X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השרים וחברי הכנסת מתחילים להרגיש רעידות בכסא עליו הם מתרווחים להנאתם – הרבה לפני המועד החוקי לקיומן של הבחירות
▪  ▪  ▪
מליאת הכנסת [צילום: פלאש 90]

כמעט שנה וחצי אחרי הבחירות האחרונות לכנסת, וניתן להתחיל לספור לאחור לעבר הבחירות הבאות. לא צריך רמת מישכל מי יודע כמה כדי להבין (בעיקר ע"ס ניסיון העבר) שהזמן שנותר לכאילו קדנציה מלאה בת 4 שנים איננו רלוונטי רק בחודשים האחרונים לפני התאריך שייקבע לבחירות הבאות לכנסת.
השרים וחברי הכנסת מתחילים להרגיש רעידות בכסא עליו הם מתרווחים להנאתם – הרבה לפני המועד החוקי לקיומן של הבחירות, ובטרוניה אופיינית הם מתחילים להניע את חלקי גופם ולהניע את גלגלי המח שלהם לעבר המטרה הבאה וההכי חשובה: להיבחר שוב.
הסדקים בין המפלגות מתרחבים, ואפילו בתוככי הסיעות בכנסת מתחילות קומבינות שונות ומשונות (עד כדי פילוגים) – והכל לצורך השגת מטרה ו/או כל דבר שיידרש כדי לא להיתפס עם המכנסיים למטה.
אפילו "המשפחות" הפוליטיות מתחילות לחפש סיבות לריב, וכמובן הכל כדי להאדיר עצמן על ציבור הבוחרים. "האחים" לפיד את בנט עזבו את הדירה המשותפת, וכל "אח" משתדל ללכלך כמה שיותר על "אחיו". כך גם בליכוד-ביתינו שמחפשים דרך להיות עצמאיים כבעבר, ולשם כך מחפשים את קרש הקפיצה הנח ביותר שגם יתבטא לאחר מכן בקלפי כחזרה למקורות ובעיקר לכמות מנדטים גדולה יותר.
על עשייה ציבורית שלשמה נבחרו הפוליטיקאים המנותקים מבוחריהם שנייה לאחר פרסום תוצאות הבחירות – אין מה לדבר בכל שלב של מהלך הקדנציה, וכעת כאשר כל אחד לנפשו, הס אפילו מלחשוב על יצירתיות שתיטיב עם העם.
נתניהו איננו חושש ממתחרים על הכתר. טרם קם מישהו שמסוגל להיות כל כך רע לבוחריו, ואם טרם הפנמתם שזו השיטה האולטימטיבית להישרדות פוליטית, מוטב שתיגשו למועד ב' בבחינות ואולי שם תצליחו להתעלות על עצמכם ולהבין את "החומר".
לפיד הצליח. הוא דיבר על הפחתת המע"מ ברכישת דירות לזוגות צעירים, ואם הלכה למעשה לא נבנתה ולו יחידת דיור אחת לרפואה – זה ממש לא רלוונטי לצורך עיבוי הרזומה הנדרש לצורך בחירה מחדש.
גם ליברמן עשה את שלו. הוא הצליח למחוק כל סיכוי להסדר עתידי עם הפלשתינים, הסתכסך עם כמעט כל מדינה ידידותית, וכליפתן שיבח מהפה ולחוץ את ארה"ב הגדולה בידידותינו. יותר מזה לא ניתן לבקש מהדב הסיבירי הזה.
בנתונים האלה לא יקשה על הבוחר הישראלי לממש את זכותו לבחור במדינה הדמוקרטית בה הוא חושב שהוא חי – בדיוק את מי שהוא חפץ לראות בממשלה ובכנסת. בינינו, גם הוא וגם אנחנו הצופים בתדהמה מהצד יודעים ש"מה שהיה הוא שיהיה" כך שאפילו הפתעות מיוחדות לא מצפות לא לנו ולא לזה שהטריח עצמו לקלפי.
כי ככה זה בישראל: מדינה דמוקרטית עם זכויות שוות לכל אחד לבחור ולהיבחר, ואפילו יהיו התוצאות אחרי הבחירות זהות כמעט לחלוטין – הרי שלפחות לא יהיה צורך להתרגל לפרצופים חדשים שיצריכו מאיתנו מאמץ לזכור גם שמות חדשים.

תאריך:  19/05/2014   |   עודכן:  19/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
הסכם הפיוס הפלשתיני סולל את הדרך להשתלטות חמאס והג'יהאד האיסלאמי על אש"ף בחסות אירן
גיל נוילנדר
כרום, פיירפוקס או אקספלורר – חורי אבטחה בדפדפני האינטרנט השונים עלולים להעמיד את המידע האישי שלכם בסכנה, אז איך תנצלו את היתרונות של הדפדפן מבלי להתפשר על האבטחה או הפרטיות שלכם?
אפרים הלפרין
שני הגיגים בכל הנוגע לפרשת אולמרט    האמירה המקובלת שרוזן הוא שופט מזן מיוחד היא אומנם תעודת כבוד לרוזן, אך היא תעודת עניות למערכת המשפט בישראל
מרק בריל
צהובה בעיניים-יש. ישראלים? אין.
עו"ד חיים שטנגר
השמחה על ניצחונה של מכבי אינה שמחה אמיתית ואותנטית מהלב. זו שמחה מסחרית ובשביל שמחה מסחרית לא שווה להרטיב ת'בגדים שלא לצורך. נגמרו הימים התמימים האלה של טל ברודי, מיקי ברקוביץ', מוטי ארואסטי שהיו "כושים מקומיים" של מכבי של אז, עד כי לא היה כל צורך להביא לארץ, בייבוא חופשי "כושים מתוצרת חוץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il