X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאור ההרשעות של כלל הנאשמים במשפט הולילנד, להערכתי מתחם הענישה ינוע בין 3 ל-7 שנים עונשו של אולמרט יהיה אי-שם באמצע, לאור תקדימים בתחום העונש יהיה מרתיע, מהדהד, תקדימי, כיאה וכמתחייב מענישה על שחיתות מוסדית
▪  ▪  ▪
אולמרט. יקבל כמה שנים [צילום: פלאש 90]

  • "אבי יסר אתכם בשוטים ואני איסר אתכם בעקרבים" - (מלאכים א, יב, 11)
  • "מי שאינו מביא את עושה, הרעה על עונשו מעודדו לחדש רעתו" - (לאונרדו דה וינצ'י)
ההצהרה של אולמרט בבית המשפט
העובדה שהוא וויתר על הבאת עדי אופי, והסתפק בהגשת מכתבי תודה והוקרה, הייתה החלטה נכונה. ההצהרה - בפני השופט, כי הכרעת הדין לגביו שגויה, לא נכונה, והוא מתכוון לערער לבית המפשט העליון שיעשה צדק - הייתה טעות אסטרטגית ושטות מעשית.
כשנאשם אומר לשופט "טעית", אתה מתגרה בשופט, מכניס אותו לאמביציה ומעורר אותו לנסח את העונש בצורה יעילה, נוקבת ופוגעת.
ראש ממשלה שעומד לדין
אין זה מעמד מקובל בבתי משפט, שראש ממשלה, שהיה גם ראש עיר, שר תמ"ת וחבר כנסת פעיל, עומד לדין ומורשע בעבירות של שוחד אישי ומוסדי.
האם יש מקום להקלה או להחמרה בעונש? טיעונים לעונש הם אומנות משפטית בפני עצמה, גם אם אתה מתכוון לערער, גם אם אתה בטוח שהשופט שגה, אתה לא מתאמת, מתנגד ומעורר את כעסו - שמא לא תצליח בערעור והעונש החמור שתקבל לא ישונה.
אנשי ציבור
יש גרסה האומרת שאי-אפשר להתעלם ממעשים ומתרומה של איש ציבור, למדינה, לביטחונה, כלכלה ויחסי החוץ שלה. לכן צריך ואפשר, להקל בעונשו. ויש גרסה הפוכה האומרת, ככל שהאדם חשוב יותר, נכבד יותר במעמד ציבורי גבוה. - כך העונש צריך להיות כבד יותר. לרוב הגרסה השנייה היא המובילה בענישה.
ממשלת צללים - בכלא איילון
לצערנו, התמונה מכאיבה, עצובה ומעוררת שאלות, לא חיוביות, על הנעשה במסדרונות השלטון. שר אוצר לשעבר מקבל לכלא נשיא לשעבר, שמקבל לכלא ראש ממשלה לשעבר... שלא להזכיר שרים וח"כים שעברו בשערי הכלא בשנים האחרונות.
אולמרט מצהיר בראש חוצות
הפזמון של אולמרט חוזר על עצמו, גם במשפט טלנסקי ראשונטורס וגם עכשיו במשפט הולילנד: "לא לקחתי שוחד, לא ביקשתי, לא עזרתי, לא השפעתי, לא קיבלתי מעטפות עם כסף, לא עזרתי לאחי יוסי". בקיצור - האדם נקלע למשפט במקרה, אין לו שום קשר ואין לו שום חרטה להביע.
היפנוזה אישית של חפות
לדעתי, אולמרט פועל על סמך היפנוזה אישית של חפות, שפירושה, האדם משכנע את עצמו שהוא לא אשם, חוזר על "המנטרה" עשרות פעמים ובסוף מאמין בכך בצורה משכנעת.
