X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חברי ההרכב "התזמורת העממית" הוציאו אלבום חדש בשם "אהבה רבה" שמוקדש לניגוני חב"ד ספרו החדש של יואב בלום מדבר על אנשים שבאפשרותם לגרום לאחרים אחרים להרגיש דברים שהם היו רוצים להרגיש ד"ר יואל אליצור, מבקש בספרו החדש לבחון את המקומות שנזכרים בפרשיות השבוע
▪  ▪  ▪
ספרים חדשים [צילום: AP]

אהבה רבה - התזמורת העממית בניגוני חב"ד

לאחרונה הוציאו חברי ההרכב "התזמורת העממית" אלבום חדש בשם "אהבה רבה" שמוקדש לניגוני חב"ד. האלבום מורכב מרצועות היוצרות מארג של ניגונים שונים: מהם מוכרים, וישנם כאלה שפחות.
האלבום החדש מכיל תשעה ניגונים בעיבודים שונים. בין הניגונים באלבום ניתן למצוא את "צמאה לך נפשי" בגרסתו השמחה, "רחמנא" שמשויך יותר לשירי הנשמה, "וכל קרני רשעים אגדע", "ניגון שאמיל", "ניגון מארץ ישראל" ואחרים.
האלבום מתאים למי שאוהב ניגונים בעיבודים שונים (יש לציין, כי ישנם רצועות שלטעמי פחות מעובדות מהאחרות) ולמי שמתחבר לניגוני חב"ד העתיקים בגרסה חדשה יותר.

המדריך לימים הקרובים - יואב בלום, כתר

כשבוחנים את ספרו החדש של יואב בלום "המדריך לימים הקרובים", מוצאים בו רעיון מעניין. העלילה מדברת על אנשים שבאפשרותם לגרום לאחרים אחרים להרגיש דברים שהם היו רוצים להרגיש - אירועים שהתרחשו בהיסטוריה האנושית, למשל. זה כמובן יכול להפוך את הדבר לחיצוני מבחינה מסוימת.
אפשרות של הרגשת אירועים שקרו בעבר באופן ישיר כאילו הם מתרחשים זה עתה, היא בגדר מדע בדיוני, אך בספר המציאות הזו הופכת לממשית על-ידי גיבורי העלילה. ישנו סיפור מעניין ויש גם דרמה והיא בעיקר ממוקדת ותחומה באזור ובזמן.
הספר מומלץ למי שמבקש פרוזה עם הומור, אך גם עם מוסר או עם מעט פילוסופיה. כאמור, מדובר בפנטזיה בדיונית, אך גם ריאלית במידת מה.

מקום בפרשה - ד"ר יואל אליצור, ידיעות

לימוד התנ"ך יכול להיעשות במגוון דרכים: לימוד פרשני המקרא, ראשונים ואחרונים, מן העת העתיקה והחדשה. אפשרי גם לבחון את הכתוב בצורה לשונית מדויקת כשם שעשו חז"ל במדרשים השונים ובתלמוד. ויש גם אפשרות נוספת: חיפוש התיאורים במקרא במציאות ימינו מבחינות שונות - גאוגרפיה, בוטניקה, היסטוריה ארכיאולוגיה ותחומים נוספים.
ד"ר יואל אליצור, מבקש בספרו החדש "מקום בפרשה - גאוגרפיה ומשמעות במקרא", לבחון את המקומות שנזכרים בפרשיות השבוע בהקשרים שונים במציאות העכשווית. בספר ישנו ניסיון למצוא את המקומות המוזכרים במקרא, כמו למשל את המקומות הבאים: גן עדן והעי, גורן האטד והר סיני, הר גריזים והר עיבל וכן מקומות אחרים. הם נידונים ב-62 פרקי הספר, הערוכים לפי סדר פרשת השבוע ומועדי ישראל.
למי שאוהב ללמוד התנ"ך, הספר מומלץ. הוא מדבר על פן מאוד ספציפי ומוגדר בתנ"ך ומתמקד בניתוח המקומות.

תאריך:  15/05/2014   |   עודכן:  29/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה שפריר
סיפור בני-האלוהים, הנפילים, והגיבורים; ופרשת נֹחַ והמַבּול    (בּראשית פרק ו, 4-2, 21-7, וכל הפרקים ז,ח,ט.)
יהודה דרורי
לאחר מאבק של יותר מ-40 שנה, וחשיפה אחר חשיפה - אין לי כל ספק שאריה אבנרי הוא הכוכב האמיתי בכל פרשת הנפילה המבורכת הזו של אהוד אולמרט
עמוס אריכא
אני מציע לכל אותם עיתונאי החצר האחורית, המייללים נהי מעורר רחמים על גורלו המר של הגדול בנבלים, ראש ממשלה לשעבר, שיטלטלו את ראשיהם פעם אחת ולתמיד ויתעוררו מחזון ההכנעה המשפילה שלהם לאולמרט ולבני משפחות הנהנתנים עד בחילה
יוסף דיין
אם נקבל את הקביעה של עמוס עוז, שמדינה אינה יכולה להיות יהודית, כשם שכיסא או אוטובוס אינם יכולים להיות יהודיים, כי אז היא - המדינה - גם אינה יכולה להיות דמוקרטית, כשם שכיסא או אוטובוס אינם יכולים להיות דמוקרטיים
איתמר לוין
המפכ"ל צריך לשלם במשרתו על הפרות החוק של המשטרה, העובדים והפקידים הם השליטים האמיתיים, דליה איציק ומאיר שטרית מזלזלים בחוק ובתבונה של כולנו, נתניהו נכשל לחלוטין בטיפול במסתננים שכבר כאן, וליוסף שפירא יש שתי טעויות קשות במתכונת הדוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il