X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין לי כל ספק - שמתחילה תקופה חדשה, בכל הנוגע של התייחסות מערכת אכיפת החוק, לרבות בתי המשפט, הציבור והתקשורת לנושא שחיתות ציבורית
▪  ▪  ▪
דוד רוזן. פסק דין עם השלכות [צילום: פלאש 90]
"נקי כפים ובר לבב אשר לא נשא לשווא נפשי ולא נשבע למרמה"
(תהילים כד, 4)

"מי שמעניש בשכל טוב, אינו מתנקם על הפשע לשעבר, שהרי אין להשיב את הנעשה, אלא למען העתיד, כדי שאותו פושע לא יפשע שנית".
(פרוטגורס)

העונש של 6 שנות מאסר + 1 מיליון ש"ח קנס, שהוטל על אהוד אולמרט, החמור ביותר שהוטל על איש ציבור, ראש ממשלה לשעבר, בעבירות של שחיתות והפרת אמונים.
שר האוצר בממשלתו של אולמרט - הורשע בעבירות חמורות ונדון ל-5 שנות מאסר ויצא מהכלא. נשיא המדינה, משה קצב, בתקופתו של אולמרט נדון ל-7 שנות מאסר ועדיין בכלא. השר בניזרי ישב בכלא, השר רמון - הורשע וסיים את הפרק הפוליטי.
תמונה לא מחמיאה לממשל ישראל.
גזר הדין במשפט הולילנד - השלכות
לא נתקלתי עד היום, בגזר דין בנושא שחיתות מוסדית והפרת אמונים של נבחרי ציבור, בנוסח כה קשה, בוטה, עד כדי ביטויים קיצוניים כמו בגידה, שאת נפש, גועל, ביצה זיהום, ריקבון שלא נרשמו עד היום בפסק דין של בית משפט. פרט למקרה חריג של משפט צור, מפי השופט העליון חיים כהן ז"ל, בשנות ה-60.
יש הטוענים, כי השופט הגזים ונסחף בביטויו הקשים וכי המילה "בוגד" בהקשר ללקיחת שוחק, מוגזמת ומרחיקת לכת. האמת - הקונוטציה "בוגד" בהקשר לעבירת שוחד, במיוחד כשמדובר בראש ממשלה, מוגזמת, אך לא התוצאה.
ההשלכות של פסק הדין
ללא ספק, הביטויים שהופיעו בהכרעת הדין ובמיוחד בגזר הדין - יהדהדו עוד זמן רב, בתקשורת ובמערכת המשפט.
אין לי כל ספק - שמתחילה תקופה חדשה, בכל הנוגע של התייחסות מערכת אכיפת החוק, לרבות בתי המשפט, הציבור והתקשורת לנושא שחיתות ציבורית.
הריקבון המוסדי בצמרת
לא נעים לערוך מצאי של אנשי ציבור שהורשעו בשנים האחרונות, בשל פרשיות של שחיתות והפרת אמונים, כלומר: הפרת אמון הציבור, אמון המערכת, אימון במשרות ובתפקידים שהם ממלאים ואחראים על כך בפני הציבור.
תמונה ממשלתית של 2006
אהוד אולמרט - ראש ממשלה, הירשזון - שר האוצר, חיים רמון - שר המשפטים, בניזרי - שר, ומעל כולם האזרח הראשון נשיא המדינה - משה קצב - כולם בוגרי ממשלת אולמרט, בתי משפט ובתי סוהר (פרט לרמון והנשיקה).
אין כמובן, במה להתפאר ומה להעביר הלאה לילדים ונכדים.
מה המניע למתן שוחד ומעשי שחיתות
ובכן, מדובר בקשת רחבה של מניעים אינטרסים אישיים, עסקיים, בצע כסף, רצון להחזיר טובה, לא להיות חריג במערכת, לא להכעיס את הגדולים, הבוסים ולבסוף גם "שלח לחמך על פני המים" - מי יודע מה ילד יום.
מה האינטרס של העשירים - השבעים, בעלי הממון, בעלי הקרקעות - עיניים גדולות, בצע כסף וכמה שיש יותר כסף, כך רוצים יותר.
תופעת המאכערים
בין הרעות החולות, שנתגלו במשפט, אחת הקיצוניות, ומזהמות והמכעיסות - היא תופעת המאכערים. גם השופט רוזן, בהכרעת הדין, התייחס לתופעה בחומרה רבה והעמידה בשורה אחת עם נותני השוחד, תוך אמירה ברורה שצריך לנקות את התופעה ולהחרימה.
המניע שלהם ברור - כסף ועוד כסף. הטכניקה - קשרים, שוחד, פרוטקציה, הבטחות, הישגים ושוב שוחד.
מילה טובה לחושף השחיתות
בכל ההמולה התקשורתית, אסור לשכוח את מי שהחל לגלגל את כדור השלג העכור - הוא העיתונאי יואב יצחק, עורך אתר מחלקה ראשונה.
מה לא כתבו עליו, במה לא השמיצו אותו בלוגיסטים, עיתונאים ומקורבים - הזוי, אובססיבי וכו' וכו'.
מילה טובה למבקר המדינה השופט מיכה לינדנשטראוס
השופט לינדנשטראוס, בתפקידו כמבקר המדינה, קיבל את התלונות הרבות, בדק, חקר ומצא שיש בסיס לפתיחת חקירה פלילית, שנתקלה בראשותה בקשיים מצד היועץ המשפטי לממשלה שלא התלהב, להתערב ולחקור. גם הוא לא נבהל, לא נסוג ונלחם על ממצאיו.
להזכיר לציבור - העיתונאי יואב יצחק, העביר חומרים על הבית ברח' כרמיה בירושלים, והקומבינה בקנייתו, על אוסף המתנות של אולמרט, על נכסים נוספים, אשר לגבי חלק מהם התיק נסגר, אך הארומה שהייתה סביבם לא הייתה נעימה ובוודאי לא מריחה טוב.
אילולי התעקשותו של יואב יצחק והמבקר לינדנשטראוס שקיבל חומרים ממשרדה של שולה זקן וגילה שם חריגות והתנהלות לא תקינה, המשפט היה נראה אחרת.
המקורבים, החברים והתקשורת האוהדת - אסור להתעלם מהתופעות שליוו את משפטי אולמרט, ראשון-טורס, טלנסקי וגם הולילנד.
היו כתבים ועיתונים שתמכו באולמרט, וכך זה גם התבטא בתקשורת הכתובה והאלקטרונית.
חברים של אולמרט
אולמרט הוא אדם חכם, נחמד, חבר טוב, עוזר מתחשב, תורם וגם מעורב. לא פלא שיש לו חברים טובים ורבים, שלא מאמינים עד לרגע זה שהוא אשם ושיש לו יד או רגל בכל נבכי השחיתות.
מצד אחד - זאת ברכה חברים כאלה, מצד שני אולי אם היו יותר אמיצים ויותר אסרטיביים, היו מזהירים או מונעים ממנו לגלוש ולהיכשל בתחומים שהצניעות יפה להם.
יהירות ושחצנות
הזיכוי מרוב האישומים בפרשת ראשון-טורס וטלנסקי, כנראה סנוורה את אולמרט וכל הסובבים אותו, אחרת קשה להאמין ולהבין את התנהגותו היהירה והשחצנית, במהלך המשפט ובמיוחד בסיומו.
זכותו של אדם להאמין בחפותו
יש דרכים רבות, צנועות ופשוטות להביע את האמונה בחפותך. לגבי אולמרט - נראה לי שהוא היה "בטרנס של הדחקה" או אוטוסוגסטיה של חפות שמנעה ממנו ראייה מפוקחת של המציאות.
להצהיר בפני השופט שהוא טעה, כשל, לא פירש נכון ושהוא כבר מערער לעליון כדי לקבל צדק - היא טעות אסטרטגית בסיסית - שנובעת מיהירות ושחצנות.
לצאת נגד שולה זקן - מזכירתו הנאמנה ושומרת סודות כמוסים של התנהלותו ארוכת השנים, הייתה טעות גסה נוספת. אסור היה להפיל עליה את התיק ובוודאי לא לזנוח אותה בעת צרה. אולי גם זה נבע מביטחון יתר, שחצנות ויהירות. ייתכן - ועל כך צריך לשלם.
ההד למשפט בעולם:
התפשט במהירות ולא לחיוב, תדמית המדינה שראשיה בבית-סוהר, לא מחמיאה ורק נתניהו חוגג על סושי ביפן.

