X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המערכה האחרונה במחוזי: גזירת עונשיהם של זקן, לופוליאנסקי ופיינר הערעורים לעליון יוגשו בתוך חודש וחצי, ויידונו לא לפני סוף השנה העליון גם יחליט האם לעכב את ריצוי העונשים וברקע יעמדו הפרשות הנוספות בהן מעורב אהוד אולמרט
▪  ▪  ▪
זקן. הטיעונים - מחרתיים [צילום: פלאש 90]

שולה זקן. הטיעונים לעונש בעניינה של שולה זקן יישמעו מחרתיים (יום ה', 15.5.14). הצדדים יבקשו מהשופט דוד רוזן לכבד את הסדר הטיעון ולגזור עליה 11 חודשי מאסר וחילוטים וקנסות בסך 100,000 שקל. רוזן הבהיר, כי יצטרכו לעמול קשות כדי לשכנע אותו להסכים. בשל כך, יהיה על המדינה למסור מידע בנוגע לפעולות החקירה המבוצעות בעקבות העדויות והראיות שמסרה זקן. חלק זה של הדיון יהיה חסוי.
ההחלטות של רוזן בנוגע ליתר מקבלי השוחד, מציבות משוכה לא פשוטה בפני הפרקליטות וסניגוריה של זקן. את אלי שמחיוף הוא שלח ל-3.5 שנות מאסר על סכומי שוחד דומים למדי לאלו שזקן קיבלה. כאשר הוא מצטט פסקי דין בהם הענישה על קבלת שוחד היא כמה וכמה שנות מאסר, ובעצמו מיישם אותם, צריך רוזן נימוקים טובים מאוד כדי להסתפק בעונש כה קל.
מצד שני, רוזן יתקשה שלא לקבל את ההסכמות בין הצדדים. אם הייתה זו עסקת טיעון רגילה, היה לו מרווח תמרון - צר אומנם - בנימוק שהעסקה אינה סבירה. אך מאחר שזו אינה עסקה רגילה, אלא עונש ששני הצדדים יבקשו, קשה מאוד לראות כיצד יוכל לגזור על זקן יותר מהעונש המירבי שהמדינה מבקשת, אלא אם כן ינהג כדרכו ויאמר: לא מעניינת אותי הכותרת; מבחינה מהותית זוהי עסקת טיעון, וכך אני מתייחס אליה. ההחלטה צפויה להינתן בתוך מספר ימים.
אורי לופוליאנסקי ואברהם פיינר. גזרי הדין של שני נאשמים אלו יינתנו ב-9.6.14. רוזן נענה לבקשת המדינה להפריד אותם מיתר הנאשמים, כדי להשלים את הבדיקות הרפואיות של לופוליאנסקי וכדי לקבל חוות דעת על התאמתו של פיינר לעבודות שירות. רוזן הבהיר שבכוונתו לסטות כלפי מטה ממתחם הענישה בנוגע לנאשמים אלו, אשר השוחד שקיבלו לא הלך לכיסיהם (אלא ליד שרה ולבית מלכה, בהתאמה), ואשר מצבם הרפואי קשה.
בגזר הדין הנוכחי, תוקף רוזן בחריפות את תיקון 113 לחוק העונשין, אם כי בסופו של דבר מדגיש שעליו לנהוג לפיו. אלא שלפני כן אומר רוזן, כי קיימות אפשרויות לעקוף את מתחמי הענישה - אפשרויות שהוא לא ממש אוהב, אבל גם לא פוסל. הרמז ברור: אם לא תושג הסכמה - למשל על עבודות שירות - רוזן יקבע זאת על דעת עצמו; ואם המדינה רוצה, שתערער לעליון.
ערעורים. זירת הקרב עוברת כעת לבית המשפט העליון. סביר להניח שהמורשעים יערערו, הן על הרשעותיהם והן על חומרת עונשיהם (בנוגע ללופוליאנסקי ופיינר הדבר תלוי בעונשיהם). אהוד אולמרט כבר הודיע במפורש שיעשה זאת. הערעורים צריכים להיות מוגשים תוך 45 יום, דהיינו: עד סוף חודש יוני. לאחר מכן יהיו למדינה 45 יום לענות, כאשר ימי הפגרה לא מובאים בחשבון, כך שזה מביא אותנו לסוף חודש ספטמבר - בהנחה שהמדינה לא תבקש ארכה לנוכח ריבוי המערערים. הללו יקבלו עוד זמן להגיב על תשובת המדינה. לכן, הערעורים אינם צפויים להישמע לפני החודשים האחרונים של 2014 לכל המוקדם.
