X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אומ"ץ טיפלה בהטיית משחקים, במעורבותם של גורמי פשע, בהימורים בבעיות של טוהר מידות אישי של בעלי תפקידים מרכזיים והגנה על עובדים בארגוני ספורט שחשפו מעשי שחיתות, סייעה בשינוי ובזה שכרה
▪  ▪  ▪
אומ"ץ. השינוי הוא השכר

מאז הקמתה של תנועת אומ"ץ, לפני למעלה מעשר שנים, התלבטנו האם יש מקום לכלול את ענפי הספורט ברשימת הפרויקטים שאנחנו מטפלים בהם במסגרת פעילותנו השוטפת למען השרשת מנהל תקין וטוהר המידות.
הסיבה לכך נבעה מהעומס האדיר שמוטל על מתנדבי אומ"ץ הנאבקים ללא ליאות בו-זמנית בשחיתות השלטונית הגואה ומטפלים בעוולות חברתיות שהולכות ורבות.
בסופו של דבר החלטנו להתמקד בשלב הראשון במעשים לא ראויים בענפי הספורט שמעלים חשד לפגיעה לכאורה בשלטון החוק.
אומ"ץ טיפלה, בין השאר בהטיית משחקים, במעורבותם של גורמי פשע, בהימורים בבעיות של טוהר מידות אישי של בעלי תפקידים מרכזיים והגנה על עובדים בארגוני ספורט שחשפו מעשי שחיתות.
מתברר שהשאיפה לנצח בכל מחיר הולידה, למרבה הצער, תופעות חמורות למיניהן שאי-אפשר לעבור עליהן לסדר היום.
קשה להתעלם גם מתהליך המסחור של הספורט.
המציאות העגומה מלמדת במקביל שיש השלכות שליליות לסכומי הכסף הגדולים שמושקעים בענפי הספורט הפופולריים ולתשלומי השכר המוגזמים לחלק מהשחקנים.
התרענו על תופעות פסולות בפני משרד הספורט, מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, ועדות הכנסת וגורמים נוספים. סייענו לעיתים לשינוי פני הדברים וזה היה שכרנו.
אבל לא הסתפקנו בכך.
מדי שנה עורכת אומ"ץ אירוע שנתי של הענקת אותות ועיטורי אומ"ץ לאישי ציבור, גופים, אזרחים ואנשי תקשורת שהוכיחו אזרחות טובה או מופת אישי בפעילותם היומיומית לקביעת נורמות של מוסר והשרשת צדק החברתי.
ההחלטה לארגן אירוע ייחודי של הוגנות בספורט הבשילה באומ"ץ בחודשים האחרונים וזכתה לתנופה במסגרת התוכנית החינוכית של אומ"ץ.
תוכנית זו משולבת בשיעורי האזרחות בבתי הספר העל יסודיים
בשיתוף עם משרד החינוך.
במהלך ההרצאות ציינו חלק מהתלמידים כמה ענפי ספורט כגורם מרכזי בחייהם כספורטאים פעילים או כאוהדים נלהבים. תלמידים אלה תריעו מפני תופעות פסולות שפשטו במגרשים ובמתקנים ואכלו כמה חלקות טובות.
המסקנה הבלתי נעימה הייתה שיש לחפש אלומות אור.
החלטנו שהגיעה השעה להביע את הוקרתנו לספורטאים, מאמנים, בעלי קבוצות ואנשי תקשורת באמצעות אירוע נפרד תחת הכותרת: "הוגנות בספורט" כדי לציין את החשיבות הרבה שאנחנו מייחסים לספורט נקי.
אנחנו לא עושים זאת באמצעות פרסים כספיים, כמקובל אצל גופים מסחריים אלא באותות, עיטורים גביע וציון לשבח שהולמים את אופייה הצנוע של אומ"ץ שהיא תנועה של מתנדבים.
מבחינתנו ערכם עולה עשרת מונים.
מי שנבחר לעמוד בראש הוועדה לקביעת הנבחרים הראויים להוקרה הוא חבר הנהלת אומ"ץ מעוזיה סגל, אחד מנכי צה"ל הקשים ביותר, שהיה בעבר שחקן כדורסל מצטיין ובגלל פציעתו בפעולה קרבית בצה"ל, נקטעה הקריירה הספורטיבית שלו.
למרות פציעתו הקשה הוכיח מעוזיה הלכה למעשה את עצמת רוח האדם המוצקה והאיתנה על פני הגוף הקטוע.