תאריך:  15/05/2014   |   עודכן:  15/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  חיים רמון  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יואב יצחק / Yoav Yitzhak  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מועצת העיתונות בישראל  מחלקה ראשונה / First Class  מיכה לינדנשטראוס  ממשלת ישראל / Israel Government  משה  ישראל  משה קצב / Moshe  Katsav  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  פרשת כרמיה  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה בשחיתות מתחילה בעונש חמור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עים עירית תל אביב
איציק מהקומבינות  |  17/05/14 23:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
התביעה: ההקלטות יוצרות חשד לכאורה לשיבוש הליכים מצד אולמרט ועו"ד תל-צור, ומחזקות את הראיות נגד אולמרט בפרשת הולילנד ובפרשות ראשונטורס וטלנסקי
איתמר לוין
המדינה וההגנה יבקשו מרוזן לאמץ את הסדר הטיעון: 11 חודשי מאסר וקנס של 100,000 שקל    מתחם הענישה שקבע רוזן לנאשמים שהורשעו בעבירות דומות היה שלוש-ארבע שנות מאסר
איתמר לוין
שמעון גלאון, אמנון ספרן ויעקב אפרתי זוכו מחמת הספק    הפרקליטות הייתה מתקשה לטעון מצד אחד נגד הזיכויים, ומצד שני - להגן על ההרשעות של יתר 13 הנאשמים
תרצה הכטר
הקראת גזר הדין של נאשמי "פרשת הולילנד", בביהמ"ש בשידור-חי הייתה "אירוע מדיה" והיוותה "הכרזה" – מעין טקס אשרור ערכים, חיזוק עיקרון אכיפת החוק והציות לו במדינת ישראל
שי ניצן
אגרת מיוחדת מטעם פרקליט המדינה בנושא גזר הדין בפרשת הולילנד, שהופצה לכלל פרקליטי המדינה [י"ג באייר תשע"ד, 13.05.2014]
רשימות נוספות
"תיקון 113 - זר לעבודתו של השופט"  /  איתמר לוין
"נותן השוחד - מושחת; מקבל השוחד - בוגד"  /  איתמר לוין
"דנקנר ניצל את מעמדו כדי להזרים שוחד"  /  איתמר לוין
מה הלאה?  /  איתמר לוין
יקוב הדין את ההר  /  איתמר לוין
מבחן בוזגלו כן ולא   /  שמעון זיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il