X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכבי תל אביב כדורסל היא עסק פרטי המשגשג על חשבון הציבור, באמצעות הטבות מס שערורייתיות ומכירת זכויות שידור במחירים מופקעים. במחשבה שנייה, זהו ייצוג לגמרי לא רע של פני המדינה
▪  ▪  ▪
עסק של כמה בעלי מניות [צילום: AP]

לפני עשרה ימים התנגדתי כאן להגדרתה של מכבי תל אביב בכדורסל כ"הקבוצה של המדינה". תרשו לי לצטט את מה שכתבתי אז:
מכבי תל אביב היא עסק פרטי השייך לכמה בעלי מניות, שמטרתו להשיא את רווחיו-שלו ו/או להגדיל את האגו של הבעלים. כאשר מבקשים ממכבי פרטים כגון שכרם של שחקנים, מקבלים את התשובה - הנכונה - שעסק פרטי אינו חייב לדווח על כך. שלא לדבר על העובדה שהדוחות הכספיים של הקבוצה סודיים כמעט כמו מבצעיה של סיירת מטכ"ל. אבל כאשר אותם מנהלים רוצים למכור זכויות שידור - הם נזכרים לומר שבעצם הקבוצה מייצגת את המדינה.
בואו ניזכר בעוד פרט קטן: אומנם שבעה מבין 14 שחקני הסגל הם בעלי אזרחות ישראלית, אבל זה כולל את שני נערי הפוסטר התורנים ושלושה שלא נולדו בארץ. כלומר, ב"קבוצה של המדינה" יש רק שניים שנולדו במדינה שאותה היא מתיימרת לייצג. למעשה, מדובר באוסף של שכירי חרב, שיעבדו היכן שיקבלו את התנאים הטובים ביותר: אתמול בריאל, היום במכבי, מחר בצסק"א. אז גם אם מכבי תזכה ביורוליג, זה לא יהיה לתפארת מדינת ישראל.
עד כאן הציטוט. היום מספרים לנו, שהמדינה כולה במתח לקראת גמר היורוליג. עכשיו אני מבין למה לא ישנתי מי-יודע-מה טוב בלילה האחרון: הייתי במתח תת-הכרתי. וזה אפשר לי לחשוב שוב, ולהגיע למסקנה שעלי לחזור בי. מכבי תל אביב מייצגת היטב את המדינה.
מכבי תל אביב פרחה על חשבונו של משלם המיסים ובזכותו של מונופול ממשלתי. היוקרה והממון הכבדים של הקבוצה נבעו מכך ששנים רבות רכשה רשות השידור את הזכויות לשידור משחקיה בסכומים שמעולם לא פורסמו, אך אשר לפי כל השמועות שלא הוכחשו - היו מופרזים בהחלט. וזה כאשר הרשות הייתה מונופול ויכלה להכתיב כל מחיר שרצתה. אבל היא לקחה את כספי האגרה - מס חובה לכל דבר - ושלשלה אותם לכיסיו של עסק פרטי. בלי מכרז, בלי נהלים, בלי בקרה, בלי דיווח, בלי כלום.
מכבי תל אביב המשיכה למכור מוצר פגום במחיר מופקע גם לאחר מכן. רכישת זכויות השידור של משחקיה, גם כאשר הלכה ואיבדה את צביונה הישראלי וגם כאשר הישגיה הלכו והתמעטו, הייתה בין ההחלטות השגויות ביותר של ערוץ 10. הערוץ המקרטע, שלא עמד מעולם בהתחייבויותיו למדינה וליצירה המקורית, הזרים מיליוני דולרים בשנה לעסק הפרטי של ה"ה מזרחי, פדרמן ורקנאטי. הוא המשיך לעשות זאת גם כאשר ראה את נתוני הרייטינג צונחים ללא הפסקה מחד-גיסא, ואת חובותיו שלו צומחים ללא הפסקה מאידך.
מכבי תל אביב מכרה חלק מזכויות השידור לערוץ הספורט, וכך הבטיחה לעצמה תקשורת מלטפת בתוכניות החדשות והפרשנות היחידות בתחום הספורט המשודרות בטלוויזיה על בסיס יומי. אפשר לומר, שמכבי תל אביב קנתה תקשורת אוהדת. אבל מה לנו כי נלין על התקשורת, כאשר אנו יודעים שהקבוצה נתנה כרטיסי חינם למי שהיה נציב מס הכנסה, איתן רוב - האיש שלגמרי במקרה יכול היה ליטול ממנה את הטבת המס השערורייתית ממנה נהנים שחקניה.
מכבי תל אביב, כמו יתר קבוצות הכדורסל בישראל, נושאת במס של 25% בלבד על שכר שחקניה הזרים. בעוד שחקנים ישראלים כפופים למס שולי מירבי היכול להגיע ל-48%, הרי ששכירי החרב מארה"ב, יוגוסלביה וכל מקום אחר משלמים מחצית מהשיעור הזה. הנה לכם עוד מיליונים לשנה הזורמים מכספי הציבור לכיסים הפרטיים של בעלי מכבי תל אביב (שאינם צריכים להעלות את הברוטו כדי להגיע לאותו נטו).
השורה התחתונה: מכבי תל אביב היא עסק פרטי לא-יצרני, המשגשג ללא הצדקה על חשבון הציבור, תוך מתן הטבות ניכרות למי שממילא הפרוטה מצויה בכיסם. במחשבה שנייה, אלו הם אכן פניה של המדינה.

