X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
היום אנחנו נהנים מהיותנו בני חסות של ארה"ב אולם מה יהיה מחר כשאינטרסים של האמריקנים לא יחפפו את שלנו?
▪  ▪  ▪
ארה"ב. לא תמיד אינטרסים שווים לשלנו [צילום: AP]

לאחרונה אנחנו מתבשרים על מכירות של נכסים אסטרטגים של מדינת ישראל. זה התחיל לפני זמן כאשר שרון מכר לידידו את כיל, המשיך במכירת צים לחברה לישראל וממשיך היום ביתר שאת עם מכירתה הצפויה של ככל ביטוח לסינים וכן תנובה לסינים.
אמנם אנחנו מוכרים מזה זמן את מפעלי ההייטק שלנו אולם אלה לא נכסים אסטרטגיים; בעולם בו אנו חיים האקזיטים של היום הם בסוף השורה של מחר.
שונה הדבר כאשר מדברים על מפעלי תשתית ושירותי תשתית כמו תנובה, בזן וכלל ביטוח. מדובר בנתח שוק גדול ביותר כל אחד בתחומו; מחר ירצו הסינים למכור זאת לערב הסעודית, ומי ימנע זאת מהם? עם כל הכבוד לנו ולאן שהגענו ב-66 שנות קיומנו כמדינה עדין אנחנו זבוב על המפה העולמית.
היום אנחנו נהנים מהיותנו בני חסות של ארה"ב אולם מה יהיה מחר כשאינטרסים של האמריקנים לא יחפפו את שלנו מי ייתן לנו גב לעמוד מול הסינים?
היום כשאמריקה איתנו אנחנו מתבטלים בפני הסינים וכשהם דורשים שלא להעיד במשפט הבנק הסיני שמימן את החמאס אנחנו נסוגים ואפילו מסתכנים במשבר עם ארה"ב.
להזכירכם את מערכת הפלקון (המבוססת על טכנולוגיה ורכיבים אמריקנים) שרצינו למכור לסינים, כשאמריקה הגדולה לחצה עלינו לבטל את העסקה וכך עשינו. הם יודעים לשמור על האינטרסים שלהם... לא הכל כסף.
אנחנו רוצים להניח קו רכבת מאילת לבאר שבע ומי בתור לבצע ולממן את הפרויקט?! כן צדקתם - הסינים. אחר כך ילחצו עלינו לקבל כל מיני פשרות עם הפרסים והעולם הערבי ולא נוכל לעמוד בפניהם. האמריקנים נמצאים במצב נחות מולם עקב החוב האדיר שהסינים קנו אותו. כל מעמדנו הכלכלי מבוסס על הדולר ואם הם נופלים אנחנו איתם.
ונשאלת השאלה היכן הרגולטור כשצריך אותו, הוא מתעסק בזוטות של יום יום ותו לא. ומדוע הקבינט הכלכלי והביטחוני לא מתכנסים לישיבת חרום?
אסור לנו למכור את כלל ביטוח ולא את צים בה יש לנו מניית זהב המבטיחה לנו ביום סגריר מינימום אספקה על-ידי צוותים ישראלים. לצים יש בעיה כלכלית; המדינה צריכה לראות כיצד היא עוזרת לה על-ידי מתן הלוואה לסגירת החובות כפי שעשתה המדינה בפרשת ויסות מניות הבנקים.
הכנסת צריכה לחוקק חוק כי אין מכירת חברת תשתית כלשהי לגורם חיצוני, יהיה מהימן ככל שיהיה. היום הוא מחזיק את הנכס ומחר כשיהיו בעיות הוא ימכור אותו לכל המרבה במחיר...

תאריך:  18/05/2014   |   עודכן:  18/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכירת סוף העונה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עם כינור גדול
שני סינים  |  18/05/14 14:47
2
בעבור חוקן דולרים.
למי אני עמל.?  |  18/05/14 16:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מכבי תל אביב כדורסל היא עסק פרטי המשגשג על חשבון הציבור, באמצעות הטבות מס שערורייתיות ומכירת זכויות שידור במחירים מופקעים. במחשבה שנייה, זהו ייצוג לגמרי לא רע של פני המדינה
איתמר לוין
גם בעניינה של שולה זקן, נאלץ בית המשפט לקבל הסדר טיעון שלא היה לרוחו. במצב הנוכחי, הנובע מהכורח להגיע להסדרים, השפיטה עוברת למעשה לידי התביעה והשופטים הם חותמת גומי. אבל אפשר להציע מודל אחר, שיאזן בין הצרכים המעשיים לבין החזרת השיפוט לידי השופטים
ארווין קליין
בסרט קן הקוקיה הדמות של האחות הראשי היא הדומיננטית מבחינת המסר של הסרט - שהוא ביקורת חברתית נוקבת - אבל במציאות של מערכת הבריאות הנפשית - האחות האחראית אינה כזאת כלל....
ציפי לידר
בשולי הכותרות: שׂרים בשחקים    להיות או לא נשיא    להגביל את תקציבי הפרסום של קופות החולים    כל העולם במה בגירסה המודרנית    ולקינוח עמותה של איש אחד
מינה פנטון
תוכנית קיצור החופש הגדול - בחסות קרן נוצרית? האם אין כאן פגיעה בערך הערכים אותו אנו מחנכים את התלמידים/ות- הזהות היהודית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il