X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר החליט השר ישי לפרק את הוועדות המרחביות שלחתי לו מכתב בנדון אבל אפילו תגובה לקונית לא קיבלתי
▪  ▪  ▪
ישי. אין תגובה [צילום: פלאש 90]

בימים אלו שמענו על עסקת טיעון בו מודה ראש העיר בת ים לשעבר, מר לחיאני בשורת עבירות שכולן נבעו מחד ממצוקה אישית בתחום הכלכלי ומאידך "נפתרו לכאורה" על-ידי קבלת כספים שלא כדין ממספר גורמים. המצוקה האישית היא גורל כל אחד מאיתנו אולם הפתרון הוא כתוצאה מתפקידו של ראש העיר ולא כל אחד מאיתנו מגיע לכך.
תכנון הבנייה ברשויות נעשה בשני רבדים: האחד בוועדת התכנון המקומית או המרחבית והשני בוועדה המחוזית. כל עיר נדרשת להקים ועדה מקומית שבדרך כלל בראשה עומד ראש העיר והחברים בה הם חברי מועצת העיר שברורבם אינם בקיאים בתחום.
לוועדה זו סמכויות גדולות ביותר. ברצותו יוסיף ראש הוועדה כמה אחוזי בניה, לא ירצה יפסיד היזם כספים רבים. ולכן יש כאן מפגש של אינטרסים והם לא יכולים שלא להוליד מצבים מביכים ביותר, שלא לאמר פליליים, כאשר יש מקבל כסף ויש הנותן. לא כולם כאלה אולם רבים וטובים נופלים בפח זה.
החלטות תמוהות
אפילו אנשים ישרים ותמימי דרך מתפתים לעשות זאת כאשר לעיר חסר מתנס, גן ילדים, פארק ועוד, ועל-ידי החלטה קטנה ניתן לפתור את הבעיות. היזמים מקבלים תוספת כספית, העירייה תוספת היטלי השבחה ותרומות והדברים באים על מקומם. אבל בדיוק כך מתבצעת העבירה ורק לעיתים יש גם מי שמלשין בלשון העם או יוצא חוצץ כנגד החלטות תמוהות.
כאשר החליט השר ישי לפרק את הוועדות המרחביות שלחתי לו מכתב בנדון אבל אפילו תגובה לקונית לא קיבלתי (תופעת האין מענה אופינית למרבית אם לא כל משרדי הממשלה).
הפתרון המוצע על-ידי הוא: הקמת ועדות מופרטות שתאוישנה על-ידי בעלי מקצוע בלבד. בראש הוועדות יעמוד דירקטוריון מורכב כולו מדירקטורים חיצוניים לעיר כמו שעכשיו הקימו את נבחרת הדירקטורים. לא תאושר משרה של פוליטיקאי. בראש הוועדה יעמוד בעל מקצוע עתיר ניסיון, גם הוא חיצוני לעיר .הוא לא יקבל את שכרו מהעירייה אלא הוועדה תהיה חברת סמך למשרד הפנים ומשם יגיע התקציב.
ניתן לבחון צירוף מספר רשויות לאותה ועדה על-מנת לחסוך בכסף. לעירייה תפקיד חשוב ביותר. היא תקבע את פני העיר מבחינת החזון להתפתחותה והיא תקבע או תהיה לה הפריבילגיה להיות שותפה לקביעת שטחי הציבור, מוסדות החינוך ועוד.
הפתרון הזה הוא אינו היחיד, ניתן לשפרו, אבל אין ספק שהוא ימנע חורים או פרצות בגדר הקוראות לגנב.

תאריך:  12/05/2014   |   עודכן:  12/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
הצהרת נתניהו כי יוביל יוזמה לחקיקת חוק יסוד הלאום היהודי עוררה סערה פוליטית מהאגף השמאלי, כאשר ציפי לבני הצטרפה גם כן למקהלה. חוק יסוד הלאום היהודי אינו סותר את קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית ומוסיף ערך מוסף לכמיהתו של העם היהודי למדינה
משה חסדאי
אך הזעזוע היה חמור במיוחד, לנוכח העובדה כי מפקד הקומנדו הצרפתי והלוחמים קראו נואשות לעזרה לכוחות הפלמ"ח הגדולים שחנו רק כמה קילומטרים ספורים משם
עו"ד חיים שטנגר
פתרון מרבית הקשיים המתוארים בטיוטת הדוח, יושג על-ידי קביעת תמריצים להכוונת הצדדים להסדר החוב, קביעה שתביא לנקודת איזון טובה יותר ביחסים שבין בעלי העניין השונים בחברה
שושנה ויג
6.5.14 יום העצמאות של ישראל הופעה בטורון, פולין    אני ואבא    כשאני במצב של כתיבה, אני במצב של נתינה אינסופית. אלה הרגעים שאני מעניקה יופי לאחרים
ראובן לייב
בכי התמרורים של החינמון על הניסיון להצר את צעדיו ולסתום את פיו - מסיח, משום מה, את הדעת מן השאלה העקרונית: האם עשוי העיתון הזה לשגשג בתפוצתו הגדולה גם כשיימכר בכסף מלא?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il