X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט נכבד זה מתבקש להוציא צו האוסר על חברת "קשת" וערוץ 2 לשדר את תוכנית "האח הגדול"
▪  ▪  ▪
יאוש [צילום: פלאש 90]

נימוקי הבקשה
1. תוכנית "האח הגדול" מהווה בסיס ליצירת תרבות הרס במדינת ישראל. כאשר מדברים על אובדן ערכים, תרבות קלוקלת המובילה עד לרציחות בדקירות סכין בבתי הספר, מועדונים וברחובות הערים – האצבע המאשימה היא בראש ובראשונה לתכנים שמביאה לביתינו הטלוויזיה הישראלית.
2. בימים שהיה למדינת ישראל ערוץ ציבורי אחד ובלעדי בטלוויזיה – לא הייתה כל אפשרות לשדר תוכנית כמו "האח הגדול". האבסורד שדווקא זכייניות מסחריות הנהנות מרווחי עתק הן אלה המשדרות ככל העולה על רוחן ובלבד שירוויחו סכומי כסף אסטרונומיים, מחייבת את המדינה להציב בפניהן קריטריונים ברורים שיאסרו עליהן לשדר תכנים שעוברים בבוטות קווים אדומים ולא סבירים על דעת כל בר דעת.
3. תוכנית הטלוויזיה "האח הגדול" איננה עוד תוכנית בידור להמונים. אין זה שעשועון או כל תוכנית משעשעת אחרת המעבירה לאזרחי ישראל את הזמן הפנוי בהנאה מפיגה שעמום. זוהי תוכנית המציגה דיירים סגורים בתוך 4 קירות למשך תקופה ארוכה, והמוציאה מהם את הקרביים בשידור ישיר לכל הצופים החפצים להציץ לנבכי חייו הכי אינטימיים של המשתתף.
4. אם לא די בזוהמה חסרת התרבות הזו, אזי ברור לכולם שהמטרה הסופית של המתמודדים היא להפוך לידוענים (סלבריטאים) שלאחר יציאתם מסד התוכנית – יהפכו לגיבורי תרבות בישראל. בוגרי "האח הגדול" ישתלבו בכמעט כל תוכנית טלוויזיה אפשרית, אם כמנחים ואם כפרשנים בכמעט כל תחום בשיח הציבורי, ומובן מאליו שיצירת המארג הלא תרבותי הזה המהווה למעשה את בסיס התרבות הישראלית – אינו עומד בכל תנאי או קריטריון חינוכי סביר הראוי להיות נדבך כל כך מרכזי ובסיסי בתרבותינו.
5. הנימוק הניתן על-ידי זכיינית התוכנית "קשת" כאילו אין חובה למי שאינו חפץ לצפות בתוכנית הזו – אינו עומד לה במבחן המציאות. כאשר רואים את טורי המועמדים האינסופיים המשתרכים לאודישנים לכניסה לבית "האח הגדול" – מבינים עד כמה שונה תוכנית זו מאחרות המוקרנות בטלוויזיה הישראלית. לכולם ברור (הן למפיקים והן לציבור הרחב) שלכל משתתף הנמצא במשך חודשים בתוך בית "האח הגדול" סיכויים גדולים אלף מונים להיות כמעט כל מה שיחפוץ, לעומת כל אחד אחר יהיה כשרונו גדול ככל שיהיה – אולם תחסר לו החשיפה העצומה בה זכה הסלב החדש שאך יצא משערי "האח הגדול".
6. את המציאות החדשה בה כולנו סופקים כפיים בייאוש לנוכח הידרדרות המצב הכללי במדינה, אסור להמשיך ולקבע ביסודות עתידיים רעועים כאלה שיציבו לנו את מנהיגינו רק כי נבחרו על-ידי מפיקי תוכנית "האח הגדול" להוביל להמשך הידרדרות שתוביל את כולנו לאסון נוראי. חופש הביטוי אינו עומד במבחן סתימת פיותיהם של מי שלא מצאו חן בעיניי מפיקי "האח הגדול" לקבל במה ציבורית ולהוכיח כי ראויים הם להיות מנהיגים אוטנטיים לעם ישראל. קבלת כבוד וצ'ק פתוח להופיע בכל תוכנית טלוויזיה רק כי הפכת ידוען שהשתתף בתוכנית "האח הגדול" הוא ההפך מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו והשוויון של כולנו בפני הכל.