אפשר לקרוא לזה גם אוטוסוגסטיה, והמשמעות והדרך זהות לנאמר לעיל עד כדי כך, שהאדם יכול לצאת זכאי במבחן הפוליגרף, למרות שהוא אשם וביצע העבירות.
פרשת סילבן שלום - כנספח
המתלוננת הראשונה נגד סילבן, הצהירה רשמית שכוונתה הייתה למנוע את מרוצו לנשיאות.
כפי שפורסם בתקשורת, המשטרה יצרה קשר עם שלוש נשים נוספות שכביכול הוטרדו גם הן, אך הן סירבו להעיד ובכך למעשה נגזר על התיק להיסגר מחוסר ראיות.
התוצאה: המתלוננת כנראה הצליחה להטיל בוץ על סילבן ולמנוע ממנו המרוץ לנשיאות, למרות שהתיק כנראה ייסגר, בכפוף לבדיקה נוספת שביקש היועץ המשפטי לממשלה לסגירת קצוות לא סגורים.
זיכוי פלילי/משפטי - מול הרשעה ציבורית
לכל אזרח כולל איש ציבור עומד העיקרון של "חזקת החפות". אי-לכך, כאשר המשטרה או היועץ המשפטי מודיעים על סגירת התיק מחוסר ראיות, למעשה משפטית האדם זכאי, נקי ויכול להתמנות לכל תפקיד.
ציבורית/תקשורתית - הכתם או העננה נשארים. גם אחרי סגירת התיק, התקשורת או הציבור, לא שוכחים ולרוב גם לא סולחים, כי שם לא צריך עדים, לא ראיות, מספיק תלונות, רכילות, עדות שמיעה, סיפורים מהעבר ומהווה, כל דבר שיש בו צבע ועניין, יש לו השפעה מורלית, מנטלית, פסיכולוגית הפוגעת, לרוב, ללא צדק באיש ציבור, ללא כל יכולת מצידו להתגונן.
לאיש ציבור קשה להתגונן
איש ציבור שנכנס למסגרת הזו של קריירה פוליטית, עסקית או מוסדית, חשוף לציבור, לרכילות, לסיפורים, לתלונות בחלקן סרק וקשה לו לפעמים להתגונן. זה החלק הקשה והמעורר מחשבה ודאגה, בתפקיד ציבורי. לכן מי שלוקח על עצמו תפקיד, צריך להיות אמיץ, חזק, בעל אינטגריטי ובר לבב.

תאריך:  02/05/2014   |   עודכן:  02/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
מדוע ערך מכון גיאוקרטוגרפיה סקר בנוגע לעונש הראוי לאהוד אולמרט? לציבור אין שום כלים לגבש דעה, ופרסומו של סקר כזה בימים בהם מגובש גזר הדין הוא בדיחה גרועה או עבירה חמורה
איתמר לוין
משפט הולילנד מדגים בצורה זועקת לשמים את אחד האבסורדים בתיקון 113 לחוק העונשין: אין אפשרות להימנע ממאסרו של חולה אנוש, אם זהו מתחם הענישה    חוק יסוד כבוד האדם וחרותו מספק את התשובה לבעיה
איתמר לוין
כמה הערות עם סיום היומיים של הטיעונים לעונש במשפט הולילנד: על העונשים הצפויים, הבעייתיות של תיקון 113, שני היבטים בנוגע לאהוד אולמרט ומצב מוזר שיצרה הגישה של רוזן
איתמר לוין
נבות תל-צור: המדינה הפריחה בהבל פה מתחמי ענישה של שנים ארוכות    טוען שיש להטמיע בהדרגה את ההכרעה לפיה עצם שכירתו של מאכער מהווה מתן שוחד
איתמר לוין
קורא לתביעה להסכים על הוצאתם של השניים ממתחמי הענישה שביקשה, הן משום שלא נטלו את השוחד לכיסיהם והן בשל מצב בריאותם הקשה    המדינה: הבעיה שלנו היא עם החוק והתקדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il