X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם הייתה הטיית משחקים?

לוזון והלוזרים

בשני המחזורים האחרונים בליגת העל בכדורגל השיגה מ.ס אשדוד תוצאות ששירתו בצורה מובהקת את מכבי פתח תקוה, קבוצתו של יו"ר ההתאחדות התוצאות הללו היו כה יוצאות דופן, עד שהן מחייבות חקירת משטרה
▪  ▪  ▪
לוזון. האיש החזק [צילום: פלאש 90]

ליגת העל בכדורגל אינה רק מוסד ספורטיבי המעורר עניין ציבורי עצום, כפי שניתן לראות מן הסיקור התקשורתי שלה. היא גם עסק כלכלי ענק, המגלגל מיליארדי שקלים בשנה - בתקציבי הקבוצות ובהימורי הטוטו. מכאן, שאם מתעוררים חשדות בנוגע לטוהר המידות בה, הרי שזהו נושא רציני מאוד. כפי שנראה בשורות הבאות, התמיהות האופפות את שהתרחש בליגת העל בעשרת הימים האחרונים, מחייבות חקירת משטרה. לא פחות.
העובדות
1. אבי לוזון הוא יו"ר ההתאחדות לכדורגל. למרות דוחות ציבוריים חמורים ודרישות חד-משמעיות של שרת הספורט ויו"ר הטוטו, הוא מסרב להתפטר או להודיע שלא יתמודד שוב על התפקיד. במקביל, מוזכר שמו כמועמד ליו"ר מינהלת ליגת העל. מה שאומר, שלוזון היה ונשאר האדם החזק ביותר בכדורגל הישראלי.
2. לפני מינויו ליו"ר ההתאחדות, שימש לוזון כיו"ר מכבי פתח תקוה. הוא מזוהה עם הקבוצה עד היום, מגיע לכל משחקיה ותועד פעמים רבות מתנהג ואף משתולל כאחרון האוהדים, בין היתר תוך קריאות גנאי לעבר שופטים (המקבלים את שכרם מההתאחדות שהוא עומד בראשה).
3. מכבי פתח תקוה מזוהה מזה שנים עם משפחת לוזון. נשיא הקבוצה והספונסר הראשי - למעשה הבעלים - הוא עמוס, אחיו של אבי. אח נוסף, איציק, מוגדר באתר ההתאחדות כ"בעל זכות חתימה, חבר הנהלה, איש קשר, מנהל מחלקת הנוער, קצין ביטחון, קצין תקשורת/דובר, מנהל כללי, אחראי מכירת כרטיסים". ייטב לוזון, בנו של אבי, הוא מאמן הקבוצה. גיא לוזון, אחיינו של אבי, אימן אותה בעבר.
4. עד השבועיים האחרונים הייתה מכבי פתח תקוה מועמדת בולטת לירידה לליגה הלאומית, בפעם השנייה בתוך שלוש עונות. לירידה כזו יש כמובן משמעויות ספורטיביות וכלכליות מרחיקות לכת.
5. בשבת שעברה (3.5.14) יצאה מכבי פתח תקוה לאשדוד והביסה את מ.ס אשדוד 0-5. עד אותו משחק הפסידה אשדוד רק בשלושה משחקי בית בכל העונה, ספגה 14 שערים בלבד והבקיעה 25. פתח תקוה, לעומתה, ניצחה רק בארבעה משחקי חוץ, בהם כבשה רק 16 שערים. עד אותו משחק כבשה אשדוד 34 שערים, ואילו פתח תקוה ספגה 39.
6. הפעם האחרונה בה ספגה אשדוד חמישה שערים הייתה מול הפועל תל אביב, קבוצת צמרת, לפני חודשיים; היא כבשה אז ארבעה שערים. הפעם האחרונה בה הבקיעה פתח תקוה ארבעה שערים הייתה באוקטובר שעבר, מול חברתה לתחתית בני יהודה תל אביב; היא לא כבשה השנה חמישה שערים באף משחק.
7. במחזור האחרון (שבת, 10.5.14) יצאה אשדוד למשחק בבלומפילד מול בני יהודה. מאזן החוץ של אשדוד עד אותו משחק: ניצחון אחד, ארבעה תיקו, עשרה הפסדים, יחס שערים 25-9. בני יהודה הייתה חייבת ניצחון כדי להישאר בליגת העל. המשחק הסתיים בתוצאה 1-1, מכבי פתח תקוה ניצחה במקביל, היא נשארה בליגה ובני יהודה נשרה ללאומית.
8. למשחק מול מכבי פתח תקוה לא עלתה אשדוד בהרכבה החזק ביותר. במשחק מול בני יהודה עלו למגרש השחקנים הטובים ביותר שלה.
9. הבעלים של מ.ס אשדוד הוא ג'קי בן-זקן, ממקורביו של לוזון. האחרון מינה אותו לחבר בוועדת האיתור למאמן הנבחרת (אותה ביטל לוזון לאחר כמה ימים ובחר בעצמו את המאמן). אולי לא יהיה זה מיותר להזכיר, כי נגד בן-זקן תלוי ועומד תיק על מירמה בניירות ערך.
10. המאמן של מ.ס אשדוד הוא ניר קלינגר, שמעולם לא הסתיר את רצונו לקבל משרת אימון במסגרת ההתאחדות - אם כמאמן ראשי ואם כעוזר מאמן, ורצוי בנבחרת הבוגרת.
התמיהות
1. כיצד אירע שבשני המשחקים המכריעים, התוצאות של מ.ס אשדוד היו שונות בצורה כה קיצונית מאשר התוצאות שהשיגה במהלך כל העונה?
2. כיצד אירע שהתוצאות של מ.ס אשדוד בשני המשחקים המכריעים שירתו בצורה כה מובהקת רק את האינטרסים של מכבי פתח תקוה?
3. האם הפער הקיצוני ביכולתה של מ.ס אשדוד בשני המשחקים האחרונים נובע רק מכך ששחקניה היו אדישים במשחק מול פתח תקוה, ובעקבות תבוסתם נלחמו על כבודם מול בני יהודה?
הצעדים
כאשר מתעוררים ספקות מסוג זה, אמורה ההתאחדות להפעיל את חברת החקירות הפרטיות ויצמן-יער כדי לבדוק את כשרות המשחקים והתוצאות. זה לא יקרה כאשר הקבוצה של היו"ר עומדת במרכז התמיהות. אני גם מתקשה לראות את ויצמן-יער בודקת מיוזמתה את אירועי שני המחזורים האחרונים; גם היא יודעת מי חותם על הצ'קים עבורה.
בכל מקרה, מדובר כאן בחשדות פליליים חמורים שלא ניתן היה מלכתחילה להותיר אותם לבדיקה פנימית של חברה פרטית. על המשטרה להיכנס לעובי הקורה ולבחון מיידית מה התרחש כאן. האם מדובר רק בצירוף מקרים, או שמא התרחשה הטיית משחקים אגב עבירות של מירמה, שוחד וזיוף.

