X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כדי לקבל אישור ממקור כל כך מקורב, כי הראיס הידוע היה נוכל ושקרן, שהוליך באף את כל העולם ולא רק את ממשלת ישראל, לא היה צורך להמתין לראיון החושפני עם שומר ראשו. משקיפים שלא נחשפו לתעמולת השלום האינטנסיווית שהפעילה התקשורת הישראלית במאמץ לשווק את הסכם אוסלו - וגם את מסע ההונאה הפלשתיני שבא מייד בעקבותיו - לא התקשו לעמוד על אישיותו המתעתעת של ערפאת
▪  ▪  ▪
מוחמד א-דאיה

אחד הסודות הכמוסים ביותר של התקשורת הישראלית, נחשף אתמול, וגם זה רק במקרה. בסקירת פרשן ערוץ 10 לעניינים ערביים, צביקה יחזקאלי, שנידרש לחוות דעתו על הסכם הפיוס שנחתם בעזה, הביא הפרשן כמעין קינוח פיקאנטי, ראיון שערכה רשת "אל ערבייה" עם מי שהיה שומר ראשו של יאסר ערפאת, מוחמד א-דאיה.
בראיון נשאל שומר הראש בדימוס - שאלה שמן הסתם לא היה נשאל בשום כלי תקשורת בישראל - מה דעתו על הדעה שרווחה בישראל אצל אריק שרון ואחרים, כי ערפאת היה "שקרן פאתולוגי" במגעים שנוהלו עימו. להפתעת המראיינת אישר א-דאיה את הקביעה.
הוא גם סיפר כיצד נזף הנשיא (מיל') מובארק בערפאת, ודרש ממנו לגנות רצח ישראלים בפיגועים. ערפאת התנגד אך קיבל עליו את הדין וגינה "אך זה לא היה נכון" - כפי שהסביר א-דאיה. עכשיו יש לזהבה גלאון הסבר אוטנטי, למה אבו-מאזן כל כך מתקשה במשימה: מאחר שמובארק כבול עכשיו בעניינים אישיים, אין מי שיאיץ ביורשו של ערפאת לגנות רציחות כאלה.
שומר הראש הסביר, כי לפי חוקי האיסלאם, מותר לשקר בשלושה מקרים, שהשלישי בהם הוא "במדיניות". במלים אחרות, מבחינה דתית, ערפאת היה נוכל כשר למהדרין.
לזכותו של הפרשן יחזקאלי יש לומר, שאת הדובדבן המאלף הזה הביא דווקא מעל במה שמעליה מקובל ורצוי ללגלג על ממשלת נתניהו אבל לא על הפלשתינים: תוכנית האקטואליה של ערוץ 10 "לונדון את קירשנבאום", המקפידה לטפח את מורשת מרצ בכל הזדמנות אפשרית. לא פלא אם כן, ששני המראיינים הוותיקים נותרו המומים בסיום, ולנו לא נותר אלא לקוות שצביקה יחזקאלי לא ייכנס עכשיו לרשימה השחורה של מבקרי הטלוויזיה, בדומה לעמיתיו אהוד יערי ורוני דניאל.
האמת היא שכדי לקבל אישור ממקור כל כך מקורב, כי הראיס הידוע היה נוכל ושקרן, שהוליך באף את כל העולם ולא רק את ממשלת ישראל, לא היה צורך להמתין לראיון החושפני עם שומר ראשו. משקיפים שלא נחשפו לתעמולת השלום האינטנסיווית שהפעילה התקשורת הישראלית במאמץ לשווק את הסכם אוסלו - וגם את מסע ההונאה הפלשתיני שבא מייד בעקבותיו - לא התקשו לעמוד על אישיותו המתעתעת של ערפאת.
לזכותו של ערפאת ייאמר, שהוא כה בטח (ובצדק) במסדר השוטים הישראלי כמו גם בצביעותה של הקהילה הבינלאומית, שמעולם לא התאמץ להסתיר את כוונותיו האמיתיות. מכיוון שילקוט הכזבים הערפאתי עולה על גדותיו, נסתפק רק בשניים מן הבולטים בהם.
בנאום מוקלט ששודר בטלוויזיה הירדנית, פנה ערפאת לעמו. מי שציפה שהוא יסביר מדוע חתם על מה שכונה "שלום של אמיצים", התבדה חיש קל. בדיוק כפי שהיום מדבר אבו-מאזן בלשון כפולה: אנגלית לקהל המאמינים השוטים (עדת יחצ"ני חיליק בר, פרשני הארץ, מקהלת העידוד של מרצ), וערבית - לצאן מרעיתו, כך גם נהג ערפאת, אביו הרוחני של אבו-מאזן.
הראיס הסביר כי "הצהרת העקרונות" של הסכם אוסלו, היא בעצם יישום "תורת השלבים" המפורסמת של אש"ף, וכי הארגון לא יוותר על שום שטח מאדמת "פלשתין" וישתמש בכוח הנשק כדי לממש את תוכניתו זו.
ערפאת כה לעג לשותפיו הישראלים, עד שהנאום המוקלט הזה - שבעצם הפך את הסכם אוסלו לסמרטוט - שודר בטלוויזיה הירדנית ב-13 בספטמבר 1993, בדיוק ביום בו נחתם ברוב שמחה וששון הסכם אוסלו על מידשאת הבית הלבן...
אם יש מי שסבור שבקרב הוזי הסכם אוסלו היה מי שביקש לעשות "חושבים" דחוף ולהרהר שמא מקח טעות עשתה ישראל, טעות בידו. רק השבוע, 21 שנה אחרי חתימת אותו הסכם, במאמר שפרסם בידיעות אחרונות - במסגרת סידרת אפוקליפסה עכשיו של העיתון - לא רעדה ידו של ידידי איתן הבר, מלכנות את ההסכם "חלום ההזדמנויות"!! 1,700 ישראלים כבר לא יזכו לשום הזדמנות. כינו אותם בציניות מחרידה "קרבנות השלום".
אחרי שערפאת הבין כי בצד הישראלי מסרבים להבין את המסרים שלו, הוא החריף עוד יותר את התבטאויותיו. מישהו הצליח להשיג נאום שנשא ערפאת במסגד ביוהנסבורג, דרום-אפריקה ב-23 במאי 1994. זה לא היה סתם עוד נאום מתלהם - כך בדרך כלל ניסו מסבירני השמאל לפטור כל השתלחות של ערפאת נגד ישראל - אלא נאום שבו הציג מנהיג אש"ף תקדים איסלמי-היסטורי לאסטרטגיית ההונאה שלו.
ערפאת הסביר, כי על הפלשתינים להמשיך בג'יהאד(!) עד לכיבוש ירושלים ("בירתה הניצחית של פלשתין", וכי את הסכמי אוסלו יש לראות כזהים במשמעותם להסכם חודייביה (הסכם שביתת נשק שחתם הנביא מוחמד עם בני שבט כורייש בשנת 628, ואותו הפר כאשר היה לו נוח).
פרסום נאום יוהנסבורג עורר סערה בישראל. אבל מקהלת מחנה השלום הזדרזה מיד להשתיק את קולות הכפירה. מזרחנים מאולפים מיהרו להסביר כי אין להתרגש מהמונח "ג'יהאד", שכן הכוונה רק ל"ג'יהאד תרבותי"... ח"כ ד"ר בני בגין, ציטט בהרחבה מנאום יוהנסבורג בדיון בוועדת חוץ וביטחון, ונתקבל בתגובה לגלגנית של שמעון פרס.
עכשיו, כאשר אבו-מאזן עורר עליו את זעמה של וושינגטון - מומלץ לא להתפעל. במהרה תתאושש וושינגטון ובעזרת שותפיה האירופיים, תתחיל להסביר לנו שהשד לא כל כך נורא. זוהי שעתם הגדולה של מאחזי העיניים. הטייחים. מפריחי הסיסמאות החלולות.
בעתון הפלשתיני בשפה העברית הארץ, הסביר היום הכתב המדיני כי הפיוס הפלשתיני "הוא דווקא לטובת ישראל"; ליטרים של שמן זית יזרמו מהמוקטעה, כדי לתאר לנו את נפלאות "הזרם הפראגמטי בחמאס", זה שמוכן מיד לחתום על הסכם שיאסור עליו ירי גראדים בסוף השבוע.
היכונו, קרקס האשליות כבר בדרך.