7. עצם הקריטריונים להיכנס לבית "האח הגדול" מוכיחים עד כמה מעוותת תוכנית זו את מהות חיינו ותרבותינו במדינה הזו. הומו עדיף על סטרייט. לסבית ראויה יותר מבוגרת תיכון עם 5 יחידות במתמטיקה. נערה דקיקה עם שדיים גדולים ומפוזרים לכל רוח עדיפה על ישראלית לובשת ג'ינס רגילה וחולצתה מסתירה מעט את חמוקיה. יהודי חרד שמוכן להשתתף בתוכנית טלוויזיה הבזויה למיגזרו, עדיף על חובש כיפה שבסה"כ יוצא לעבודתו לפרנס משפחתו – ורצוי מאוד שיצטרף כנגדו גם ערבי. עצבני עדיף על רגוע. מטומטם עדיף על חכם. פרוצה עדיפה על בתולה. חולה מין עדיף על אדם בריא. אלה הם הקריטריונים הנחוצים מבחינת מפיקי "האח הגדול" כדי להעצים הזוהמה שהם מביאים לכל בית בישראל – ורואה את זה הדור הצעיר, מפנים, ומבין שרק ככה אפשר להתקבל לחברה הישראלית – ולהצליח.
8. בית המשפט נכבד זה מתבקש לקחת בחשבון עניין מהותי נוסף שלמעשה לא היה צריך להכתב בעתירה זו, אולם המציאות מכתיבה את ההפך. בית המשפט נכבד זה חייב להכנס לסוגיה זו ולבקשה לאסור שידור תוכנית "האח הגדול". אין זה ראוי ואפילו לא חוקי להימנע מקבלת החלטה בסוגיה שלכאורה כב' ביהמ"ש טוען וחוזר וטוען בכל פעם מחדש שאינו מתערב בשיקולי רשויות בכמעט כל דבר ועניין. הרס התרבות הישראלית על-ידי מקור הכוח החזק ביותר שהוא הטלוויזיה הישראלית חייב לעמוד במבחן בג"ץ. אין במדינת ישראל כל איזון אחר המונע שידור תוכנית זבל כמו "האח הגדול". אין חוק ברור כנגד שידור התוכנית ההרסנית הזו, ופרשנות החוקים הקיימים ע"י עורכי הדין הממולחים של זכיינית "קשת" לבטח תסביר עד כמה אין התוכנית נוגדת את החוק הקיים. זה המקום והזמן שבית המשפט נכבד זה חייב להיכנס ולקבוע סייגים וגבולות לתכנים המשודרים בטלוויזיה הישראלית.
בית המשפט נכבד זה מתבקש לאסור שידור תוכנית "האח הגדול".
העותר: נסים גבאי

תאריך:  12/05/2014   |   עודכן:  12/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה לבג"ץ: לאסור שידור "האח הגדול"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים שטנגר
והפעם - התייחסות לשלב השני בהמלצות הוועדה המתחיל מהרגע שהחברה מוגדרת כ"חברה בקשיים" ומסתיים במועד בו לא עמדה היא בתשלום חוב. הגדרת המועד בו תוגדר חברה, כחברה בקשיים יוגדר בהתנייה פיננסית שתקבע באגרת החוב או בהסכם ההלוואה ולא מוקדם מהמועד בו לא שילמה היא חוב במועדו
יהודה דרורי
לנוכח מה שהתרחש באיירויזיון האחרון,כאשר השיר הישראלי זכה במשאל בין המשלחות השונות כשיר הטוב ביותר לפני חצי הגמר    אני מביא שוב מאמר שלי מלפני מספר שנים בנושא להוכיח ששום דבר בעצם לא השתנה לגבינו למעט בחירה גועלית בשיר של השנה
ד"ר יאיר ויסמן
ימים ספורים לפני ל"ג בעומר כדאי להזכיר לעצמנו שאין מצווה לעלות לרגל למירון, אבל יש מצווה לעלות לרגל להר-הבית
אברהם בן-עזרא
מנפלאות שפתנו, בבחינת מעט המחזיק את המרובה
אברהם בן-עזרא
בתחום הבנייה ישנם תקנים, תקנות, הוראות במסגרת חקיקת המשנה ויש ולכאורה רואים סתירה בין חיקוק אחד למשנהו    על המומחה לדעת כי אין לו חופש פעולה ועליו לבדוק את הפרשנות הנכונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il