X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר פדיון התשלום של נוסעי התחבורה הציבורית הולך כולו למדינה מן הראוי שאת הפקחים באוטובוסים יפעיל משרד התחבורה במקום להטיל על פקחי המפעילים להתמודד מול נוסעים אלימים
▪  ▪  ▪
קנסות דרקוניים [צילום: פלאש 90]
לראשונה: 180 שקל קנס - גם באוטובוס
עידן יוסף
מי ש"התפלח" לאוטובוס בלי לשלם ישלם קנס של עד 1,400% יותר מאשר מחיר כרטיס הנסיעה * משרד התחבורה והמפעילים לא הודיעו לציבור כנהוג
לרשימה המלאה

בימים אלה מקבלים עובדים בחברות תחבורה הציבורית סמכויות לשמש כפקחים לביקורת כרטיסים בתחבורה הציבורית. לפני חודשיים נחתם צו שמטיל קנסות הנעים בין 100 ל-180 שקלים על נוסע שלא שילם [על הצו האמור דווח בהרחבה לראשונה ב-News1. ראו משמאל].
אולם עד עתה לא נעשה שימוש בצו למרות שנחתם. ככה זה בישראל, קודם חותמים, ורק אחר כך הולכים לבדוק איך בדיוק זה יתבצע.
כוונת הרשות הארצית לתחבורה היא שפקח שתפס נוסע שהתפלח יאפשר לו קבלה של הקנס באחת משתי אפשרויות - ברירת משלוח קנס בדואר או תשלום בו במקום באמצעות כרטיס אשראי.
אבל גם עם סמכויות, התקנה החדשה נועדה יותר להרתיע מאשר לגרום לנוסעים עבריינים לשלם. גורמים בחברות התחבורה השונות עימם שוחחתי אומרים שמדובר במהלך לא נכון, מכמה סיבות:
  • הפקח אינו שוטר ואינו יכול לדרוש כלום מהנוסע, בפרט לא מנוסעים אלימים שאינם משלמים. בניגוד לרכבת הקלה או לרכבת הכבדה, אין באוטובוסים מאבטחים שיגנו על הפקחים.
  • פדיון הנסיעה שייך כולו למדינה. כאשר אף שקל לא הולך לחברה המפעילה, אין לפקחי המפעיל שום תמריץ לגבות את התשלום על הצד הטוב ביותר, מלבד החשש שייתפסו על-ידי משרד התחבורה - אירוע שהסיכוי שיקרה נמוך מאוד. מוקדם לדעת אם אכן תתקיים השביתה עליה הכריזו עובדי חברת קווים שלא יגבו תשלום מהנוסעים, אולם עצם היוזמה לקיימה מראה שלא תמיד יש למפעיל ולרגולטור זהות אינטרסים.
  • כל חברה, ובפרט אגד, עושה בקרה פנימית על טיב השירות. אולם הפיקוח על התשלום צריך להיות בידי הרגולטור, קרי: משרד התחבורה. הדבר יאפשר לחברות להפנות כוח אדם שינסה לאתר את צורכי הנוסעים ויפעל כדי לשרת אותם. המפגש בין פקח לנוסע לא תמיד מלבב, ולפעמים מוציא את החברות לא טוב תוך פגיעה בתדמית החברה.
  • מספר התקלות בכרטיסי הרב-קו אדיר. לא אחת קורה שנוסע מחויב כפליים בגלל באג במערכת. להתחיל לקנוס את הנוסעים התמימים שאפילו לא ידעו שחויבו סתם ביותר מ-100 שקלים זו פשוט חוצפה.
שר התחבורה ישראל כ"ץ מתפאר בכך שאינו מטיל אגרות גודש, שהוא מתנגד לגביית אגרה על רדיו ברכב ומתנגד לחלק ממצלמות המהירות שנתפשות בעיניו כמסחטת כספים. ככה זה כשהשר שלנו מתעניין בעיקר ברכב הפרטי, ושיקפצו נוסעי התחבורה הציבורית, שרובם אנשים דלי-אמצעים.
כמעט כל נוסעי התחבורה הציבורית העוברים דרך הנהג משלמים. גם כאשר החל פיילוט בכמה אוטובוסים של חברת דן (לפני תחילת העלייה מדלת אחורית בקו 51) - 95% שילמו! אין צורך בקנסות דרקוניים כאלו כדי לגבות עוד כמה שקלים, ואם בכל זאת סבור משרד התחבורה שיש להפעיל מערך של פקחים שיכניסו לקופת המדינה כמה גרושים - יתכבד ויעשה את העבודה השחורה בעצמו.

תאריך:  11/05/2014   |   עודכן:  11/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
במסגרת עיצומי העובדים נגד ההנהלה הורה הוועד לנהגים שלא לגבות תשלום מהנוסעים מיום שני הקרוב ולאפשר להם נסיעה בחינם    משרד התחבורה צפוי להתערב    שיבושים גם באל על
עידן יוסף
אומר כי אם תפעל המשטרה כראוי למנוע הגעת כלי רכב פרטיים לא תהיה בעיה להביא רבבות חוגגים למירון    חברות התחבורה: "שטויות במיץ, אין מספיק אוטובוסים"
עידן יוסף
מנכ"ל הרכבת הורה לתת פטור מתשלום לתלמידי ישיבות הלומדים בשדרות למרות שמדובר בהנחיה הניתנת שלא בהסתמך על החלטה ממשלתית וטעונה חתימת שר התחבורה
עידן יוסף
הצבת השילוט הסטטי בתחנות תיעשה בידי חברות התחבורה הציבורית לפי אזורים גאוגרפיים בהתאם להפעלת האשכולות    שלטים ראשונים הוצבו בבית שמש
עידן יוסף
סגניתו של חולדאי מקדמת הגעה לעבודה בתחבורה ציבורית    הממונה על התחבורה הציבורית בראש העין: לרשויות חייבת להיות אמירה, ועליהן לחולל ביקוש ולדאוג שייערכו בהתאם    תומר גודוביץ: תעריפי הנסיעה חולבים את הנוסע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il