רגעי הסיום מול צסק"א

תאריך:  18/05/2014   |   עודכן:  18/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אכן, הקבוצה של המדינה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
תסבול לוין תסבול. הסבל שלך
מכביסט ותיק  |  18/05/14 08:51
2
הקבוצה של עשירי המדינה
דודי30  |  18/05/14 09:08
 
- שינת לילה
אבי22  |  18/05/14 15:51
3
אבל העסק הזה מסב אושר לרבים ל"ת
וזה גם שווה משהו  |  18/05/14 09:19
4
מה בכלל במדינה הזאת ישראלי ?
משה קסטה  |  18/05/14 09:47
5
צרות עין
אורי פ  |  18/05/14 18:34
6
היו צריכים לזרוק את פניני ל"ת
קבוצה חסרת ערכים  |  18/05/14 20:25
7
ורונלדו נולד במדריד?
אהוד פרלסמן  |  19/05/14 01:01
8
בריאל היו יותר ספרדים  ל"ת
מישראלים במכבי   |  19/05/14 09:11
9
יפה כתבת!! לאן הולך הכסף ל"ת
אדום ושמאלה  |  19/05/14 17:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גם בעניינה של שולה זקן, נאלץ בית המשפט לקבל הסדר טיעון שלא היה לרוחו. במצב הנוכחי, הנובע מהכורח להגיע להסדרים, השפיטה עוברת למעשה לידי התביעה והשופטים הם חותמת גומי. אבל אפשר להציע מודל אחר, שיאזן בין הצרכים המעשיים לבין החזרת השיפוט לידי השופטים
ארווין קליין
בסרט קן הקוקיה הדמות של האחות הראשי היא הדומיננטית מבחינת המסר של הסרט - שהוא ביקורת חברתית נוקבת - אבל במציאות של מערכת הבריאות הנפשית - האחות האחראית אינה כזאת כלל....
ציפי לידר
בשולי הכותרות: שׂרים בשחקים    להיות או לא נשיא    להגביל את תקציבי הפרסום של קופות החולים    כל העולם במה בגירסה המודרנית    ולקינוח עמותה של איש אחד
מינה פנטון
תוכנית קיצור החופש הגדול - בחסות קרן נוצרית? האם אין כאן פגיעה בערך הערכים אותו אנו מחנכים את התלמידים/ות- הזהות היהודית?
רועי אורן
חבל שסוגיה חשובה זו נגמרת כאשר מתמנה לתפקיד אדם אשר לאט מתאים לעסוק בנושאים הרגישים של ביטחון ישראל, מסיבות פוליטיות ותו-לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il