תאריך:  11/05/2014   |   עודכן:  11/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי לוזון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוזון והלוזרים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מודה,מעולם לא קראתי כתבה הזויה
רון6  |  11/05/14 08:37
2
עלילה או הזיה?
יוסי מ  |  11/05/14 08:43
3
רק בני-יהודה אשמים
אבנר ל  |  11/05/14 09:06
4
על ג'קי בן זקן שמעתם ?......
איש גליל  |  11/05/14 09:09
5
אולי נכון. אבל מה עם בני-יהודה ל"ת
גמל-צהוב  |  11/05/14 10:34
6
כתבה הכי הזויה שקראתי
אאא  |  11/05/14 10:37
7
אין צדק שהלוזונים בשטח
צדק תרדוף חח  |  11/05/14 10:50
8
איתמר אני מתפלא עלייך
דניאל19741  |  11/05/14 11:02
9
לוזון
בצלאל חתוכה  |  12/05/14 01:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כאשר פדיון התשלום של נוסעי התחבורה הציבורית הולך כולו למדינה מן הראוי שאת הפקחים באוטובוסים יפעיל משרד התחבורה במקום להטיל על פקחי המפעילים להתמודד מול נוסעים אלימים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מקל וגזר, בזבוז מוחלט, עוד ועוד ומשהו לא-טוב    שבת שלום
יורם דורי
מכתב למשה מילדינר, שנפל בסיני במלחמת יום הכיפורים    לקראת 2015 ראוי היה לחשוב על הישגיה האזרחיים של ישראל ותרומתנו הגדולה לרווחת האנושות כולה מלבד אלה הצבאיים
אלי אלון
"מוזאון לאומי לקיבוץ" המתוכנן בקיבוץ עין שמר בהשקעה של מיליוני ש"ח מתקציב המדינה - בזבוז כספי ציבור. עדיף להשקיע בחינוך, בריאות וברווחה לילדים נזקקים בעיירות פיתוח
רפאל בוכניק
הניוזוויק מבסס חלק מרכזי של ההאשמות כלפי ישראל בסוגיית הריגול נגד ארה"ב על סוכן ה-CIA לשעבר פול פילאר, שהוא עצמו פעיל אנטי ישראלי מובהק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il