניתחו את המצב וניתחו אותו עד שה"חולה מת"?
▪  ▪  ▪
נתניהו. לא משנה דעותיו [צילום: פלאש 90]

רק פרסמתי את המאמר "אל לשחק באש" ובסיפא שלו כתבתי את שני המשפטים הבאים: "הגם שאנו אוהבים זאת או לא, אבו מאזן ואנשיו אינם מטומטמים גמורים. ראוי לישראל להתייחס אליהם ברצינות גמורה כי רק כך תימנענה הפתעות בלתי נעימות". לא עברו אפילו 24 שעות והנה ההפתעה הבלתי נעימה טופחת על פנינו במלוא עצמתה: הפלשתינים הגיעו להסכם ביניהם על פיוס ביניהם. אמש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה כינס מסיבת עיתונאים ובה הכריז כי "תם הפילוג בין הגדה המערבית לרצות עזה. החל מהיום נחל בהתייעצויות בנוגע לכינונה של הממשלה החדשה שתורכב בקרוב. על הנשיא הפלשתיני יוטל לקבוע מועד לבחירות שייערכו כחצי שנה לאחר הרכבת הממשלה", אמר הנייה והוסיף כי, "מפגשים בין בכירים משני הצדדים בנוגע לפרטי הפיוס הלאומי יחלו בקרוב ברוח מה שסוכם בין הצדדים בהסכם קהיר.
שני הצדדים מדגישים כי מצרים והרוח הגבית מהעולם הערבי כולו ימלאו תפקיד חשוב בהסכם הפיוס". עתה מצבנו באמת השתפר פלאים. בלית ברירה, ראש הממשלה הגיב כראוי למהלך הבלתי צפוי של הפלשתינים והורה לשרת המשפטים לא לקיים את המפגש המתוכנן עם ראשי הרשות הפלשתינית. וכך ראש הממשלה בעקבות ההפתעה הרבתי: ""אמרתי הבוקר כי אבו מאזן צריך לבחור בין שלום עם ישראל לבין הסכם עם חמאס, ארגון טרור רצחני הקורא להשמדת מדינת ישראל ומוגדר הן בארה"ב והן באיחוד האירופי כארגון טרור. הערב, בזמן שעדיין מתנהלות שיחות להארכת המשא-ומתן, אבו מאזן בחר בחמאס ולא בשלום. מי שבוחר בחמאס לא רוצה שלום".
איפה היה המודיעין?
צודק ראש הממשלה אלא שבמדינאות צודק או לא צודק זו לא פורמולה מקובלת. מה שקובע הוא התוצאה הסופית, ולמר לבנו, התוצאה לא טובה, בלשון המעטה, אם לשפוט בצורה אוביקטיבית. אם ראש הממשלה באמת מתכוון למלא תוכן מעשי בהצהרתו, הרי המשמעות היא אחת ויחידה: הפסקה מוחלטת של השיחות בין ישראל לבין הרשות הפלשתינית. שר החוץ, ליברמן, אמר זאת מפורשות ואין סיבה לא להאמין לו. גם שרת המשפטים מהרה להכריז: "שרת המשפטים ציפי לבני האחראית על המשא-ומתן מהצד הישראלי: ״מדובר בהתפתחות בעייתית מאוד שפוגעת במאמצי השלום שמתקיימים באינטנסיביות ובסיכוי שנוצר רק לאחרונה. חמאס מסרבת לקבל במשך שנים את תנאי הקוורטט הכוללים הכרה בישראל, הפסקת האלימות והכרה בהסכמים שנחתמו בין ישראל לפלשתינים. נוכח המצב החדש, ישראל צריכה לבחון את המשמעויות ולשקול בהתאם את צעדיה״. מה חבילת הצעדים שעל ישראל לנקוט אם לא הפסקה מוחלטת של השיחות עם הרשות הפלשתינית, תהיינה התוצאות אשר תהיינה.