תאריך:  24/04/2014   |   עודכן:  24/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרקס האשליות כבר בדרך (או: נוכל כשר למהדרין)
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ומה אמר שמיר
לגבי ההכרח  |  25/04/14 09:24
 
- אתה כנראה לא מבין את הנקרא כמו
כל סמולן הזוי   |  25/04/14 17:10
 
- לא, הבעיה של הכותב עם השקרנים
אצלינו  |  25/04/14 19:49
 
- תגובה אופיינית לשמאלן הזוי
מקס פאואר  |  25/04/14 17:18
2
המאמר הטוב ביותר
ashco  |  25/04/14 22:51
3
השמולנים ....
יוחאי בן-נון  |  26/04/14 00:47
4
סוד כמוס לפרה ולסוס.
אהוד פרלסמן  |  26/04/14 01:32
5
הכותב טועה לונדון את קירשנבאום
לא נדהמו מהגילוי  |  26/04/14 22:51
6
מגוחך
אהרון שחר  |  26/04/14 23:18
7
בן גוריון התחיל בשקרים מסוג זה
-(-)  |  27/04/14 00:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
שמואל גורדון
הסכם עם ישראל שיתקבל רק ע"י הרשות יהיה שביר, נזיל, וקצר מועד - רצוי שיתקבל גם על ארגון חמאס (מבט אישי 431)
עידן יוסף
החליט על שורת צעדים שלא פורטו    נתניהו: "מי שבוחר בטרור של חמאס לא רוצה שלום"    בעבודה מגנים: "אובדן עשתונות ופאניקה של חלשים"
עופר וולפסון
בכיר אמריקני רשמי מאשר כי כל ממשלה חדשה שתיווצר כתוצאה מפיוס בין פתח לחמאס תצטרך לדבוק בתנאים האמריקנים, וגם להכיר בישראל, או להסתכן באובדן התמיכה הכספית
יהודה דרורי
אין ספק שההתנגדות הקשה ביותר לכל ההסדרים הנ"ל תבוא מצד המנהיגות האסלמית העולמית והליגה הערבית - אלו המונעות זה 65 שנים כל הסדר בארצנו
נתן קלינגהופר
ישראל והפלשתינים ערב יום העצמאות ה-66 למדינת ישראל ויום השנה ה-66 לנכבה הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il