מעוזיה עוסק בפעילות מגוונת בנוסף לעבודתו המקצועית כעובד סוציאלי בכיר. הוא מחבר ספרים דוקומנטריים, פעיל באומ"ץ למען טוהר המידות ומשמש יו"ר ועדת הביקורת של איגוד הכדורסל.
אין זה מקרה, אפוא, שהחלטנו להציב במרכז האירוע השנתי הראשון של " הוגנות בספורט" את הספורטאים הנכים והמוגבלים שעושים חיל במועדון הספורט אילן ברמת גן ובמסגרת עמותת אתגרים.
מקבל אות ההוקרה יואל שרון, מייסד עמותת "אתגרים וזוכה עיטור הכבוד משה רשקס יו"ר מועדון ספורט הנכים אילן ברמת גן הם נציגי המופת שלהם.
גם בחלק האמנותי נתנו משקל לספורטאים נכים בעלי כישרונות בשירה ובריקודים.
בהזדמנות זו אני מבקש לברך את הספורטאים הנכים והמוגבלים, המאמנים, האמנים, פעילי איל"ן ועמותת אתגרים המצויים אתנו הערב. כה לחי לכם.
אני מודה לחברי ועדת השיפוט שעשו מלאכה למופת בבחירת המועמדים הראויים ביותר לקבלת אותות, גביע וציון לשבח.
מקבלי העיטורים נבחרו על יסוד המלצות של אלה שעקבו מקרוב אחר פעילותם המבורכת.
תודה מיוחדת שלוחה לשרת התרבות והספורט הגב' לימור לבנת על תמיכתה באירוע שחופף את פעילותה למכן ספורט הוגן. תודה נוספת למועצת ההימורים בספורט (טוטו) השותפה לנו בארגון ובמימון האירוע ולוועד האולימפי שפרס את חסותו. תודה גדולה לדן כנר, מנחה הערב בהתנדבות מלווה בהערכה והוקרה מקצועית ואישית.
ואחרונה חביבה היא המפיקה הראשית של האירוע, קרן פורת-פרומר, הראויה למלוא חופן השבחים על החריצות והיעילות שגילתה לאורך כל תקופת הארגון.
אומ"ץ מתכוונת להנהיג מסורת שנתית של בחירת אנשי מופת בענפי הספורט האולימפיים והאחרים.
בכך נתרום את חלקנו הצנוע להעצמת ההוגנות בספורט, שחשובה בעינינו לא פחות מניקוי הפסולת הציבורית.

תאריך:  14/05/2014   |   עודכן:  14/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספורט ללא רבב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הדרך שלכם מוכיחה את עצמה
אוריאלה  |  14/05/14 16:22
2
מעוזיה סגל היקר
מותיקיי העיר פ"ת  |  16/05/14 10:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
במה הואשם והורשע אולמרט? האם מישהו כולל השופט רוזן מצא עובדות שהאיש לקח שקל אחד לכיסו? לא!! האם קיימת מפלגה אחת בישראל שלא ביצעה עבירות פליליות במיליונים, ולא כמו פסה"ד במשפט אולמרט המדבר כאילו הביא אישית למפלגתו 60,000 שקל אסורים?
עו"ד חיים שטנגר
באותה הזדמנות שאנו מבטלים את מוסד הנשיאות נבטל על הדרך גם את הכנסת. לשם מה על רה"מ להיות תלוי ב-119 עסקנים כדי לנהל את הממשלה?
אירה קונטורובסקי
כשהתחלנו לדבר בגרעין העמותה על האחד במאי, עלו, שלא מן הנמנע, המילים "חג הפועלים"    ובזה הגיע תורי לפרוח ולהתגרד, כי משהו בכלל החגיגות האלה לא הסתדר לי    לחגוג את חג הפועלים? חג? פועלות? פועלים? התפישה הזאת שצריך ויש מה לחגוג, נראתה לי תלושה ורחוקה מהחיים שלי
ראובן לייב
בעוד שהממסד היהודי בארה"ב העדיף להחשות בתקופת השואה ולא לפצות את פיו על מה שעולל הנאציזם לעם היהודי באירופה - מצאה קבוצת פיטר ברגסון את הדרך להרעיד את אמות הספים בארצו של הדוד סם
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מעשנים ושערים ברבע מהמגרשים    הניצחון של ביבי - רוטציה בליכוד בוועדת חוץ וביטחון    הגרעון והפרסום הנדיב בקופות החולים - הכללית כמשל    ולקינוח אנטישמיות אז והיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il