אחת השאלות המעניינות היא איך ייתכן שישראל הופתעה כל-כך מן המהלך של הפלשתינים? הרי לא מדובר בעוד מהלך תעמולתי גרידא אלא במהלך שתוצאותיו עלולות להיות קשות. איפה היה המודיעין? איפה היו המומחים האולטימטיביים והפרשנים הגדולים שניתחו את המצב וניתחו אותו עד שה"חולה מת"? איך לא העריכו אותם מומחים שמהלך מסוג זה יכול להיות המוצא הטוב ביותר עבור אבו מאזן והחמאס בהסתכל על המצב הבינלאומי הכללי? אין זו שאלה קנטרנית כלל. זו שאלה לגיטימית הדורשת הסבר ומתן תשובה על-ידי אותם גורמים האמונים על שמירת האינטרסים של ישראל. האם יש לישראל מדיניות מגירה למצב זה שנוצר כיום כיאה למדינה מתוקנת ומסודרת? חוששני שהתשובה ברורה מאליה.
עתה הגיע תורם של בנט והבית היהודי לחגוג את ניצחונם. חלום הבלהות שלהם שמא נתניהו ילך לסגירת הסכם עם הפלשתינים ושחרור מחבלים עם דם על הידיים, כולל אזרחים ישראלים, הפך להיות לחלום הגשמת מאווייהם. בנט יכול להירגע כי נתניהו לא יוכל פוליטית להוביל שום מהלך כל אימת שאבו מאזן מתחבק עם הנייה. אם בכל זאת נתניהו ישנה את דעתו, וביום שלישי הבא בלילה יוכרז על חתימה על הסכם להמשך המו"מ בין ישראל לפלשתינים, זאת תהיה הפתעה מרעישה עבור כולם. נתניהו איננו משנה את דעותיו חדשים לבקרים. עתה יש להמתין לתוצאות המהלכים האחרונים ולבחון את תפקודה של ממשלת ישראל לאור המצב החדש. את המחיר, יהיה אשר יהיה, ישלמו האזרחים.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  24/04/2014   |   עודכן:  24/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראו הוזהרתם
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מי שהופתע מהאיחוד הצפוי בין הנ
קורןנאוה טבריה  |  24/04/14 11:52
2
איפה היה המודיעין?
באום  |  24/04/14 16:14
3
שוב נכשל אמ"ן המחורבן[החדש]
אלפרדו ב'  |  24/04/14 18:34
4
הפתעה? איזה קשקוש
ע. ע.  |  24/04/14 22:47
 
- ע.ע.ידע גם על יום כיפור 73
אלפרדו ב'  |  25/04/14 12:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נתן קלינגהופר
ישראל והפלשתינים ערב יום העצמאות ה-66 למדינת ישראל ויום השנה ה-66 לנכבה הפלשתינית
איתן קלינסקי
השתרש בתוכנו הביטוי הספרותי "אֵין טְהוֹרִים לַשִּׁלְטוֹן מִיהוּדִים, אֵין יָפִים מֵהֶם בַּעוֹלָם" ("חזון גלעד לשבטי ישראל", תשי"א.עמ' 151). אנחנו שבצדק מתקוממים בישראל נגד כל כתב עט ספרותי או כרוז פוליטי, הנושא עימו ביטויי סלידה מיהודי באשר הוא יהודי
נסים גבאי
העוול המתמשך לניצולי השואה התחיל לפני שנים רבות ונגרם על-ידי כל ממשלות ישראל    עשרות מיליארדי שקלים שהיו מיועדים ככספי תשלומים להיות מחולקים לניצולי השואה, כלל לא הגיעו אליהם    נבחרי הציבור חגגו עם דם ניצולי השואה והשתמשו בכספים הרבים לראוותנות ומציאת חן בעיניי העולם
אברהם בן-עזרא
אבני חיפוי מבוצעות ברשלנות ותוך אי-התאמה לדרישות התקן. במצב זה הן עלולות לנשור מקירות הבניין בזמן בלתי צפוי ובאופן מפתיע, לפגוע בעוברי אורח ולגרום לאסון
אלכס לוין
הטורקים המציאו המתות שונות כגון הוצאות להורג. שריפת הארמנים בתוך מבנים. הרעבתם של הארמנים למוות. ריכוז ארמנים בקבוצות והוצאתם להורג במרוכז ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il