X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לנוכח מה שהתרחש באיירויזיון האחרון,כאשר השיר הישראלי זכה במשאל בין המשלחות השונות כשיר הטוב ביותר לפני חצי הגמר אני מביא שוב מאמר שלי מלפני מספר שנים בנושא להוכיח ששום דבר בעצם לא השתנה לגבינו למעט בחירה גועלית בשיר של השנה
▪  ▪  ▪
מכור מראש [צילום: AP]

במאמר שכתבתי כמה שנים לפני כן, עמד להופיע כנציגנו באירויזיון הראל סקעת. כתבתי אז ששלחנו אותו לקו-האש הראשון של המדינה לשיר שיר יפה מול חומות השנאה, הקנאה והאנטישמיות של אירופה. אומנם לא כולנו חשבנו שזה השיר הכי טוב, אבל, לפי מרבית המומחים למוזיקה האירופאים, לשיר שלו היה סיכוי להגיע גבוה ואפילו לזכות (הוא הגיע אגב למקום ה-14...).
כתבתי שהמוזיקה פה שווה לאפס, הכל פוליטיקה ולכן לא היה לו כל סיכוי מול הקליקות של אירופה כמו רוסיה וכל כנופיית המדינות שמסביבה, מאוקראינה וגאורגיה ועד אזרביג'אן, מולדבה ובלרוס, לטביה וכו'.
הזכרתי את הקליקה הבלקניית, שרק עכשיו אולי יצאה מביצת הפרימיטיביות הפוליטית, בראשות סרביה וקרואטיה, מונטנגרו, בוסניה-הרצגובינה, סלובניה ומקדוניה, המצביעות אחת למען השנייה ולא חשוב כמה מחורבן הוא השיר.
סולידריות צפונית מגעילה
שלושת המדינות הבלטיות פועלות כמובן לפי העיקרון של אחת למען השלושה והשלושה למען אחת (וגם לא שוכחות את אימא רוסיה ואבא גרמניה). חמשת הסקנדינביות הנאורות כביכול, גם הן מפגינות את הניטרליות הידועה לשמצה שלהן וכולן שומרות על "סולידריות צפונית" מגעילה ויהיה השיר מכוער ככל שיהיה... המיעוטים המוסלמים המפחידים בגרמניה, צרפת, ספרד, בלגיה, דנמרק ושבדיה יצביעו רק לשיר של מדינה מוסלמית כטורקיה או אלבניה וכבר הזכרנו את אותה סולידריות חולנית ומשונה ששרדה בגוש הקומוניסטי לשעבר (הן בינן לבין עצמן, והן בהצבעה של עבד נרצע ל"אימא רוסיה"...).
אסור לנו לשכוח את אפקט ההצבעה למדינות שכנות (או בעלות שפה משותפת) כמו בין ספרד לפורטוגל, צרפת שוויץ ובלגיה. נזכור את קפריסין למען יון ו-יון למען קפריסין, אנגליה תומכת במלטה, ואז מלטה תמיד למען אנגליה, בקיצור: לא היה להראל כל סיכוי לנצח מלכתחילה.
פעם, לפני כ-30 שנה הייתה קצת הגינות באירוויזיון וניסו לבחור לפי הפופולריות של השיר עצמו, היום אירופה הפכה לשוק עם פי-שתים מדינות שרובן אינן בדיוק מפותחות מבחינה תרבותית אוביקטיבית, והפוליטיקה כיום משדרת משם בקביעות אי-הגינות בסיסית בכל שטח, בייחוד כלפי ישראל.
זה משגע את כל האנטישמים בעולם שישראל יוצאת טובה במשהו... אומרים לי יודעי דבר שזה קשור ליחסי-הציבור שלו בחו"ל... בולשיט... אם היינו רוצים לדאוג שההופעה של ישראל בתחרות תהיה לטובת יחסי הציבור של מדינת ישראל, היינו צריכים לשלוח את מקהלת הסתדרות-הגננות שתשיר את "התקווה" עם הרבה דגלי כחול-לבן ברקע. זה היה מספיק... או אולי את דנה אינטרנשיונל עם שפם... הדבר אולי לא היה זוכה במקום ראשון אבל לבטח היה נראה מכובד ליחצני משרד החוץ.

תאריך:  12/05/2014   |   עודכן:  12/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דנה אינטרנשיונל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירו-ביזיון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תגיד אותם לשולה הגננת ל"ת
בכיין  |  12/05/14 13:58
2
אכן. מצמרר...
סתם יהודי  |  12/05/14 15:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יאיר ויסמן
ימים ספורים לפני ל"ג בעומר כדאי להזכיר לעצמנו שאין מצווה לעלות לרגל למירון, אבל יש מצווה לעלות לרגל להר-הבית
אברהם בן-עזרא
מנפלאות שפתנו, בבחינת מעט המחזיק את המרובה
אברהם בן-עזרא
בתחום הבנייה ישנם תקנים, תקנות, הוראות במסגרת חקיקת המשנה ויש ולכאורה רואים סתירה בין חיקוק אחד למשנהו    על המומחה לדעת כי אין לו חופש פעולה ועליו לבדוק את הפרשנות הנכונה
רועי אורן
ידוע שרפורמה העוברת בשערי הכנסת עוברת מספר רב של שינויים. השאלה היא - איך מחזקים את השירות הציבורי, מבלי שיהיה תלוי ברצונם הטוב של הפוליטיקאים?
נסים גבאי
משרד הביטחון הודיע על ביטול תרגיל העורף – הנימוק: "אזלו המשאבים"    שר הביטחון יעלון מפנה אצבע מאשימה לעבר שר האוצר לפיד שמקצץ בתקציב הביטחון    לא ידעתי אם לצחוק או לבכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il