המדינה תצטרך להחליט האם היא מערערת על זיכוייהם של שמעון גלאון, אמנון ספרן ויעקב אפרתי. ההתלבטות היא בעיקר לגבי שני הראשונים, שזוכו - בלשונו של רוזן - מחמת ספק קל בלבד שנותר בליבו; זיכויו של אפרתי היה צפוי למדי. החלטה נוספת תהיה האם לערער על קולת עונשיהם של מי מן הנאשמים, ולו כמשקל נגד לערעורים שלהם. בשני המסלולים ההחלטה אינה פשוטה, כי הרי המדינה תבקש מהעליון לאמץ את פסק דינו של רוזן לגבי כל הנאשמים שהורשעו - ולכן תתקשה לטעון במקביל שהוא טעה בחלקים אחרים שלו. הניחוש הסביר: היא לא תערער.
עיכוב ביצוע. רוזן עיכב את ביצוע המאסרים עד 1.9.14, בהנחה שעד אז יוגשו ערעורים לעליון ולצידם בקשות לעיכוב ביצוע עד להכרעה. קשה לצפות מה תהיה החלטת בית המשפט העליון. מצד אחד, הכלל הברור הוא שהגשת ערעור אינה מהווה לכשעצמה סיבה לעיכוב ריצוי העונש; על בית המשפט לשקול את סיכויי הערעור אל מול אורך המאסר. בהקשר הזה, מה שכן ניתן להניח הוא שהחלקים הכספיים של העונשים לא יעוכבו, משום שכסף תמיד אפשר לקבל בחזרה.
מצד שני, משה קצב קיבל עיכוב ביצוע על שבע שנות מאסר - ולכן איש לא יופתע אם אהוד אולמרט יקבל עיכוב ביצוע על הרבה פחות. מצד שלישי, האם ניתן יהיה לעכב רק את עונשו של נאשם אחד? ההחלטה תיפול רק לאחר הגשת הערעורים ולאחר שהמדינה תגיב על בקשות העיכוב.
אהוד אולמרט. בית המשפט העליון טרם התבקש, וממילא טרם החליט, האם להתיר להגיש את העדויות והראיות של זקן בנוגע לפרשות ראשונטורס וטלנסקי. במקביל נמשכת חקירת המשטרה בחשד שאולמרט שיבש את המשפט בירושלים ואת משפט הולילנד. הרקע הזה יכול להשפיע בצורה משמעותית גם על הדרך בה יסתיים משפט הולילנד מבחינת אולמרט: האם הוא יילחם עד הסוף, או שמא יחליט שעליו להגיע להסדר שיכסה את כל התיקים והחשדות נגדו. זו תהיה הזירה המעניינת והחשובה ביותר של החודשים הקרובים.

תאריך:  13/05/2014   |   עודכן:  13/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה קצב / Moshe  Katsav  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
על העונשים הכבדים הנוספים שיספוג אולמרט, מדוע עונשו של שטרית הוא החמור ביותר, כיצד פעל עקרון אחידות הענישה ומהן האמירות העקרוניות החשובות של רוזן
איתמר לוין
קורא לשנות את התיקון הקובע כיצד לגזור עונש: "עונשו של אדם אינו צריך להיות שכלול וסיכום מתמטי של סך שקלול המסגרות המבניות הנתונות בתיקון החוק"
איתמר לוין
אומר על אולמרט ושטרית: הריקבון שגרמו במעשיהם לא נותר בשטח הסגור. הוא תסס והרקיב כאמור סביבתו, ועל כן ראויים המה לעונשים שיהא בהם כדי לשרש את אותו נגע ממאיר שפשה
איתמר לוין
לצד זאת מציין רוזן, כי דני דנקנר הפך ל"שבר כלי" מבחינת מעמדו הכלכלי    אומר על שמחיוף: לא יוכל לחזור לתפקיד ציבורי ויתקשה מאוד לפתוח חיים מקצועיים חדשים
איתמר לוין
אומר על צ'רני: חלקו היחסי בעבירות משמעותי ביותר - אם כי הוא נגרר אחרי דכנר    על קלנר: בלעדיו לא היו באות לעולם רבות מעסקות השוחד, אם כי גם בעניינו המוביל היה דכנר
רשימות נוספות
"שטרית פעל למטרה יחידה: בצע כסף"  /  איתמר לוין
"אולמרט פנה לאוצר הפלא: שמואל דכנר"  /  איתמר לוין
עו"ד זהר: השופט הרחיק לכת בביטויים  /  איציק וולף
מבחן בוזגלו כן ולא   /  שמעון זיו
מסר מעל החוק  /  אריה אבנרי
הרשומה מול העדות   /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il